Novinky z onlajnu #9
08. 09. 2015 Autor Petr VojtěchovskýUmělá inteligence na Facebooku a sušenková směrnice EU. O tom i mnohém jiném byly deváté Novinky z onlajnu, kterými prováděl Petr.
Posílejte peníze jednoduše s novou službou PayPal.Me
Nová služba PayPal.Me usnadňuje posílání peněz. Stačí, když se přihlásíte do svého Paypal účtu a vyberete částku, kterou chcete poslat druhé straně. Vygeneruje se vám URL odkaz, který protějšku zašlete, a po jeho rozkliknutí se mu finanční částka připíše sama na účet. Jednoduché a rychlé.
Selfíčko na Instáč konečně v „normálním“ formátu
Instagram upouští od čtvercového formátu, a tak umožňuje bezproblémové nahrávání vašich výtvorů. Fotky v novém kabátu už zkouší první velké značky, jako jsou Adobe nebo Mercedes.
Persony vycucané z prstu
Webovou stránku TyInternety.cz určitě všichni dobře znáte. Články sem píší známí marketéři jako je Pavel Ungr, Filip Podstavec, Petra Větrovská nebo Marie Grafová. Před několika dny vyšel zajímavý článek na téma persony, ve kterém Zuzka Veselá popisuje, k čemu persony slouží a jak je sestavit. Petr je v návaznosti na tento článek velmi skeptický k tzv. personám vycucaným z prstu. Setkal se s nimi často a je přesvědčený o tom, že pouhá data z Google analytics k sestavení persony nestačí. Raději volí cestu trnitější a dražší, a to jsou data z dotazníků a rozhovory s reálnými lidmi. Jedině tak získáte skutečně kvalitní persony.
Facebook láme rekordy
Internet používají na světě 3 miliardy lidí. Facebook Marka Zuckerberga má 1,5 miliardy uživatelů. To je slušný úspěch. Jestli hledáte svojí cílovku, na Facebooku ji určitě najdete. 24. 8. se během dne vůbec poprvé v historii Facebooku přihlásila ke svému účtu miliarda aktivních uživatelů. To znamená, že jste na Facebooku mohli potkat každého sedmého člověka na planetě. Facebook prostě jede a pro každého marketéra má obrovský potenciál.
Facebook chce zprovoznit umělou inteligenci
Svatou trojici Siri, Google Now a Cortana rozšíří v nejbližší době umělá inteligence od Facebooku s názvem „M“. Ta by měla obohatit messenger a dělat za vás činnosti jako nakupování, rozesílání dárků nebo rezervování restaurací. Facebook se poslední dobou snaží messenger co nejvíc tunit. Taky jste zvědaví, co vymyslí příště?.
Mobilní web
Usnadněte práci jak svému uživateli, tak vyhledavači. Přinese to kýžené ovoce. Jak? To, že máte mobile friendly web nestačí k tomu, abyste v mobilním vyhledávání vyhráli. Používejte přesměrování z desktopu a anotace.
Android Wear app
Na konci srpna se objevila v App Storu aplikace Android Wear app díky které spárujete své iOS zařízení s nositelnou elektroniku obsahující operační systém Android. Fungovat by měly všechny základní notifikace, které nositelné zařízení podporuje. Nefungují však aplikace třetích stran. Už jste to vyzkoušeli? Napište do komentářů, co na novinku říkáte.
Peníze se točí v YouTube Gaming
Google nově vydal platformu YouTube Gaming, která má konkurovat službě Twitch od Amazonu. Tyto služby se zaměřují na živé streamování her. Představte si něco jako online Eurosport zaměřený na hry. Komunita hráčů rok od roku roste a v herním světě se protočí stále větší finanční částky. Jen v tomto roce na mistrovství světa ve hře Dota 2 si vítězné týmy rozdělili částku 18 milionů dolarů. A to je víc než v některých klasických sportech. Proto tato oblast začíná firmy zajímat.
Cookie a Google Analytics/Adwords
Máte povinnost informovat uživatele na svých webech, že o nich sbíráte data? Ano. Sice u nás neplatí směrnice EU, která toto nařizuje, ale souhlas uživatelů s použitím cookies po vás vyžaduje Google v rámci Google policy, pokud váš web splňuje alespoň jeden z následujících bodů:
- na vašem webu běží reklamní systém od Google, jako jsou Adsense nebo DoubleClick
- v Google Analytics jste si nastavili některé z inzertních funkcí – remarketing/přehledy zobrazení v obsahové síti/demografické přehledy
- v Google Analytics jste si nastavili sbírání neanonymních údajů (PII). Třeba ukládáte v Událostech emaily nebo jména uživatelů.
Chrome konečně nabízí to, co ostatní
Google konečně přidal do svého prohlížeče Chrome automatické pozastavení flashové reklamy. Tuto funkci již nabízí skoro všechny ostatní prohlížeče. Díky tomuto rozšíření bude prohlížeč Chrome potřebovat o něco méně RAM paměti a bude méně náchylný na výkon. Pokud Chrome používáte denně, inovaci oceníte.
Video o změně Google loga
Nakonec novinka roku. Google změnil logo. Podívejte se na video, co změnu loga doprovázelo a jaká byla jeho historie.
A nezapomeňte si pustit další Novinky z onlajnu. Vysílat budeme živě už 16. 9. od 13:00 na našem Periscopu!
Komentáře