eVisions.cz

Infografika: České fotbalové kluby na sociálních sítích

Pražská Sparta sociální sítě umí. První místo si drží jak na Facebooku, tak na Twitteru a Instagramu. Teprve daleko za ní se krčí Viktoria Plzeň, Slavia a ostravský Baník. Tyto týmy obsadily první 4 pozice na všech sledovaných sociálních sítích. A jak to vypadá dál?

1. FC Slovácko by na překvapivé páté pozici na Facebooku čekali asi jen skalní fanoušci tohoto klubu. Za další, v tomto případě spíše negativní překvapení je možné považovat i umístění brněnské Zbrojovky. Klub s tak početnou a věrnou fanouškovskou základnou by s přehledem mohl být v TOP 3. Svědčí to o ne úplně ideální komunikaci tohoto klubu na sociálních sítích.

 

Infografika prozrazuje několik zajímavostí:

Celkové pořadí podle oblíbenosti klubů

 

Pokud bychom vzali průměrné pořadí ze všech tří žebříčků, je možné z něj odvodit celkové pořadí podle oblíbenosti klubů na sociálních sítích:

Pořadí Klub Průměrné pořadí
1. AC Sparta Praha 1
2. FC Viktoria Plzeň 2
3. SK Slavia Praha 3,33
4. FC Baník Ostrava 5
5. FK Teplice 7
6. FC Slovan Liberec 8,33
7. FC Zbrojovka Brno 8,67
8. Bohemians Praha 1905 9
9. FK Baumit Jablonec 9,33
10. FK Dukla Praha a SK Sigma Olomouc 9,67
12. 1. FC Slovácko 10
13. FK Mladá Boleslav 11,67
14. FC Vysočina Jihlava 12,33
15. 1. FK Příbram 14
16. FC Fastav Zlín 15

Dominance Sparty v českých zemích je zcela zřejmá a neotřesitelná. Jak ale dopadne ve srovnání s kluby z fotbalově srovnatelných zemí? Tam už to taková sláva není:

Klub Facebook Instagram Twitter
Staua Bukurešť 1 851 000 Nenalezen 3 100
FC Basilej 1 720 000 81 000 77 000
Legia Varšava 874 000 56 000 63 000
Dinamo Zahřeb 504 000 1 000 22 100
FC Redbull Salzburg 342 000 16 500 21 000
Wisla Krakov 288 000 12 900 11 100
Hajduk Split 262 000 21 000 56 300
Sparta 239 000 20 800 17 000
Ferencvárosi Budapest 208 000 15 800 2 400
SK Rapid Vídeň 193 000 20 200 14 000
Austria Vídeň 130 000 90 000 11 500

 

Nekorunovaný český král má na mezinárodní úrovni zjevně ještě co dohánět. V dalším článku se pokusíme rozebrat na příkladu SK Slavie Praha, jak zlepšit marketingovou komunikaci a zvýšit popularitu fotbalového klubu.