Menu

SEO v roce 2016. Co nás nejspíš čeká?

Autor Lukáš Palkovič Lukáš Palkovič

Kudy se bude ubírat optimalizace pro vyhledávače v nadcházejícím roce? Zkusili jsme odhadnout, jaké trendy SEO opanují.

Rok 2015 – ticho před bouří?

 

Uplynulý rok patřil z hlediska SEO k těm „klidnějším“. Google nevypustil žádného Penguina, jalapeňácká aktualizace od Seznamu proběhla relativně v poklidu a ani obávaný Mobilegeddon nezpůsobil v organických výsledcích vyhledávání žádné zemětřesení. O důvod víc, proč si myslet, že rok 2016 bude dost napínavý. Co přichází v úvahu?

picture1

Co by konzultanty nemělo v roce 2016 překvapit

 

Vzrůstající význam voice search – popularita vyhledávání hlasem roste meziročně o stovky procent. A dokonce i v čestině funguje téměř dokonale (Google Search). Na rozdíl od mobilního vyhledávání fandí voice search dlouhým dotazům. A long taily budou přibývat.

 

Dominance mobilního vyhledávání – nárůst už nebude tak dramatický jako dřív, přesto však bude mobile search v některých oborech výrazně převažovat nad desktopovým. Na mobilních zařízeních se bude zobrazovat více reklam a bude potřeba mu přizpůsobit optimalizaci (počítat s kratšími dotazy, optimalizovat texty pro mobilní zařízení…).

 

Orientace na uživatelská data – v minulosti si konzultanti vystačili s klíčovými slovy a zpětnými odkazy a optimalizace podoby výsledků nevěnovali dostatečný čas. Nyní na výsledky vyhledávání má vliv relativní CTR a Short/Long Click, které bude ovlivňovat pozice. Jednoduše řečeno – čím víc budou uživatelé klikat na váš výsledek ve vyhledávání, tím výše bude.

 

Nárůst dark trafficu v GA – pojmem dark traffic se označuje ta část návštěvníků webu, která přichází z nějakého konkrétního zdroje, ale padá do directu. Může se jednat třeba o traffic ze zabezpečených webů, Android search či odkazů v aplikacích. V takovém případě musíte traffic segmentovat, jinak se reálného stavu nikdy nedopídíte.

 

App optimalizace – Google začal nedávno aplikace indexovat a zobrazuje je ve vyhledávání. Ukazuje konkrétní aplikaci a nabízí ji rovnou ke stáhnutí. Důležitou roli hrají také tzv. deep linky, které vás při vyhledávání konkrétního předmětu pošlou rovnou do aplikace. Protože však Google nesdělil, podle čeho určuje, která aplikace je „nejlepší“, zůstává zatím optimalizace aplikací tak trochu bílým místem na SEO mapě a otevřená k experimentům.

 

Silná pozice linkbuildingu – budování zpětných odkazů zůstane i v roce 2016 v TOP trojici nejdůležitějších faktorů, které ovlivňují umístění webu ve vyhledávání. S příchodem real time penguina bude jednodušší získat ale i zrušit penalizaci stránek.

Čím by nás mohl překvapit Seznam?

 

Aktualizace Jalapeňo proběhla v klidu a míru, proto příští rok můžeme očekávat min. dvě aktualizace – jedna by se mohla týkat zpětných odkazů (odpovědnosti za odkazy) a druhá pročistit spamové stránky z vyhledávání. Seznam by také mohl spustit zlepšit svou podporu pro webmastery a nasadit možná vyzkoušet zobrazovat nějaká strukturovaná data. Rozhodně by měl opravit https.

Jednou větou…

 

  • Pozice a výskyt Google Knowledge Graph bude i nadále posilovat.
  • Počet textového obsahu začne upadat a prim bude hrát video content.
  • Ve výsledcích vyhledávání zobrazí Google loga firem.
  • O úspěchu ve výsledcích vyhledávání bude stále více rozhodovat social engagement, tzn. jak populární je výsledek na sociálních sítích.

Buzzwords v roce 2016?

 

  • Rankbrain – algoritmus/ umělá inteligence od Googlu, která se snaží odhalit, jak uživatelé přemýšlí a hledají, a zlepšuje relevanci výsledků.
  • Micro moments – teorie od Google, která tvrdí, že se nákupní proces skládá z mikro momentů a cílem by mělo být vidět v kritickém momentě, kdy se zákazník rozhoduje.

Co bude ovlivňovat výsledky vyhledávání v roce 2016?

Sestavili jsme pro vás pětku faktorů, které budou mít na pozici webu ve vyhledávačích největší vliv:

  • Obsah a klíčová slova
  • Odkazy
  • Uživatelská data
  • UX stránky
  • Engagement

A jaký je váš názor na SEO v roce 2016? Souhlasíte s naší predikací nebo máte úplně jinou představu? Podělte se v komentářích.

TIP: Ohlédnutí za rokem 2015 a seznam těch nejdůležitějších události v marketingu naleznete v článku na Mladypodnikatel.cz.

18.12.2015

Komentáře