eVisions: Novinky z onlajnu #7
11. 08. 2015 Autor Luděk PulicarČtrnáct dní uteklo jako voda a ve středu opět proběhly Novinky z onlajnu, tentokrát se šťastným číslem 7. Petr Vojtěchovský onemocněl, a proto sedmičkou provázel pouze Luděk. Zvládl to samozřejmě na výbornou a představil všechny důležité novinky z posledních dvou týdnů.
Německo v boji proti Googlu
Německý ministr spravedlnosti žádá, aby Google zveřejnil svůj algoritmus. Google má v současné době natolik silnou pozici, že umístění firmy ve vyhledávači prakticky rozhoduje o tom, zda bude úspěšná nebo ne. To je sice pravda, ale Google musí chránit svoje tajemství, Luděk si je jistý, že algoritmus rozhodně zveřejněn nebude. Odhalili byste vy svoje know-how? Evropská unie se snaží oslabit postavení Googlu už několik let. Patří mu totiž téměř evropského 90 % trhu, což mu zaručuje monopolní postavení. V USA je to jen 65 %
Neblokujte robotům přístupy k souborům
Google rozeslal zprávu do Search console, ve které informuje, že nemá přístup do CSS nebo JS. Neměli byste limitovat Google v tom, aby zobrazil stránku tak, jak jí uvidí koncový uživatel. Mohli byste překrývat text nebo spouštět škodlivé kódy. Neblokujte proto přístupy robotům a povolte jim, aby se k souborům mohli dostat bez problémů.
Google+ pomalu zvoní umíráček
Sociální síť, kterou před pár lety Google s velkou slávou pustil do světa, se pomalu blíží ke svému konci. V současné době se jedná o mrtvou záležitost, kterou používá pouze pár nadšenců. Google se tak snaží všechny služby od Google+ odřezávat. Když budete například komentovat něco na YouTube, na Google+ už se to neobjeví. Největší internetový vyhledavač v tom chce i nadále pokračovat, až nakonec nepoužívanou síť zcela pohřbí.
Google Analytics hlásí chybu
Používáte Google Analytics? Pokud poslední dobou evidujete závratný propad návštěv z Bingu, je to způsobeno chybou. Návštěvy z Bingu se nezapočítávají do organic, ale do refferals. Podívejte se na statistik svých klientů, abyste nebyli náhodou překvapeni. Momentálně na odstranění chyby pracuje Microsoft i Google.
Manufacture Center – zlepšení či unifikace?
Google nedávno spustil Manufacture Center. Jedná se o platformu, kde můžete standardizovat data (technické informace, fotky atd.) o produktech, které vyrábíte. Cílem je poskytovat lepší a přesnější informace, což zlepší uživatelskou zkušenost na Google nákupech. V tomto nástroji budete mít možnost vidět, jak často se produkt na webu zobrazuje. Stejně tak uvidíte, jak se zobrazuje ve srovnání s konkurencí. Google chce po všech, aby měli unikátní obsah a postihuje majitelé webu za to, když ho mají stejný jako ostatní. Standardizování je proto trochu zvláštní a podle Luďka přímo zlo. Každý se chce přeci nějak odlišit od konkurence.
Google přidává do výsledků vyhledávání to, co hledali jiní uživatelé
Google začal do výsledku vyhledávání přidávat novou informaci o tom, co vyhledávali ostatní uživatelé. K výsledku, který hledáte, tak můžete rozbalit menu a najít, co hledali uživatelé před vámi. K dispozici jsou vám další odkazy.
Zaměření Facebooku na videa pokračuje
Facebook dál rozšiřuje nabídku služeb a zvýhodňuje videa, která jsou primárně nahrávaná na Facebook místo na YouTube. Služby se vylepšují o nové funkce. Nastavit můžete místo, kde se budou videa objevovat, nebo selektovat uživatele podle věku a pohlaví. Určitě můžeme očekávat ještě další rozšíření.
Nová služba s Google Now
Google představil službu Google Now. Můžete se podívat, v jakém čase má vaše oblíbená kavárna, restaurace nebo hospůdka nejvíc plno. Chcete si udělat rezervaci v restauraci, ale nejste si jistí, kdy budou mít volno? Google sbírá data od svých uživatelů. Ti mají povolené anonymní sdílení polohových služeb. Z toho Google kalkuluje, jak jsou daná místa navštěvovaná. Zatím je funkce dostupná pro Android.
Rohlík.cz pojede do Brna
Skvělá služba pro dopravu potravin fungovala zatím jenom v Praze, ale teď se rozšiřuje i do Brna. Tam by se měl Rohlík.cz objevit nejpozději na jaře. Firma Tomáše Čupra by postupně měla expandovat i do dalších větších měst České republiky. Luděk si pochvaluje pohodlnost nákupu a doporučuje všem k vyzkoušení.
Nakupujte jednoduše s Amazon Dash
Amazon oznámil, že 1. dubna představí Amazon Dash. Jedná se o malého pomocníka, který vám usnadní život. Krabičku si nalepíte třeba na ledničku nebo spíž a jednoduše přidáváte položky do nákupního košíku a objednáváte. Dash si pamatuje, co jste nakupovali minule, což celý proces ještě zjednoduší. Služba je dostupná pro uživatele Amazon Prime. Luďkovi se nepodařilo zjistit, jestli bude Amazon Dash dostupný i z Čech. Časem asi ano, ale problémem bude doručovací doba. Do Prahy trvá poslání zásilky týden až 14 dní. A když vám dojde prací prášek, tak dlouho prostě čekat nechcete.
Vychází aktualizovaná Google Panda 4.2
Panda je jeden z filtrů, který ovlivňuje řazení výsledků ve vyhledávání. Cílem je penalizace stránek, které mají nekvalitní nebo neúplný obsah. Globální vypuštění aktualizované Pandy bude trvat pár měsíců. Důvodem jsou technické problémy na straně Google. Bojíte se Pandy? Pokud máte na stránkách kvalitní obsah, můžete být v klidu. Kvalitní obsah je základ. A jak říká Luděk: „Vy ostatní jste to už stejně nejspíš schytali v minulosti.“To bylo ze sedmých Novinek z onlajnu vše a příští týden se na vás bude opět těšit Luděk Pulicar a Petr Vojtěchovský. Sledujte je na YouTube nebo živě na Periscopu!
Komentáře