eVisions.cz

5 poznatků, které jsme si odnesli z Copycampu

1. Kupujeme si emoce

Myslíte si, že zákazníci uvažují racionálně? Chyba lávky! Takový zákazník je jedná velká pochodující emoce, která touží po věcech ne z rozumu, ale kvůli pocitu. O tom, zda si koupíte svetr s krokodýlkem (rozumějte Lacoste) nebo bez něj, rozhoduje celkem 8 pocitů. A Filip Kahoun je ve své přednášce rovnou zveřejnil:

2. Analyzujeme nadpisy

Bulvár, který z lidí dojí emoce, vévodí žebříčku nejprodávanějších tiskovin. V angličtině mají pro pitvání nadpisů dokonce speciální analyzér. V češtině sice nefunguje, ale pohrát si s ním pro zajímavost můžete i tak. A když jim prozradíte svůj e-mail, můžete si zdarma stáhnout seznam více než 180 „power words“, které ze čtenáře vyždímají i tu poslední kapičku emocí.

3. Kašleme na bounce rate

Měření výkonu textů se v posledních letech stalo diskutovanou záležitostí. Luboš Květ zavrhl sledování bounce rate a času obecně stráveného na stránce a doporučil měřit skrolování na stránce, čas strávený na stránce v intervalu 15 s, kopírování textu, interakce se sociálními pluginy, délku textu a počet obrázků v textu. A protože mu jako programátorovi bylo nad slunce jasné, že copywriteři se ve světě jedniček a nul běžně neorientují, napsal jim skript, který nasadíte na stránky a už si frčíte na vlně relevantních dat.

4. SEO a UX se fakt hodí

Při textovaní webu se zaměřte na to, kde všude na něm můžete pracovat s textem tak, abyste zaujali návštěvníky i vyhledávače. Jak na to? Pavel Ungr a Honza Kvasnička doporučují:

5. Nudný text neexistuje

Jsou texty, které sexy neuděláte, i kdybyste se rozkrájeli na písmenka. Pokud je vaším klientem firma, která se zabývá lokací vysokozdvižných vozíků hemžících se skladem, nebo výrobou průmyslových šicích strojů, uděláte mnohem lépe, když službu (potažmo produkt) popíšete věcně s ohledem na potřeby zákazníka. Martin Brablec vyhlásil copyvzorem architekta Adolfa Loose (zájemci nechť si přečtou Loosův esej Ornament a zločin) a představil myšlenku „funkcionalistického copywritingu“, kdy hlavním účelem textu není čtenáře pobavit, ale být mu užitečný. Zaměřte se proto na potřeby čtenáře, které hodláte svým copy vyřešit, a napěchujete text relevantními informacemi. Nevadí, že z textu nestříká humor všemi směry a nevypráví žádný příběh. Svůj účel splní a konverzní poměr vylepšíte až o desítky procent.

Plánujete se Copycampem inspirovat? Nebo se vám osvědčily jiné postupy? Podělte se s námi o své názory v komentářích a těšte se na další ročník, který proběhne už v březnu 2017.