Menu

5+1 chyb ve Facebook Ads, které vás stojí peníze a čas

Autor Radovan Uhliar Radovan Uhliar

Díky tomuto článku ušetříte při své práci nějakou tu korunu i minutku. Článek je vhodný i pro začátečníky!

1. chyba: Nezvládnete start kampaně a nevhodně vyberete cíle

Pokud nejste multitalentovaný génius, který si všechno připravuje sám, pravděpodobně se při tvorbě reklamy snažíte zkoordinovat představu svou, s vizí grafika a požadavky klienta. Z toho zákonitě vyplývají situace, při kterých to na jedné nebo druhé straně skřípe.

Co s tím? Uvědomte si, že vy jste ta osoba, která musí usměrnit všechny lidi okolo kampaně, zabezpečit podklady, přijít s nápady a vysvětlit svoji představu všem zúčastněným stranám. Vždy nastavujte reálné termíny a trvejte na jejich splnění. V případě, že má cokoliv zpoždění, musíte vědět proč a kdy dojde k nápravě. Jestliže chce klient nastartovat kampaně v nereálném termínu (a.k.a. včera bylo pozdě) a nedodá vhodné podklady, nebojte se mu odporovat (samozřejmě s rozumem).

2. chyba: Reklama neběží dobře a vy čekáte

Klasika. Reklama už několik/48/XY hodin běží, cena za výslednou akci je stále vysoká (případně se ještě ani nepřepočítala, protože cíl nikdo nesplnil) a vy čekáte na zázrak, který téměř jistě nepřijde (jestliže prodáváte diamanty, auta, lodě nebo jiný druh zboží dlouhodobé spotřeby, následujícího odstavce si nevšímejte).

Co s tím? Okamžitě začněte analyzovat, kde se mohla stát chyba. Vysoká cena za cílovou akci může být důsledkem špatně nastavené cílové skupiny, nevhodně zvolenou kreativou, neatraktivním produktem a dalšími faktory. Důležité je, abyste reklamu co nejrychleji upravili, případně pozastavili do doby, než problém vyřešíte. Pokud jste reklamou zasáhli například 5 000 lidí a konverze nikde, máte nejvyšší čas se zamyslet.

3. chyba: Máte moc cílových skupin a malý rozpočet

Množství firem s reklamou na Facebooku stále ještě začíná, případně nad ní jen váhá. Předpokládejme, že máte k dispozici například 5 000 korun / 200 EUR na měsíc (typický rozpočet menších klientů) a chcete otestovat vícero cílových skupin. Už od prvního dne máte ale problém – Facebook vyžaduje minimálně 5 EUR/den a pokud máte i pouze 3 odlišné cílové skupiny, reklamy od 1. do 30. dne zkrátka nespustíte (5x30x3).

Co s tím? Máte na výběr z těchto možností:

  • začnete optimalizovat na daily unique reach nebo impressions (pokud to charakter reklamy dovoluje)
  • vyberete jiný campaign objective (ideálně conversions)
  • použijete ultimate life hack – pokud máte reklamní účet vedený v EURech, platí výše uvedený denní limit; pokud máte účet v CZK, Facebook vyžaduje jen 25 Kč / den – a to se vyplatí 🙂

1197

4. chyba: Nesprávně pojmenováváte kampaně a nedáváte jim UTM parametry

Otevřete si Ads Manager a ruku na srdce. Našli byste hned výsledky konkrétní kampaně, která proběhla před 3 měsíci (a obzvlášť, když z jednoho účtu promujete více klientů)? Věřím, že mnozí z vás ne.

Co s tím? Odteď si pojmenovávejte kampaně. Například takto: [jménoklienta_měsíc/rok_názevkampaně]. Usnadní vám to orientaci a v případě potřeby se můžete v okamžiku vrátit ke konkrétní kampani i po několika měsících. Pro rychlejší workflow používejte filtr.

Tagování: Osobně doporučuju v Google URL builderu tagovat všechno, co na sociální síť vypustíte. Pokud jste líní, použijte aspoň Bitly (po zadání Bitly URL do prohlížeče přidejte znak “+” a zobrazí se vám statistiky pro daný odkaz). Když například promujete článek na blogu, který otagovaný není, ale na své stránce už jste jej publikovali, můžete mu v Power Editoru přiřadit tagy. Pozor – bez domény a otazníku.

1198

5. chyba: Nedostatečně analyzujete výsledky a nehledáte souvislosti

Po skončení kampaní (nebo na konci měsíce/období) pravděpodobně připravujete report pro klienta. Reporty často obsahují suchá čísla (v kterých se klient většinou nevyzná) a jen málokdy se v nich objeví užitečná informace, případně váš názor na kampaň nebo produkt. A to je přesně to, co by klient ocenil!

Co s tím? Přidejte ke svým reportům komentář. Nahlédněte do Google Analytics. Sledujte asistované konverze. Podívejte se, jakou úlohu hraje reklama na Facebooku v jednotlivých krocích cílové akce. Nezapomeňte mrknout na bounce rate. A nebojte se vyvodit závěry nebo názory podpořené daty.

6. Nikdy jste na FB Ads nevyzkoušeli nástroj třetí strany

Používáte při tvorbě reklam Ads Manager a trávíte tím neúměrně moc času? Vyzkoušejte Power Editor. A jestli už máte zkušenosti i s ním, proč neprozkoumat další nástroje?

Každému se nechce platit za službu, kterou vlastně Facebook nabízí zadarmo. Ale pokud vytváříte více variant reklamy, pracujete s DPA nebo vám prostě připadá rozhraní FB moc komplikované, poohlédněte se po vhodnějším nástroji.

Osobně používám už několik měsíců program AdEspresso, který mě vyjde na 50 dolarů měsíčně. Nevytvářím v něm sice všechny reklamy, ale jeho pomoc ocením například při analýze cílové skupiny u aktivní reklamy. Ale o tom až v dalším článku. 🙂

24.08.2016

Komentáře