Nejkontroverznější reklamy na Super Bowl 2017 ???
06. 02. 2017 Autor Petr HlaváčNení potřeba popisovat co je Super Bowl, kolik peněz se kolem něj točí a co na něm všichni milují. Pro nás marketéry to je hlavně svátek reklamy a s radostí čekáme, kdo přijde s nejlepší kreativou, kdo vymyslí nejlepší kampaň a kdo překvapí propracovanou integrovanou kampaní napříč kanály.
Super Bowl je ale i odrazem nálad ve společnosti a proto ani v tom letošním nechybí důraz na společenská témata, která hýbou světem, zejména však v USA. Je tedy klíč k úspěchu kontroverze nebo sázka na humor? Pojďme si představit reklamy, o kterých se mluví.
Audi
Rozporuplné reakce vyvolala reklama automobilky Audi od agentury Venables Bell & Partners. Reklama se zaměřuje na platové nerovnosti mezi ženami a muži. Hrdý otec sleduje, jak se jeho dcera vydává na cestu života, kde veškeré statistiky vyznívají proti ní. Spot končí heslem “Audi of America is committed to equal pay for equal work. Progress is for everyone.”
Reklama má zatím mnohonásobně „dislikes“ a obecně se setkává spíše s negativními reakcemi. Zejména na Twitteru pak Audi čelí otázkám, zda to opravdu s rovností žen a mužů myslí vážně. Já ale dávám rozhodně „thumb up“, za to, že se Audi nebojí jít s kůží na trh v tak sledovaném čase, jako při Super Bowl.
Budweiser
Další diskutovanou reklamou je spot od firmy Budweiser, který vytvořila agentura Anomaly. Samotná reklama se dotýká tématu číslo jedna v USA a tím je pochopitelně migrace. Adolphus Busch, sládek z Německa připlouvá do Ameriky, kde je konfrontován s antiimigranskými předsudky.
Reklama byla na Youtube online pár dní poté co Donald Trump podepsal antiimigrační dekret. S 15 mil. views je suverénně nejsledovanějším letošním spotem. Na Twitteru se poměrně rychle ujal #boycottbudweiser poté co příznivci D. Trumpa vyhlásili bojkot Budweiseru.
84 Lumber
V podobném duchu se nese reklama od firmy 84 Lumber, kterou má na svědomí agentura Brunner. 90 vteřinový spot se věnuje dlouhé cestě mexické matky a její dcery, které mají zamířeno do USA. Za příliš kontroverzní, označila reklamu známá FOX TV a odmítla jí vysílat a agentura ji musela přetočit. FOX TV vadilo zejména zobrazení pohraniční zdi.
Reklama je zaměřena na nábor zaměstnanců a má vyjadřovat, že firma hledá hlavně lidi se zaujetím a odhodláním a je jedno, jak vypadají nebo odkud pocházejí. 84 Lumber komunikuje tuto kampaň napříč kanály a za leden se jí podařilo oslovit přes 100 mil. uživatelů. Ze zmíněných brandů je 84 Lumber nejméně známý, ale budu opravdu zvědavý, o kolik % více pracovních poptávek firma získá.
Komentáře