Využíváte klávesové a přehledové zkratky v Google Analytics?
15. 04. 2016 Autor Jakub ZahurskýPokud chcete zrychlit a zefektivnit svou práci s Google Analytics, neobejdete se bez zkratek, které tento nástroj nabízí.
Google Analytics je velice efektivní analytický nástroj, tak proč se při analyzování nezaměřit pouze na nezbytné úkony? Z vlastní zkušenosti víme, že jsme produktivnější, když nemusíme při zkoumání dat zdlouhavě naklikávat různá časová období či stále stejné reporty. V tomto článku se dozvíte o dvou způsobech, kterými si lze rutinní cesty k cenným datům zkrátit a věnovat se tak analýze hlouběji.
Klávesové zkratky v Google Analytics
Rozhraní Google Analytics nám umožňuje rychle přepínat mezi obdobími (a nejen mezi nimi) prostřednictvím klávesových zkratek.
Výběr období:
- DT – dnešní den
- DY – včerejší den
- DW – poslední týden
- DM – poslední měsíc
- D7 – posledních 7 dní
- D30 – posledních 30 dní
Porovnání vybraného období:
- DC – porovná vám vybrané kalendářní období s minulým obdobím
- DX – porovná vám vybrané kalendářní období se stejným obdobím v minulém roce
Naše nejoblíbenější klávesové zkratky:
- DM DX – vyfiltrujete si minulý měsíc a porovnáte ho se stejným měsícem v minulém roce
- DW DC – vyfiltrujete si minulý týden a porovnáte ho s předchozím
Pro rychlejší osvojení zkratek nám Google Analytics umožňuje ve svém rozhraní vždy zobrazit nápovědu pomocí kláves: Shift + ? Zobrazí se nám následující tahák:
Přehledové zkratky v Google Analytics
Určitě v Google Analytics existují přehledy, které si zobrazujete pravidelně, abyste měli vývoj vašeho projektu pod kontrolou. Pokud tyto přehledy vždy pracně naklikáváte, vězte, že existují tzv. zkratky, prostřednictvím kterých si tyto přehledy můžete uložit. Opět si tak zásadně urychlíte cestu k důležitým datům a ušetříte mnoho drahocenného času.
Zkratky nám tedy umožňují uložit si aktuální report pro jeho rychlé znovuotevření. Analytics evangelista z Googlu Justin Cutroni na svém blogu uvádí seznam přehledových prvků, které si do zkratek můžeme uložit. Patří sem následující:
- Pokročilé segmenty
- Sekundární dimenze
- Řazení dat ve sloupci
- Zobrazení řádků v grafu
- Způsob vizualizace dat
- Počet zobrazených řádků
- Metriky zobrazované v grafu
- Časová agregace dat zobrazovaných v grafu (den, týden, měsíc)
- Aktuálně používaná záložka v daném reportu
- Časové období ze kterého data pochází včetně porovnání s jiným obdobím
Jak si uložit nastavený přehled?
Rozhodnete-li se pro uložení vybraného reportu, budete postupovat následujícím způsobem. Na stránce s reportem kliknete na tlačítko Zkratka v horním panelu.
V dialogovém okně pro přidání zkratky ukládanou zkratku pojmenujete a potvrdíte tlačítkem OK. Vámi nastavený report je tímto uložen.
Jak se k uloženým přehledům dostat?
K uloženým zkratkám se dostanete velmi jednoduše. V levém postranním menu otevřete kartu „Zkratky“ a kliknutím na název konkrétní zkratky daný přehled otevřete.
Poodhalili jsme jedny z mnoha postupů, jakými si lze v Google Analytics ulehčit práci. V budoucích článcích se podíváme na další způsoby. A co vy? Také využíváte zkratky? Podělte se s námi o vaše tipy a zkušenosti v diskuzi pod článkem!
Komentáře