Návod: Marketing Miner – SERP Analyzer
08. 12. 2015 Autor Petr VojtěchovskýSERP Analyzer je součástí nástroje Marketing Miner z dílny Filipa Podstavce. Proč byste ho měli určitě vyzkoušet? Podívejte se na analýzu Alza.cz pomocí SERP Analyzeru.
SERP Analyzer vám prozradí 3 věci:
- jak si vede doména
- provede analýzu URL
- a ukáže vám statistiky frází
Všechna data v SERP Analyzeru pochází z českého vyhledávače Seznam.cz a zohledňují celou doménu, ne jednotlivé stránky. V současné době má Marketing Miner přístup ke 250 000 nejhledanějším klíčovým frázím, které pravidelně jednou za 2 týdny aktualizuje. V blízké době se bude toto číslo rozšiřovat na 300 000 nejhledanějších frází. To stačí k tomu, abyste získali o doméně přehled. Do dat z Googlu prozatím Marketing Miner přístup nemá.
Jak to funguje
Na https://www.marketingminer.cz/serp-analyzer/ zadejte do vyhledávacího pole URL webu, který chcete analyzovat. Může se jednat o web, který spravujete a vy chcete získat jednoduché a rychlé overview o místech, kde zaostáváte, nebo o webu konkurence.
Vše si názorně ukážeme na příkladu známého e-shopu Alza.cz.
Pozice ve vyhledávání
Zajímá vás počet klíčových slov na 1. – 3. místě, 4. – 7. atd. v placeném a neplaceném vyhledávání? Graf Pozice ve vyhledávání vám prozradí, jak si ve svém oboru stojíte. 1 710 klíčových slov na prvních třech místech potvrzuje silnou pozici Alza.cz na trhu.
Marketing Miner pracuje se 400 000 nejhledanějšími klíčovými slovy, které pravidelně jednou za dva týdny aktualizuje.
Podíl výsledků (organické vs. placené)
Koláčový graf Podíl organických a placených výsledků Vám názorně ukáže, jestli je Váš web více vidět v organickém vyhledávání nebo spíše v placených výsledcích v Skliku. Pokud má web více placené reklamy, ukáže nástroj její poměr k neplacené.
Organické pozice
Na jaké konkrétní fráze web v organickém vyhledávání vyskakuje, jaké pozice obsadil a jaká je hledanost, zjistíte i v hromadě jiných nástrojů. Marketing Miner vám ale řekne, jaké služby Seznamu (Firmy.cz, Zbozi.cz atp.) na klíčový dotaz vyskakují. Nazývá je „hinty”. Na klíčové slovo „kamery do auta” vidíte v sloupci hinty značku Firmy.cz a Zbozi.cz, které na tuto frázi najdete i mezi výsledky vyhledávání. Tato informace vám naznačí, že byste se měli zaměřit na pozici na Zbozi.cz, abyste byli vidět. Zajímavý údaj představuje také odhadovaná návštěvnost, která je vypočítávána z pozice, na kterou se web umisťuje, a z hledanosti dané fráze.
Díky informaci o počtu výsledků vyhledávání na fráze, budete vědět, jak moc je segment konkurenční, a díky tomu můžete začít vyhodnocovat potenciál klíčových frází.
Nově získané pozice a výpadky
Zde se dozvíte, na které fráze web získal nové pozice a o kolik a z jakých frází stránka vypadla. Marketing Miner vám ke všem frázím přiřadí i jejich hledanost.
Placené vyhledávání
Stejně tak jako MM získává informace o organických výsledcích, analyzuje i placené výsledky vyhledávání.
Dozvíte se, na jaké fráze má web reklamu na Skliku a
- jaká je pozice reklamy (sidebar či header ad)
- odhadne návštěvnost (vypočtena z hledanosti a z pozice)
- jaká je hledanost fráze
- jaké je CPC
- jaký je titulek reklamy
- jaký je text samotné reklamy
Primární konkurence v organickém SERPu
Hledáte nejbližší konkurenci vašeho webu či klienta? Tento nástroj vám poradí 10 nejbližších konkurentů v organickém vyhledávání a zobrazí počet souvýskytů s vaším webem. Souvýskyt je číslo, které znázorňuje, na kolika stejných klíčových slovech vyskakuje web společně s analyzovaným webem.
Na příkladu Alzy.cz vidíte, že nejlepsiceny.cz se vyskytují na 845 a datart.cz na 784 frázích jako Alza.cz.
Pokud znáte svou konkurenci, můžete ji v SERP Analyzeru podrobně prozkoumat.
Primární konkurence v PPC
Stejným způsobem, jakým analyzujete primární konkurenci v organickém vyhledávání, si zkontrolujete i konkurenci v PPC. Dozvíte se, jaký je počet souvýskytů v placené reklamě na 10 nejbližších konkurenčních webů.
Potřebujete s analýzou svého webu pomocí Marketing Mineru pomoci? Kontaktujte nás a my vám ochotně poradíme.
Komentáře