Infografika: České fotbalové kluby na sociálních sítích
11. 02. 2016 Autor Jaroslav VidimV sobotu 13. února začíná jarní část fotbalové ligy. Na sociálních sítích jsme se proto podívali detailněji na popularitu týmů hrajících nejvyšší českou soutěž. Výsledky naleznete v přehledné infografice uvnitř článku.
Pražská Sparta sociální sítě umí. První místo si drží jak na Facebooku, tak na Twitteru a Instagramu. Teprve daleko za ní se krčí Viktoria Plzeň, Slavia a ostravský Baník. Tyto týmy obsadily první 4 pozice na všech sledovaných sociálních sítích. A jak to vypadá dál?
1. FC Slovácko by na překvapivé páté pozici na Facebooku čekali asi jen skalní fanoušci tohoto klubu. Za další, v tomto případě spíše negativní překvapení je možné považovat i umístění brněnské Zbrojovky. Klub s tak početnou a věrnou fanouškovskou základnou by s přehledem mohl být v TOP 3. Svědčí to o ne úplně ideální komunikaci tohoto klubu na sociálních sítích.
Infografika prozrazuje několik zajímavostí:
- Některé celky nepochopily důležitost Instagramu (Olomouc), jiné ho využívají pouze krátce (Příbram) a některé bombardují své fanoušky nadbytkem informací (přes 16 tisíc tweetů Bohemky či Sigmy Olomouc na Twitteru).
- Podíl mezi počtem followerů a počtem tweetů napovídá o kvalitě komunikace týmu na Twitteru.
Celkové pořadí podle oblíbenosti klubů
Pokud bychom vzali průměrné pořadí ze všech tří žebříčků, je možné z něj odvodit celkové pořadí podle oblíbenosti klubů na sociálních sítích:
Pořadí | Klub | Průměrné pořadí |
1. | AC Sparta Praha | 1 |
2. | FC Viktoria Plzeň | 2 |
3. | SK Slavia Praha | 3,33 |
4. | FC Baník Ostrava | 5 |
5. | FK Teplice | 7 |
6. | FC Slovan Liberec | 8,33 |
7. | FC Zbrojovka Brno | 8,67 |
8. | Bohemians Praha 1905 | 9 |
9. | FK Baumit Jablonec | 9,33 |
10. | FK Dukla Praha a SK Sigma Olomouc | 9,67 |
12. | 1. FC Slovácko | 10 |
13. | FK Mladá Boleslav | 11,67 |
14. | FC Vysočina Jihlava | 12,33 |
15. | 1. FK Příbram | 14 |
16. | FC Fastav Zlín | 15 |
Dominance Sparty v českých zemích je zcela zřejmá a neotřesitelná. Jak ale dopadne ve srovnání s kluby z fotbalově srovnatelných zemí? Tam už to taková sláva není:
Klub | |||
Staua Bukurešť | 1 851 000 | Nenalezen | 3 100 |
FC Basilej | 1 720 000 | 81 000 | 77 000 |
Legia Varšava | 874 000 | 56 000 | 63 000 |
Dinamo Zahřeb | 504 000 | 1 000 | 22 100 |
FC Redbull Salzburg | 342 000 | 16 500 | 21 000 |
Wisla Krakov | 288 000 | 12 900 | 11 100 |
Hajduk Split | 262 000 | 21 000 | 56 300 |
Sparta | 239 000 | 20 800 | 17 000 |
Ferencvárosi Budapest | 208 000 | 15 800 | 2 400 |
SK Rapid Vídeň | 193 000 | 20 200 | 14 000 |
Austria Vídeň | 130 000 | 90 000 | 11 500 |
Nekorunovaný český král má na mezinárodní úrovni zjevně ještě co dohánět. V dalším článku se pokusíme rozebrat na příkladu SK Slavie Praha, jak zlepšit marketingovou komunikaci a zvýšit popularitu fotbalového klubu.
Komentáře