Menu

5 + 1 knih (nejen) pro začínající podnikatele

Autor Helena Škývarová Helena Škývarová

Máme pro vás další várku knih, které by rozhodně neměly chybět ve vašich knihovnách. Inspiraci z nich načerpají jak začínající, tak i ti nejzkušenější podnikatelé či lídři.

Po absolvování technických či marketingových kurzů, ať v podobě různých seminářů či Digitální garáže online je určitě potřeba pracovat i na ostatních aspektech potřebných k úspěšnému podnikání. Všechny navržené knihy, které vám k tomu dopomohou, se velmi dobře čtou, a některé z nich přelouskáte za ani ne 3 hodinky čistého čtecího času.

restart

Restart (Janson Fried a David Heinemeir Hansson)

„ASAP je smrtelný jed. Dělejte méně než konkurence. Porady jsou toxické. Vyhoďte workoholiky. Dělejte to jako drogoví dealeři. Zvedněte rukavici. Plány jsou odhady…“ – jak už text ze zadní obálky knihy napovídá, nejedná se o žádnou tradiční knihu o byznysu a podnikání.

Autoři a zároveň zakladatelé úspěšné softwarové společnosti vám naservírují několik principů, jak uspět v podnikání úplně jiným způsobem. Zároveň velmi jasně a nevšedním způsobem popisují, na co byste se měli v podnikání úplně vykašlat, co je zbytečné a co vás naopak požene kupředu. Necelých 270 stránek textu vás bude bavit a motivovat zároveň.

 

lídři

Lídři jedí poslední (Simon Sinek)

Plánujete řídit tým? Nebo už vedete nějakou skupinu lidí? A víte, jak zajistit správné fungování týmu? Jak zařídit, aby se lidi v týmu těšili každý den do práce?

Autor ukazuje na příkladech různých firem a organizací, co je základem dobrého týmu a proč spolu některé skupiny spolupracují mnohem lépe než jiné.

 

jak z dobre firmy

Jak z dobré firmy udělat skvělou (Jim Collins)

Proč některé firmy podávají skvělé výkony a některé jsou jen průměrně dobré? Collins se svými spolupracovníky zkoumal, proč jsou některé firmy o krok dál a jiné nikoliv. Dočtete si například, že ideální je kombinace firemní kultury založené na disciplíně a zároveň na podpoře podnikatelského ducha.

Autor také porovnává jednotlivé vůdcovské typy a vyhodnocuje, který z nich vede k dosažení výjimečnosti firmy. I když vlastní firmu teprve možná plánujete, kniha vám poskytne spoustu zajímavých a motivačních informací z oblasti manažerské strategie a praxe.

 

jak získávat

Jak získávat přátele a působit na lidi (Dale Carnegie)

Ačkoliv kniha spatřila světlo světa ve 30. letech 20. století, základní principy chování a komunikace s lidmi platí dodnes. Carnegie na příkladech známých osobností ukazuje, jak je nutné se chovat, aby člověk dosáhl společenského úspěchu.

Nechybí ani příklady, jak manipulovat s lidmi, abychom od nich získali, co zrovna potřebujeme. Doporučujeme všem nejen podnikatelům, kteří chtějí zlepšit své obchodní jednání.

 

bohatý táta

Bohatý táta, chudý táta (Robert T. Kiyosaki)

I když vám tato kniha neposkytne přímý návod na to, jak zbohatnout, dokáže vám rozšířit úhel pohledu na peníze a jejich vydělávání.

Čtivá knížka o tom, jak s penězi nakládají chudí a bohatí, a jak jejich pohled na vydělávání peněz ovlivňuje jejich působení ve společnosti, vás nudit rozhodně nebude. Hurá pro ni.

 

nejbohatší

Nejbohatší muž v Babylóně (George S. Clason)

Kniha, která by snad měla být povinná i na základní škole. Vysvětlí vám jednoduché finanční principy, díky kterým se rozhodně nikdy nedostanete do finančních problémů, protože „peníze má jen ten, kdo ví, jak je získat“.

Tak proč byste to neměli být zrovna vy? Četba 134 stránek vám zabere maximálně jeden večer.

 

 

23.02.2017

Komentáře

Jirka
6. 3. 2017 12:20
Už v minulém výběru mi tady chyběla kniha Konec prokrastinace. Jedna z mála knížek, které jsem přečetl vícekrát a určitě by mezi motivačnímí/podnikatelskými neměla chybět :)