eVisions.cz

SEO analýza webu: Co děláte špatně a jiní dělají lépe

Google mluví o více než 200 faktorech, které vyhledávače při sestavování přirozených výsledků vyhledávání vyhodnocují. Pokud chcete nahlédnout pod pokličku toho, co jejich rozhodování ovlivňuje, připravili jsme pro vás základní SEO audit, který si můžete zkusit sami. Podrobnější SEO analýzu svěřte do rukou odborníka.

1. fáze – Než se pustíte do samotné SEO analýzy

Před samotnou analýzou si musíte uvědomit, komu je váš web určen.

Uvědomte si, jaké služby či produkty váš web nabízí a komu

Mrkněte, jakou má váš web strukturu

Podívejte se na jednotlivé stránky

Udělejte si analýzu současného stavu návštěv

2. fáze – Směle do samotné základní SEO analýzy webu

Analýza klíčových slov je základním kamenem

TIP: Skvěle vám při hledání klíčových frází  poslouží našeptávače v Googlu a Seznamu a také nástroje, jakými jsou například Plánovač klíčových slov v Google AdWords či seznamácký nástroj v Sklik účtu.

 

2.1. OBSAHOVÉ PARAMETRY

Není titulek jako titulek

Podívejte se na titulky (<title>) a popisky (<meta description>)

TIP: Vyzkoušejte nástroje Xenu či Screaming Frog, které vám skvěle poslouží při kontrole popisků (<meta description>) a titulků (<title>)

 

Nadpisy nejvyšší úrovně jsou stále důležité

Jak jsou na tom jednotlivé stránky webu

2.2. TECHNICKÉ PARAMETRY

Jsou vaše stránky vůbec zaindexované?

Využijte operátora site: a zkontrolujte, zda vyhledávače vůbec indexují váš web. Stačí vložit do vyhledávače operátora site: ve formě: „site:vasweb.cz“ a stisknout klávesu Enter.

Síla brandu

Otestujte si, zdali se zobrazuje web na brandové výrazy mezi prvními výsledky vyhledávání.

Technické provedení navigace

Technologie omezující průchodnost webu

Dokument robots.txt

Přiklad, jak by dokument robots.txt mohl vypadat:
User-Agent: *
Allow: /
Sitemap: http://www.vasweb.cz/sitemap.xml

 

Důležitost formátu URL

Špatné přesměrování jako kámen úrazu

Správné řešení rel=canonical u stránkování

Duplicitní obsah

TIP: Nástroje jako Screaming Frog či Xenu vám dobře pomohou v technické analýze duplicit. Nebojte se využít i online nástrojů jako například Siteliner či Copyspace, pro rychlé zhodnocení duplicit.

 

Ztracená errror stránka 404

Často opomíjená a přehlížená je chybová stránka.

Interní prolinkování webu

Drobečková navigace

Anchor texty

Nefunkční odkazy

TIP: Dobře vám pro kontrolu odkazů poslouží například nástroje Xenu či LinkChecker.

 

Mapa webů a XML sitemap

Zapomenuté atributy „Alt“

Klíčová microdata

Rychlost načítání stránek

Odkazové portfolium

TIP: Analýza odkazového profilu konkurence vám později velmi dobře poslouží při budování vlastního odkazového profilu (linkbuildingu).

 

Black Hat SEO

Buďte obezřetní k zakázaným optimalizačním technikám:

2.3. Které nástroje vám při kontrole webu pomohou?

3. fáze – naplánujte si termín další SEO analýzy

V této základní SEO analýze jsme shrnuli ty nejdůležitější faktory ovlivňující pozici vašeho webu ve vyhledávačích. Pomocí tohoto přehledu si uděláte obrázek o tom, jak je na tom váš web z hlediska SEO. Online svět však prochází neustálým vývojem a s tím se pojí i neustálé zlepšování algoritmů vyhledávačů. Proto optimalizace webových stránek rozhodně není jednorázovou činností, která se udělá jednou a o kterou se není dál třeba starat. SEO je kontinuální a dlouhodobá činnost, která se nepřetržitě přizpůsobuje proměnám online prostředí a zejména vyhledávačům.