Menu

15 + 1 tipů, jak na e-mail marketing

Autor Martina Habartová Martina Habartová

Zákazníci otevřou průměrně méně než třetinu e-mailů a jen 5,4 % z nich na něco v e-mailu klikne. Na konferenci Emailing 2020 se odborníci na e-mail marketing celý den zabývali tím, jak tuto statistiku zvrátit ve svůj prospěch. A o jaké tipy se podělili? Nakoukněte pod pokličku profesionálům.

1. Udělejte dobrý dojem

První e-mail je důležitý z hlediska navázání kontaktu se zákazníkem a navození dobrého dojmu. Zašlete svým novým kontaktům v databázi uvítací e-mail a nebombardujte je hned obchodními nabídkami. Průzkum Acomwaru ukázal, že open rate welcome e-mailů dosahuje 60-70 %.

2. Začněte welcome e-mailem

Když už zákazníkům přiděláváte při registraci práci s vyplňováním osobních údajů, neposílejte jim unifikovaný uvítací e-mail. Rozdělujte databázi alespoň na muže a ženy, ať všem nenabízíte třeba podprsenky.

3. 150 nápadů na A/B testování

Už nevíte, co byste v e-mailech ještě otestovali? Podívejte se na 150 A/B tipů Jordieho van Rijna z Amazonu.

4. E-mailingová pyramida

Základ e-mailingu tvoří tématické kampaně. Pokud chcete se svou databází zákazníků pracovat na pokročilejší bázi, rozdělíte si je do segmentů nebo (ještě lépe) zasíláte personalizované e-maily na míru požadavkům svých zákazníků. Špičku e-mailingu představují automatizované trigger kampaně, kdy zákazník dostane mail na základě akce, kterou prováděl na webu.

1263

5. Vsaďte na trigger kampaně

Potřebujete důkaz? Acomware srovnal klasické kampaně a trigger kampaně a dospěl k pozoruhodným poznatkům. Ačkoliv trigger kampaně tvořily pouze 6 % počtu odeslaných e-mailů, dosáhly na 45,5 % celkového objemu prodejů.

1264

6. Třetí rozhodne

Jestli u vás nový zákazník zůstane nebo se odhlásí z databáze, rozhoduje nejčastěji 3. e-mail. Důležitý je také druhý a čtvrtý e-mail, který mu zašlete.

1265

7. E-mailing se vyplatí

Investice do e-mail marketingu se vám z hlediska návratnosti investic vyplatí mnohem více než například affiliate programy nebo sociální média.

8. Zaměřte se na databázi

Uvažujte o své databázi jako svém trhu. E-mail je nejlevnější a nejefektivnější marketingový nástroj. Výsledky z e-mail marketingu navíc můžete využít i v dalších kanálech. Proto Kath Pay z Holistic Email Marketingu překvapuje, že e-mailing pořádně využívá jen 63 % firem.

1269

9. Vdechněte předmětu emoce

V předmětech testujte různé motivační faktory. Nabídněte výhodu nebo přidanou hodnotu, pobídněte zákazníka k akci, využijte jeho zvědavosti či obav. Právě obavy totiž například přiměly v jednom konkrétním případě (předmět e-mailu zněl: Do your landing pages pass this test?) přiměly o 125 % více adresátů e-mail otevřít.

1268

10. Není metrika jako metrika

Měřte správné metriky! Ne vždy znamená nejvyšší CTR automaticky také nejvyšší konverze. Zkuste porovnat tyto dva údaje a možná budete překvapeni.

1267

11. Mobilní zařízení bodují

Při nastavování kampaní si nezapomeňte prohlédnout, jak vypadají v mobilní verzi. Protože až 56 % zaslaných e-mailů si uživatelé otevřou na mobilních zařízeních.

1266

12. Zapojte je

Vážený zákazníku, zasíláme Vám obchodní sdělení…Blablabla. Dynamizujte své kampaně. Začněte předmětem e-mailu, odesílatelem, oslovením, pohrajte si s barvami, výběrem produktů, nabídněte věrnostní body, ukažte hodnocení na Heuréce a nezapomeňte na kontakt a případně také pobočky.

13. Nářek osamělého košíku

Stává se vám, že zákazníci přijdou, vloží si u vás nějaké produkty do košíku, a odejdou, aniž by odeslali objednávku? Využijte fintu opuštěného košíku a připomeňte e-mailem svým zákazníkům, že si do něj u vás vložili produkty.

14. Udržujte povědomí

Když už si u vás zákazník jednou nakoupí, dobrovolně s vámi navázal kontakt a je jen na vás, jestli ho udržíte. Ujistěte ho, že svým nákupem udělal dobře. Nabídněte mu v mailu třeba doplňkové produkty.

15. Myslete na své zákazníky

Každý člověk je rád, když o něj někdo projeví zájem. Projevte ho i vy například zasláním blahopřání k svátku. Data narození svých zákazníků neznáte, ale vaše databáze vám prozradí, jak se vaši zákazníci jmenují.

A teď tu plus jedničku!

Víte, co by mělo být vaším hnacím motorem při sestavování každé kampaně? Radek Hrachovec by vám poradil, že byste vždy měli v první řadě myslet na zákazníka a prožívat s ním jeho nadšení pro produkt a ne vaše nadšení pro zisk. Zákazníka totiž zajímají pouze jeho potřeby a potěšení, rozhodně ho nezajímá vaše potřeba vydělat.

Zajímá vás, co dalšího se dělo na konferenci Emailing 2020? Mrkněte se na Twitteru na hashtag #emailing2020. A pokud vás napadají další zajímavé body k mailingu, podělte se o ně s námi v komentářích!

13.10.2016

Komentáře