Menu

Ohlédnutí za Content First 2015 – 1. díl

Autor Martina Habartová Martina Habartová

Uplynul týden od konání 2. ročníku konference obsahového marketingu Content First, která slibovala zasvětit účastníky do vzniku obsahu a naučit je, jak s ním zacházet. Povedlo se jí to? Nechte se inspirovat jednotlivými řečníky

Tomáš Baldýnský: Jak se stát šťastným autorem komerčních textů

Tomáš Baldýnský z České televize hned ze začátku nadnesl, že autoři komerčních textů jsou ve své podstatě nešťastní, protože se cítí být omezováni. Ať už rozpočtem, cílovou skupinou nebo zadavatelem. Proto si předsevzal vysvětlit publiku, jak si nevšímat limitů a být šťastným autorem komerčního obsahu. Využil praxe z komerčního i nekomerčního sektoru, a představil patero zásad, kterých by se měli autoři komerčních textů držet:

1.dávejte vždy ze sebe (protože jenom lidé, kteří chtějí vytvořit dobré věci, vytvoří dobré věci)

2.najděte v cílovce sami sebe (nebo pište pro svou maminku)

3.nechejte dílo přerůst limity

4.berte limity jako inspiraci (a ne jako omezení)

5.buďte umělci (píšete, protože umíte)

Filip Rožánek: Hledejte příběhy

Filip Rožánek z Economie poradil zaměřit se na data a odvozovat z nich příběhy, které lidem přiblíží požadovanou problematiku (pojednání o insolvenčním rejstříku nezaujme tak, jako příběh nejmladší české dlužnice) a lidsky ji popíší. Druhou polovinu přednášky věnoval sociálním mediím, doporučil nenechat spravovat firemní Facebook externí agenturou, která nemá ke značce vztah, mít na paměti, co kdy jak a proč chcete postnout a vždy si ověřovat zdroje, aby se vám nestalo, že místo veselého obrázku ohňostroje omylem na zeď vyvěsíte výbuch raketoplánu.

Macků: Agentury obsah dělají, ale často neměří

Tomáš Macků z agentury Ipsos nechal všem v sále rozdat interaktivní hlasovací zařízení a nastala zábava. Přítomní markeťáci se dozvěděli, jak to chodí jinde a že:

50 % firem obsahový marketing sice dělá, ale nemají pro něj žádnou strategii

-většina z přítomných pomocí obsahového marketingu buduje značku a její reputaci, přičemž za jeho nejdůležitější pilíř považuje dobrou myšlenku a příběh a za nejefektivnější nástroj sociální sítě

-největší překážku představuje odbornost a pravidelná tvorba obsahu

-obsahový marketing sice agentury dělají, ale téměř třetina z nich výsledky nijak neměří

Adam Fendrych: Tohle na korporát nepatří

Tímto prohlášením ze schůze vedení zahájil Adam Fendrych z České televize svou přednášku o hravém pojetí obsahu stránek a objasnil během ní, proč je důležité vzbudit v návštěvnících webových stránek hráčské nadšení. Tím, že vnesete do webu emoce, odlišíte se od ostatních. A protože se všichni rádi baví, pracujte s pozitivními emocemi. Lidé milují hry, nadšeně objevují a překonávají překážky, ochotně se zdokonalují, zbožňují pocit úspěchu, rádi dostávají dárky… tak proč jim to nedopřát? Myslete na to při navrhování webu. Představte si web jako člověka. Jak by vypadal, jak by se choval, jak by komunikoval? Až budete mít jasno, pusťte se do práce. Že Adam ví, o čem mluví, potvrzuje i fakt, že nakonec i to konzervativní vedení o svém přístupu přesvědčil.

