eVisions.cz

Návod: Marketing Miner – Market Prospector

V prvním díle seriálu o Marketing Mineru jsme se podívali na SERP Analyzer, dnes prozkoumáme další nástroj a to Market Prospector (česky: “průzkumník trhu”). Tento nástroj vám po zadání klíčových frází předá informace o tom, kdo působí na daném trhu v organických i placených výsledcích.

V dnešním díle se znovu zaměříme na Alzu.cz a budeme pracovat s klíčovými frázemi:

Začneme analýzou organických výsledků.

Jako první na vás vyskočí koláčový graf, který vás informuje o tom, zda se mezi výsledky vyhledávání objevují spíše komerční weby, nebo jestli se jedná o stránky nekomerční. O tom, který web bude zařazen nebo nezařazen mezi komerční, rozhoduje sám Marketing Miner podle určitých,  ovšem neznámých parametrů.

 

Červená barva označuje komerční a modrá nekomerční weby. U Alzy je více ¾ webů komerčních. To značí vysokou konkurenci v odvětví elektroniky.

Marketing Miner vám také rozdělí weby, které se vám na zadané klíčové fráze zobrazí, a řekne vám, jakého typu daný web je (e-shop, company, microsite, magazine, blog, commercial, forum, catalog, news). Podle jakého klíče Marketing Miner weby dělí, zatím Filip Podstavec neprozradil.

Na výše uvedené klíčové dotazy můžete mezi výsledky vyhledávání očekávat především e-shopy a to Marketing Miner potvrzuje. ½ stránek v organickém vyhledávání tvoří právě elektronické obchody.

 

Nejzajímavější část nástroje je ta poslední – výpis primárních zástupců trhu. Zadáte si do něj klíčové fráze a dozvíte se, jakou má na ně web na Seznam.cz pozici ve vyhledávání. U každé fráze vám nástroj také vypíše její hledanost a počet výsledků ve vyhledávání.

 

Nástroj Market Prospector se hodí k prozkoumávání vybraných důležitých slov, které vám vyplynuly z analýzy klíčvých slov. Můžete díky němu odhadnout vhodnou či nevhodnou konkurenci, hledat spojence pro váš business nebo najít místo, kam chodí vaši uživatelé.