Pražská Sparta sociální sítě umí. První místo si drží jak na Facebooku, tak na Twitteru a Instagramu. Teprve daleko za ní se krčí Viktoria Plzeň, Slavia a ostravský Baník. Tyto týmy obsadily první 4 pozice na všech sledovaných sociálních sítích. A jak to vypadá dál?
1. FC Slovácko by na překvapivé páté pozici na Facebooku čekali asi jen skalní fanoušci tohoto klubu. Za další, v tomto případě spíše negativní překvapení je možné považovat i umístění brněnské Zbrojovky. Klub s tak početnou a věrnou fanouškovskou základnou by s přehledem mohl být v TOP 3. Svědčí to o ne úplně ideální komunikaci tohoto klubu na sociálních sítích.
Infografika prozrazuje několik zajímavostí:
- Některé celky nepochopily důležitost Instagramu (Olomouc), jiné ho využívají pouze krátce (Příbram) a některé bombardují své fanoušky nadbytkem informací (přes 16 tisíc tweetů Bohemky či Sigmy Olomouc na Twitteru).
- Podíl mezi počtem followerů a počtem tweetů napovídá o kvalitě komunikace týmu na Twitteru.
Celkové pořadí podle oblíbenosti klubů
Pokud bychom vzali průměrné pořadí ze všech tří žebříčků, je možné z něj odvodit celkové pořadí podle oblíbenosti klubů na sociálních sítích:
Pořadí | Klub | Průměrné pořadí |
1. | AC Sparta Praha | 1 |
2. | FC Viktoria Plzeň | 2 |
3. | SK Slavia Praha | 3,33 |
4. | FC Baník Ostrava | 5 |
5. | FK Teplice | 7 |
6. | FC Slovan Liberec | 8,33 |
7. | FC Zbrojovka Brno | 8,67 |
8. | Bohemians Praha 1905 | 9 |
9. | FK Baumit Jablonec | 9,33 |
10. | FK Dukla Praha a SK Sigma Olomouc | 9,67 |
12. | 1. FC Slovácko | 10 |
13. | FK Mladá Boleslav | 11,67 |
14. | FC Vysočina Jihlava | 12,33 |
15. | 1. FK Příbram | 14 |
16. | FC Fastav Zlín | 15 |
Dominance Sparty v českých zemích je zcela zřejmá a neotřesitelná. Jak ale dopadne ve srovnání s kluby z fotbalově srovnatelných zemí? Tam už to taková sláva není:
Klub | |||
Staua Bukurešť | 1 851 000 | Nenalezen | 3 100 |
FC Basilej | 1 720 000 | 81 000 | 77 000 |
Legia Varšava | 874 000 | 56 000 | 63 000 |
Dinamo Zahřeb | 504 000 | 1 000 | 22 100 |
FC Redbull Salzburg | 342 000 | 16 500 | 21 000 |
Wisla Krakov | 288 000 | 12 900 | 11 100 |
Hajduk Split | 262 000 | 21 000 | 56 300 |
Sparta | 239 000 | 20 800 | 17 000 |
Ferencvárosi Budapest | 208 000 | 15 800 | 2 400 |
SK Rapid Vídeň | 193 000 | 20 200 | 14 000 |
Austria Vídeň | 130 000 | 90 000 | 11 500 |
Nekorunovaný český král má na mezinárodní úrovni zjevně ještě co dohánět. V dalším článku se pokusíme rozebrat na příkladu SK Slavie Praha, jak zlepšit marketingovou komunikaci a zvýšit popularitu fotbalového klubu.