eVisions.cz

46 pravidel dobrého manažera

Jak být dobrým teamleaderem

Manažerem se nikdo z nás nerodí. Stáváme se jím v průběhu života a metody řízení zpravidla nevědomě kopírujeme od svých bývalých nadřízených. Pokud máme štěstí, stane se z nás přirozený a oblíbený lídr bez velké námahy. V ostatních případech nám nezbývá nic jiného než se vydat cestou usilovného sebezdokonalování, získávání bolestných zkušeností, nežádoucích přešlapů a prošlapávání cestiček.

Abych vám tuto namáhavou etapu co nejvíce usnadnil, rád se podělím o 46 pravidel, které se snažím v eVisions dodržovat:

  1. Není důležité, co říkáš, ale co děláš.
  2. Neřídíš jen projekty, řídíš hlavně lidi.
  3. Nezabředni do exekutivy, máš na starost strategii a management.
  4. Na strategické záležitosti si vyhraď minimálně jeden celý půlden (lépe však celý den) každý týden!
  5. Nastavuj cíle mimo komfortní zónu (sobě i kolegům).
  6. Motivuj!
  7. Stimuluj!
  8. Stmeluj tým – zábavou, společnými akcemi…
  9. Buď lídrem.
  10. Naslouchej!
  11. Na své lidi si udělej čas kdykoliv.
  12. Buď asertivní.
  13. Zvládej svoje emoce.
  14. Nebuď izolovaný od svých lidí. Neměj vlastní kancelář. Seď co nejblíže svým kolegům.
  15. Sdílej pozitivní emoce o firmě a podporuj to u ostatních.
  16. Slav úspěchy.
  17. Chval.
  18. Deleguj.
  19. Buď pokorný.
  20. Potlač svoje ego.
  21. Podporuj proaktivitu ostatních.
  22. Vyvaruj se mikromanagementu. Nezabývej se detaily. To je práce jiných.
  23. Přetížený manager je špatný manager.
  24. Říkej lidem, co je jejich práce a co se od nich očekává, tj. na základě čeho jsou hodnoceni a odměňováni.
  25. Když máš špatnou náladu, nechoď do práce.
  26. Definuj, tvoř a podporuj firemní kulturu. Komunikuj ji do týmu i navenek firmy.
  27. Kontroluj rentabilitu (ziskovost). Projektů, lidí, týmů.
  28. Cash is king.
  29. Růst potřebuje likviditu.
  30. Drž si finanční rezervy ve výši minimálně kvartálních agenturních nákladů.
  31. Dělej si finanční forcasty minimálně na 3 měsíce dopředu.
  32. Zkrať platební cyklus vydaných faktur.
  33. Problematické klienty uháněj a neboj se jich zbavit.
  34. Klient, který neplatí nebo platí nepravidelně, je horší než žádný klient.
  35. Měř NPS – Net Promoters – procento zákazníků, kteří by tvou firmu doporučili.
  36. Po fázi startu-pu přichází fáze scale-upu. Připrav na ní firmu procesně, metodicky, lidsky i finančně.
  37. Buduj síť kontaktů dříve, než ji budeš potřebovat.
  38. Opakuj si, kam chceš sebe a firmu dostat a kde se na té cestě nacházíš teď.
  39. Dělat svou práci na 100 % nestačí.
  40. Chtěj po každém z týmu, aby dal firmě něco ze sebe (tj. Co přinese eVisions?). Nemůže se dlouhodobě vézt ten, kdo netlačil.
  41. HR je nejdůležitější oddělení firmy.
  42. Při náborech dělej uchazečům testy silných a slabých stránek (Test Strengths Finder).
  43. Dodržuj diverzitu týmu. Různé úhly pohledu jsou důležité.
  44. Nedělej v HR kompromisy.
  45. Najímej jen lepší lidi, než jsi sám.
  46. Měj na paměti, že:
    • A level people hire A level people.
    • B level people hire C level people.
    • C level people hire idiots.