Tchibo není jenom káva
Hned na úvod zabrousili kluci do světa online módy. @tomas_braverman z @heurekacz vydal zprávu, že největší podíl na obratu prodeje módy v ČR má Tchibo a hned za ním Zoot. Také máte Tchibo spojené především s prodejem kávy? To už je minulost. Web Tchiba vypadá skvěle, oblečení prodávají za relativně nízkou cenu a od zákazníků zaznívá, že je oblečení skutečně kvalitní. Smekáme klobouk. Tchibo si vzalo velké sousto, ale zdá se, že úspěch na sebe nenechal dlouho čekat.
Facebook uvádí do chodu blogovací platformu
Z minulých dílů víte, že Facebook útočí na videa a snaží se sesadit YouTube z pomyslného trůnu. Další oblast, ve které se Mark Zuckeberg snaží udržet uživatele na Facebooku, jsou blogy, a zavádí proto blogovací platformu. Nové Poznámky vám umožní nahrávat fotografie nebo používát odrážkové seznamy. Lidé dnes hodně blogují a Facebook nechce, aby z něj odcházeli jinam.
Navštivte školení SEOUX
Na konci září upekli Pavel Ungr a Honza Kvasnička projekt SEOUX. Jedná se o celorepublikové školení optimalizace pro vyhledávače a user experience. Školení bude probíhat v 6 městech České republiky a to v Praze, Brně, Ostravě, Hradci Králové, Českých Budějovicích a Plzni. Brno už je beznadějně vyprodané. Kurz stojí 2 200 Kč a trvá 8 hodin. Školení slibuje zajímavé a užitečné informace, takže si ho rozhodně nenechte ujít.
Reklamy v iOS9
Potom co iOS9 vyšel, App Store byl plný aplikací na blokování reklam. Mnoho uživatelů reklamy zkrátka vidět nechce. Nás to ani trochu nepřekvapuje. Hledejte i jiné způsoby, kam umístit reklamu.
Začíná cílení na uživatel v AdWords
Nově máte možnost zacílit na konkrétní emailové adresy uživatelů AdWords. Funguje to podobně, jako na Facebooku. Jakmile je uživatel přihlášený, cesta je volná.
CopyCamp „Zpátky do školy“
Minulý týden se konal CopyCamp a byli jsme u toho. Přečtěte si na blogu krátkou zprávu ze školního CopyCampu a zjistěte, co se tam dělo.
Většina českých e-shopů nemá mobilní web
Z ceskykosik.cz máme zajímavá čísla, která ukazují, jak lidé nakupují z mobilních zařízení. Je tu nárůst o 100 %. Ale věděli jste, že 57 % českých e-shopů nemá mobilní web? Tohle je důležitá zpráva především pro majitele e-shopů. Aplikace nebo mobilní web je nutností, i kdyby klientela, která tuto možnost využívá, byla jenom 10%. Trend se bude dále rozšiřovat.
Hvězda spadla, něco si přejte
Facebook zažil velký výpadek a tak se všichni přesunuli na Twitter, kde hromadně na pád nadávali pod #Facebookwasdown. Denně je na téhle sociální síti přihlášená 1 miliarda lidí a k přetížení došlo už potřetí za poslední 3 týdny. Facebook má rozhodně co vylepšovat.
YouTube nejspíš spustí předplatné
YouTube bude v nejbližší době nabízet předplatné za cca 10 USD/měsíčně. Díky tomu se uživatelům zpřístupní služba YouTube Music Key, kde si přehrají videa bez reklam, ve vyšší kvalitě a především v offline verzi. Tato služba zatím není k dispozici v České republice.
Nechte si platit za to, co sledujete
V Americe vyvíjí aplikaci VideoPlus, která funguje jako Shazam. Ten na pozadí monitoruje, co posloucháte za hudbu a na co se díváte. Zatím tuto vychytávnku používá 15 tisíc lidí a vývojáři jim za to dokonce platí. Peníze dostáváte za poskytování informací a společnost bude údaje dál přeprodávat třetím stranám. Pro marketéry je to super nástroj, ale kluky to z pohledu uživatelů trochu vyděsilo. Že by Orwell v románu 1984 přece jen odhadl vývoj správně?
Vychutnejte si kávu se Starbucks Pay
Poslední novinka nadchla především našeho milovníka kávy Luďka. Celosvětový řetězec představuje službu Starbucks Pay. Dopředu si objednáte kávu a pak už jen oblíbený nápoj vyzvednete a spokojeně vyrazíte do školy nebo do práce. Úžasné, rychlé a velmi pohodlné.
To je pro dnešek vše. Sledujte nás za 6 dní živě na Periscope, na Twitteru nebo na YouTube. Mějte se krásně a těšte se na příští díl.