7 zásad neodolatelného nadpisu
26. 04. 2016 Autor Miroslava KuľkováNadpis rozhodne o tom, jestli si v internetové džungli přecpané informacemi váš článek vůbec někdo otevře. Můžete mít sebelepší text, bez úderného nadpisu se to ale nikdo nedozví. Jak ho tedy vytvořit tak, aby mu prostě nešlo odolat?
1. Neslibujte, co nedokážete splnit
Zvyšujte čtenost, ne bounce rate. Nadpis by měl v první řadě návštěvníka informovat o tom, co se v článku dočte. Když čtenář nenajde v textu to, co jste mu v nadpisu slíbili, bude nespokojený. Sice si na jeden článek klikne, ale na blog se už víckrát nevrátí. Budujte důvěru a tvořte relevantní nadpisy.
2. Jděte přímo k jádru věci
Lidé se na internetu snaží co nejrychleji zorientovat, a tak psaný text očima spíše skenují. Ulehčete jim orientaci v textu jasným nadpisem a trefnými podnadpisy a oni se začtou. Lidé taky obecně rádi vědí, co je čeká – čím přesnější nadpis, kterým se odlišíte od ostatních, tím lépe pro vás a návštěvnost vašeho blogu. 16 případů špatně vycpaných zvířátek je mnohem lepší název pro článek, než Někdy to prostě nevyjde. Podle analýzy HubSpotu navíc zvyšují nadpisy s upřesněním, jestli se jedná o infografiku, interview nebo něco jiného, proklikovost na článek až o 38 %.
3. Buďte struční
Nikoho nebaví číst dlouhé věty a nadpisy. Americký copywriter Nick Usborne říká, že prvních 5 slov v nadpisu je k získání čtenáře nejdůležitějších. Podle průzkumu HubSpotu má ideální nadpis 8-12 slov a pod 70 znaků (v SERPu ho tak uvidíte celý). Chcete, aby byly vaše články populární na sociálních sítích? Nejvyšší počet sdílení na Twitteru dosáhly podle HubSpotu nadpisy o délce 8-12 slov, nejvíc lajků na Facebooku získaly články s titulky dlouhými 12-14 slov. Nutno ale dodat, že v češtině bude ideální počet slov pravděpodobně nižší.
4. Nepřehánějte to s KW
Článek s nadpisem Není skříň jako skříň – porovnání vestavěných skříní a volně stojících skříní, ve kterém se klíčové slovo skříň objevuje v každé větě, je nejen podezřelý pro vyhledávače, ale i peklem pro čtenáře. Vyhněte se tomu. Zakomponujte klíčové slovo do prvních 5 slov nadpisu, pokud je to přirozené. Rozhodně ale nevytvářejte umělé podnadpisy pro další klíčová slova, pokud to nemá další význam.
5. Poznejte své publikum
Účelem vašeho webu není upoutat jakéhokoliv návštěvníka. Vy chcete textem přilákat takového, který vám přinese víc konverzí. Kterému je váš produkt nebo služba primárně určena. Víte, kdo to je? Představte si ho při psaní a pište text přímo jemu. Přizpůsobte mu jazyk i styl textu. Na někoho budou platit odborné nadpisy, jiný neodolá troše bulváru.
6. Vzbuďte zájem
Slova říkají, emoce prodávají – říká klasická marketingová poučka. Při tvorbě kampaní totiž marketéři skutečně zaznamenali 31% nárůst konverzí, když kampaň cílila na emoce. Například naléhavost (musíte si článek přečíst, jinak nebudete něco nezbytného vědět) nebo zvědavost fungují spolehlivě. Existují také slova, která mají velký konverzní potenciál – například známých 20 nejpřesvědčivějších slov Davida Ogilvyho. Používejte je spolu s akčními slovesy ve svých nadpisech. Velmi dobře fungují také číslovky – jsou vizuálně přitažlivé a člověk přesně ví, kolik tipů/zásad/případů atd. v textu čekat.
7. Pravidlo 4 „U“
Je můj nadpis použitelný? Naléhavý? Jedinečný? Specifický? Pokud jste vytvořili dobrý nadpis, měli byste si kladně odpovědět na všechny tyto otázky.
- USEFUL – použitelné/užitečné
- URGENT – naléhavé
- UNIQUE – jedinečné
- ULTRA–SPECIFIC – specifické
Cesta k populárnímu blogu nebo webu je dlouhá a trnitá, začíná ale u perfektních nadpisů. Pokud si s texty na svém webu nevíte rady, kontaktujte nás. Rádi vám s nimi pomůžeme.
Komentáře