Martin Brixí: Projektu musíte věřit

Tak odpověděl Martin Brixí na otázku z pléna, jak vytvořit kvalitní blog. Přemýšlíte, že si založíte podobný blog? Zamyslete se nad konceptem své firmy a její nabídkou. Pokud jste si jisti, že budete mít dostatek témat ke zpracování (u Tchiba více než 52 ročně), směle do toho. Na blogu Tchiba se inspirujte typy obsahu a četností publikace. Nové články redakce zveřejňuje denně a dělí je na videa (například zlepšováky či XY nej), fotogalerie (fashion stories, table tops, recepy…) a texty (třeba rozhovory nebo glosy). Přednáška se (Ne)prodejní firemní blog nejmenovala náhodou. Tchibu totiž nejde primárně o to, aby přes blog prodávalo zboží, ale o lehký branding. Závěrem Martin prozradil několik tipů, které se vám při správě vlastního firemního blogu budou hodit:

-Dejte pozor na to, jak moc jsou populární blogeři, se kterými spolupracujete. Ať vám nespadne server.

-Na konci promovaného článku vždy odkazujte na další doporučené články, abyste zákazníky promptně přesměrovali dál na vašem blogu. Jinak odejdou.

-Nepíšete pro sebe, píšete pro zákazníky. Tak pište tak, abyste zaujali i paní z účtárny.

Adam Durčák: Za 12 let jsme prodali 10 000 vibrátorů, které se postaraly o 1 000 000 orgasmů

Originální začátek prezentace. O neméně originálním e-shopu s erotickým zbožím Růžový Slon. Adam Durčák se svým týmem se snaží v praxi o to, o čem byla od rána řeč v rámci teorie – odlišit se od ostatních e-shopů. A jaký na to má recept?

natáčí slušná (pro YouTube) i „neslušná“ (ke zhlédnutí na webu Slona) videa. V těch slušných vystupují zaměstnanci e-shopu i Adam osobně a představují novinky. V těch „neslušných“ testerky zkoušejí novinky live.

-u každého produktu najdete unikátní popisek, který mají na svědomí zaměstnanci i nadšení zákazníci (fantazie, příběhy, reálné zkušenosti)

-z recenzí sbírají data, na základě nichž vznikne v budoucnu průvodce světem erotických pomůcek, který bude umět doporučit vhodné zboží

-u příležitosti významných dnů (zjistěte si třeba datum Mezinárodního dne ženského orgasmu) rozdávají k objednávkám zážitkové kartičky, kde vám kromě tipů a triků prozradí kód do Tajné sekce e-shopu (jejíž obsah Adam samozřejmě neprozradil:)

Juraj Šlesar: martinus.cz bude příští rok největší internetové knihkupectví

Takto odvážně a pozitivně začal svoji přednášku Juraj Šlesar z martinus.sk. A věděl, o čem mluví, protože v knihkupectví Martinus mají do detailu promakaný systém emailingu. Jednou si u nich koupíte knížku a ihned se vám dostane prvotřídní emailingové péče. A ta péče se vám bude tak líbit, že vaše první objednávka rozhodně nebyla poslední. Juraj rozebral e-mailing jak po technické, tak po obsahové stránce do posledního písmenka.

Pokud taky chcete, aby váš obrat z emailingu dělal 30 %, zkuste:

-zařadit do těla e-mailu úvodní pokec prošpikovaný odkazy

-vymyslet akce, které uživatele vyburcují z letargie (hrajte o noc v knihkupectví nebo dejte do mailu hádanku za 30 euro a zákaznickou podporu vám zahltí stížnosti zákazníků, kteří mail nedostali a strašně po něm touží)

-dávat tipy na novinky v oboru (zapojte i zaměstnance: „Naše event manažerka doporučuje…“)

-odhadnout, co by mohlo jednotlivé segmenty zákazníků zajímat, a všechny maily podrobit A/B testování

umisťovat odkazy na neobvyklá místa a na konce odstavců, protože na ně lidé klikají častěji

-segmentovat a pravidelně promazávat databázi

-posílat newsletter 2 x týdně

-neustále analyzovat. Vždy a všechno.

Jste zvědaví, jak konference po obědě pokračovala? Dozvíte se ve druhém dílu reportu😉 Byli jste na konferenci taky? Líbila se vám? Pište do komentářů!

25.06.2015

Komentáře