Adform
Dánský nástroj Adform je jedním z neznámějších a nejpoužívanějších nástrojů pracujících na principu RTB (mezi další systémy patří také DoubleClick a Etarget).
Adform v zásadě využívají větší inzerenti, kteří investují sumy v řádu stovek tisíc až milionů korun měsíčně do precizně zacílené internetové reklamy. Adform a další nástroje slouží ke koupi reklamního prostoru prostřednictvím automatizované bleskové aukce. Do ní vstupují čtyři subjekty – vydavatel, dvě úrovně reklamního systému a samotný inzerent.
Reklamu koupenou přes Adform a RTB systémy obecně lze opravdu dobře zacílit. A to je její výhodou. Může se zobrazovat uživatelům na základě jejich zájmů,předchozí činnosti na internetu, zhlédnutí či nezhlédnutí reklamy v minulosti, (ne)zareagování na reklamu či na základě jiných parametrů.
Například nabízí:
- cílení na konkrétní stránky a pozice na nich
- cílení dle GPS souřadnic s přesností na 100 metrů
- možnost synchronizovat RTB reklamu s TV reklamou
- možnost spouštění kampaní v závislosti na počasí
- možnost přesně vyloučit obsah u kterého se nechcete zobrazovat
Další výhodou je množství formátů, které se dají přes tuto platformu pustit. Adform nabízí Branding i dynamickou reklamu. Ta dokáže dynamicky přizpůsobit kreativu reklamy dle získaných dat. Jeho dynamické reklamy dokáží měnit podobu na základě A/B testování, ale i geografické polohy, dat prvních stran nebo údajů z CRM systémů. Google Ads také nabízí dynamické reklamy, ovšem co přesně se ukáže uživateli ovlivní inzerent pouze v Adformu.
Adform také nabízí tvz. Rich media formát. Jedná se o reklamu, která kombinuje klasický banner s interaktivními prvky.
Stejně jako PPC systémy Google Ads, Sklik a Facebook Ads, i Adform dokáže transparentně měřit výkon jednotlivých reklam. Narozdíl od přímého nákupu tedy nabízí opravdu široké možnosti při vyhodnocování kampaní.
Adform je zrátka ideálním nástrojem ve chvíli, kdy potřebujete cílit precizně a hodláte nakupovat reklamu ve velkých objemech. V případě, že jste menší inzerent, ale také chcete efektivní a viditelnou internetovou reklamu, zkuste raději vhodnou kombinaci kampaní v PPC systémech.
-
Novinky z onlajnu #58 – Jak na silný osobní brand
13.08.2020Vítáme vás u srpnových Novinek z onlajnu. Už tradičně pro…
-
Optimalizace v PPC: Díl 2. – Pomalá optimalizace kampaní
15.07.2020Co si představíte, když se řekne optimalizace PPC kampaní? Vylučování…
-
Novinky z onlajnu #57 – Novinky z Googlu a tipy od Mergada pro expanzi do zahraničí
13.07.2020Vítáme vás u dalšího dílu Novinek z onlajnu. Kromě tradičních…
-
Novinky z onlajnu #55 – #jdemeonline
14.05.2020Již tradičně vám přinášíme čerstvou dávku novinek z oboru. Mimo…
-
Novinky z onlajnu #54 – Jak na efektivní marketing v době (korona) krize
16.04.2020I v době koronavirové jsme si na začátku měsíce tradičně…
-
Novinky z onlajnu #53: Nová Etapa v Karlíně
10.03.2020Vítáme vás u dalšího dílu Novinek z onlajnu. Tradičně pro…
-
Novinky z onlajnu #51 – Jak uspět v online marketingu v roce 2020
08.01.2020Vítáme vás u prvních letošních Novinek z onlajnu! Dnes se…
-
Jubilejní Novinky z onlajnu #50 – Budoucnost onlajnu & highlighty z natáčení
21.10.2019Jubilejní 50. díl Novinek z onlajnu si zasloužil být speciální.…
-
Jak na PPC analýzu konkurence? Naše přednáška na PPC Restartu 2019
07.10.2019Společně s Lenkou jsme letos na PPC Restartu přednášeli o…
-
Marketingové konference a oborové akce pro podzim a zimu 2019
16.09.2019Období slunných dovolených je v nenávratnu, ovšem není důvod smutnit.…
-
Agentura vs. freelancer: Koho vybrat na PPC kampaně?
17.06.2019Pokud zvažujete pro svou firmu zavedení PPC kampaní, pravděpodobně přemýšlíte…
-
5 důvodů, proč přejít na nové AdWords
17.08.2017Po dlouhých devíti letech přichází nové rozhraní AdWords, které vedle…
-
5 způsobů, jak se vypořádat s blokováním internetové reklamy
07.07.2016Internetovou reklamu bojkotuje čím dál, tím více uživatelů. Dá se…