eVisions.cz

10 nejzajímavějších přednášek na 3XE Digital Conference Dublin

Studie Wolfgang Digital

Celý den započali výbornou přednáškou pánové z Wolfgang Digital, známé irské SEM agentury, kteří oprášili svoji přednášku z SMX a představili nám výsledky jejich studie. V této studii pracovali s obrovským datasetem klientských dat a sesbírali data z oblasti retailu, e-commerce a cestovatelských webů. Z celkové návštěvnosti těchto webů, která za 12 měsíců měření dosáhla 80 milionů, zjistili např. následující:

Celou jejich prezentaci naleznete zde.

Data-driven content

Shyam Dattani (@StillShyam) ze SearchMetrics publiku vysvětlil, jak zastaralý je přístup 1 klíčové slovo = 1 landing page. Na základě analýzy TOP10 organických výsledků v US Google, na kterém testovali ohromný dataset klíčových slov, jasně ukázal, co je dnes pro Google důležité (v meziročním srovnání).

Co se tedy za poslední rok změnilo v prvních 10 výsledcích hledání na americkém Google?

A co si z toho odnést? Klasické hodnotící faktory jednotlivých vstupních stránek selhávají a pokud chcete být v SEO úspěšní, musíte na svých stránkách zaměřit na pokrývání témat a nikoliv klíčových slov. Bude to mít pozitivní vliv na výsledky SEO. Využívejte k tomu text, obrázky, seznamy, videa,… Zařaďte do svých webů rich content.

A to vše kvůli fenoménu zvaný RankBrain. Ten může za to, že v posledním době se tolik změnily (a stále mění) výsledky na jednotlivé typy dotazů. Googlu už nejde jen o to najít na vašem webu nejlepší odpověď na jeden konkrétní dotaz, ale najít odpověď na všechny dotazy s daným problémem spojené. Jen tak máte možnost být v SEO přirozeně silní a to často i bez velkého množství zpětných odkazů (to ale záleží na odvětví).

Jak najít další fráze a nápady na pokrytí celých témat najdete v Shyamově prezentaci, kterou si můžete stáhnout zde. Velice doporučuji si ji projít.

Sociální sítě podle Miss World

Další přednáška byla pro mne s velkým otazníkem už od chvíle, kdy jsem zjistil, kdo bude přednášet. Byla to totiž bývalá Miss World Rosanna Davison, která radila zdejšímu obecenstvu, jak ona ve své firmě (věnující se zdravému životnímu stylu, jídlu, kráse…) využívá sociální sítě, a jak hlavně pomocí nich se jí daří firmu dál rozvíjet. Nebylo to ale nic, co bychom již dávno neznali. Jen to ukázala na příkladu své značky.

Nejdůležitější podle ní je:

Co jí funguje a co doporučuje?

Zda se budete jejími rady řídit je ale na vás – tedy spíše na tom, co vám říkají vaše data.

Prezentaci můžete nalézt zde.

Budoucnost digitální kreativity

Johny Spindler nám ve své přednášce ukázal novou éru digitální kreativity. Abyste dnes na sociálních sítích zaujali, hlavně v oblasti videí, musíte přijít s neotřelým, unikátním, nápaditým, často technicky promyšleným nápadem. Pokud se ale nebojíte zkoušet nové věci a technologie, může to pro vás být hračka. Poukázal také na to, že brzy nebude třeba cílit primárně na mobilní uživatele (mobile first), ale pouze na ně (mobile only). Co jste možná ještě o videu na sociálních sítích nevěděli a v čem vidí Johny budoucnost (mobile only) videa?

Jak těžké je zaujmout pokročilého uživatele sociálních sítí, například teenagera, můžete vidět na následujícím videu. Vidí a shlédne opravdu jen to, co chce vidět, nebo co ho skutečně na první pohled zaujme. Proto s tím počítejte, a to nejen při tvorbě videí pro sociální sítě.

Prezentaci si můžete stáhnout zde.

(Hyper)Lokální kampaně

Poté na pódium nastoupila dvojice řečníků ze SearchOptics, kteří se zaměřili na často přehlížený nedostatek – a tím je (hyper)lokální cílení na uživatele. Proč se tak často cílí na uživatele velmi zeširoka, když jsme jej schopni zaměřit na pár metrů? Vše ukazovali na příkladu klientů (casina, prodejce automobilů a restaurace), kterým na základě různě zaměřených lokálních kampaní a pomocí různých technologií a technik dokázali snížit CPC a zvýšit návštěvnost webů či provozoven.

(photo by @dj_riggs)

Prezentaci naleznete zde.

Jak důležitá je webová analytika ve firmách?

Průzkum Darren McManuse se zaměřoval na to, jak moc je v irských organizacích kladen důraz na webovou analytiku a na výstupy z ní.

Z průzkumu vzešlo následující:

Pokud tak tedy ještě nečiníte, začněte ve svých analytických nástrojích data správně měřit. Bez toho totiž vaši firmu, pokud je pro vás provoz na webu důležitý, nikam neposunete. Můžete se řídit i Darronovým návodem v prezentaci. Samotný průzkum a jeho výsledky naleznete zde.

Nejčastější chyby v SEM

Zajímavá a přitom trochu oddechová přednáška byla Richarda Talbota z agentury TinderPoint (@tinderpoint), který publiku ukázal své nejoblíbenější faily, které se staly a často ještě i stávají v SEO a PPC. Čeho se vyvarovat, aby si z vás někdo příště někdo na konferenci neutahoval?

Jak se vyvarovat podobným failům? Zde se krásně hodí přísloví – dvakrát měř, jednou řež.

Prezentace k dispozici zde.

Co se do přehledu nevešlo

Neméně zajímavé byly i další přednášky. Níže nalezenete jejich stručný popis a odkazy na prezentace:

3XE Digital – fotogalerie