Stanovte si cíle
Než se pustíte do práce, promyslete si, čeho chcete dosáhnout. Jaké jsou vaše cíle? Definováním si určíte správné nástroje k jejich dosažení. Vašim cílem může být:
- zvýšení návštěvnosti. Chcete, aby váš web navštívilo více uživatelů.
- zvýšení povědomí o značce. Chcete svou firmu/službu/produkt etc. zviditelnit a představit co nejvíce lidem.
- získání odkazů pro SEO. Chcete vylepšit vaše pozice ve vyhledávačích.
- konverze. Chcete navést návštěvníky k požadované akci.
Určete si cílovou skupinu
Uvědomte si, koho vlastně chcete oslovit. Aktuální zákazníky? Potenciální zákazníky? Nové trhy? Nebo influencery? Navštivte internetová fóra a diskuze a zjistěte, kdo se o váš produkt zajímá.
U influencerů (tj. lidí, kteří představují pro určitou komunitu autoritu a předávají své myšlenky svým followerům) si dejte pozor, abyste se neorientovali jenom na kvalitu. Počet fanoušků nemusí být zdaleka tak významný jako to, jaký obsah a jak dotyčný influencer svým followerům zprostředkovává. Špatně vybraný influencer může vaší značce uškodit.
Prozkoumejte sociální sítě
Pamatujte na to, že kromě Facebooku existují i další sociální sítě. Třeba na sociální platformě Quora. Máte v zásobě zajímavé obrázky svého produktu? Pochlubte se s nimi na Instagramu a pověste je na Pinterest. Natáčíte vlogy? Věčná škoda je nezveřejnit na YouTube. Mezi další oblíbené sociální sítě patří Twitter a LinkedIn. Máte co světu sdělit? Začněte rovnou blogovat.
Vytvářejte různorodý obsah
Nepište jenom články. Foťte. Připravujte infografiky. Natáčejte videa. Dělejte průzkumy a mluvte se svými zákazníky. Samotnou propagaci vašeho produktu nebo služby dávkujte velice obezřetně tak, aby návštěvníci vašeho profilu neměli pocit, že se snažíte jenom prodat. Působí to prvoplánově a neatraktivně. Pokud je to možné, snažte se tvrdou reklamu distancovat od veřejně přístupného profilu (na Facebooku například vytvářením dark postů). Pamatujte přitom vždy na to, že jeden formát obsahu se vašim fanouškům rychle omrzí. Udržujte jejich pozornost různými typy postů.
Komunikujte a interagujte
Komunikujte s veřejností a fanoušky a reagujte na příspěvky a otázky, které se o vás zmiňují ať už v pozitivním nebo negativním smyslu. V případě krizové komunikace reagujte rychle a nedovolte, aby vás ovládly negativní emoce, které by se následně promítly do vašich odpovědí. Když uděláte chybu, přiznejte si ji a snažte se ji napravit.
Udržujte si přehled o konkurenci
Vstoupil váš konkurent na sociální sítě dřív než vy? Nemusí to vždy znamenat nevýhodu. Pozorně sledujte styl jeho komunikace a hledejte možnosti, jak být lepší než on. Nekopírujte obsah jeho profilu – toho by si vaši zákazníci velice rychle všimli. Snažte se vést svůj profil lépe než on, nebo vymyslete něco úplně nového, co doteď v oboru chybělo.
Nezapomeňte vyhodnocovat
Až budete znát odpovědi na výše uvedený obsah, pusťte se do vymýšlení taktik, ze kterých vytvoříte finální social media strategii své firmy. Stanovte si také reálné metriky, pomocí kterých posléze vyhodnotíte úspěšnost strategie. Zůstaňte přitom opravdu nohama na zemi. Pokud už dopředu víte, že není možné získat za půl roku 100 000 followerů na Twitteru, neposuzujte podle toho své výsledky.
Chybí vám strategie pro sociální sítě? Nebo už nějakou máte, ale nefunguje vám? Kontaktujte nás a my vám pomůžeme najít na sociálních sítích vaše zákazníky.