České fotbalové kluby na sociálních sítích v roce 2017
21. 03. 2017 Autor Jaroslav VidimPo roce jsme se rozhodli opět prozkoumat oblíbenost fotbalových týmů české nejvyšší soutěže na sociálních sítích. Má na Facebooku, Instagramu a Twitteru nejvíce fanoušků Sparta, Slavia, Plzeň nebo někdo jiný?
Z loňského srovnání vzešla jako bezkonkurenční vítěz pražská Sparta. Od té doby se však ve fotbalovém světě událo nemálo překotných událostí. Plzeňská Viktoria vyhrála mistrovský titul, do pražské Slavie vstoupil silný čínský investor a dva tradiční kluby (olomoucká Sigma a ostravský Baník) sestoupily do druhé ligy. Jejich místa zaujali hradečtí Votroci a borci z Karviné. Jak se tyto změny promítly do letošního žebříčku?
Na prvních třech pozicích zůstávají Sparta,Viktorka a sešívaná Slávia. Loni se na čtvrté pozici vyhříval Baník, ten ale z letošního žebříčku díky sestupu do 2. ligy vypadl, z čehož těží všechny zbylé týmy. Skokanem roku se stali klokani z Ďolíčku. Bohemians poskočili z loňské 8. pozice na 4., což je obrovské překvapení. Titul největšího propadáku letos získávají Teplice, které si oproti loňské 5. pozici pohoršily.
Celkové pořadí českých klubů na sociálních sítích
Pořadí oblíbenosti klubů ePojisteni.cz ligy na Facebooku, Instagramu a Twitteru vypadá následovně:
Klub | Facebook – Pořadí | Instagram – Pořadí | Twitter – Pořadí | Průměrné pořadí |
AC Sparta Praha | 1 | 1 | 1 | 1,00 |
FC Viktoria Plzeň | 2 | 2 | 2 | 2,00 |
SK Slavia Praha | 3 | 3 | 3 | 3,00 |
Bohemians Praha 1905 | 8 | 5 | 5 | 6,00 |
FC Zbrojovka Brno | 6 | 6 | 6 | 6,00 |
FC Slovan Liberec | 5 | 4 | 10 | 6,33 |
FK Teplice | 9 | 9 | 7 | 8,33 |
FK Dukla Praha | 10 | 12 | 4 | 8,67 |
FC Slovácko | 4 | 8 | 15 | 9,00 |
FK Jablonec | 11 | 7 | 9 | 9,00 |
FK Mladá Boleslav | 12 | 10 | 8 | 10,00 |
FC Hradec Králové | 7 | 14 | 13 | 11,33 |
FC Vysočina Jihlava | 13 | 11 | 12 | 12,00 |
FK Příbram | 16 | 15 | 11 | 14,00 |
FC Fastav Zlín | 15 | 13 | 14 | 14,00 |
MFK Karviná | 14 | 16 | 16 | 15,33 |
Facebooku kraluje Slovácko
Na Facebooku jednoznačně válí Sparta, která za uplynulý rok získala obrovský nárůst nových příznivců (25 388). Komu na druhé straně začíná docházet dech je Plzeň, kterou příští rok pravděpodobně vystřídá sešívaná Slavia. Nejvíc nás ovšem překvapily pozice za velkou trojkou. Čtvrté místo už druhým rokem okupuje malý tým z Uherského Hradiště 1. FC Slovácko s téměř 22 tisíci fanoušky. A to je slušný úspěch. Radost z akvizice nových facebookových duší mohou mít za loňský rok správci FB účtů Bohemians (+3900 fanoušků) a FC Zbrojovka Brno (+3300 fanoušků). Jen tak dál.
Instagram zažívá boom
České kluby už pochopily, že bez Instagramu to nejde, a proto z něj ždímají maximum. Díkysdílení zajímavého obsahu ze zákulisí, vzrostl za rok 2016 počet většiny klubů na dvojnásobek. A to už je slušný úspěch. Prohlédnout si můžete fotky přímo ze zápasů, nakouknete na tréninky nebo soustředění.
Zajímavosti na Twitteru
Twitter už dávno není místem, kde se schází jen pár podivínů. V Česku ho využívá víc než 300 000 lidí a fotbalové kluby nezahálí. Jen za rok 2016 přibylo Spartě 3000, Viktorce 1300 a Slavii 2000 followerů. Nejúspěšnější kluby zásobí své fanoušky několika tweety denně. Nejčastěji se jedná o krátká videa, rozhovory nebo vyjádření hráčů.
Sparta v Evropské lize
Sparta po roce s přehledem uhájila pozice na všech frontách. Na Facebooku, Instagramu i Twitteru poráží českou konkurenci na hlavu a je zdejším neoddiskutovatelným a nekorunovaným králem. Jak je na tom ale v Evropském kontextu? Z následujícího srovnání vyplývá, že tam už to taková hitparáda není:
Zahraničí | |||
FC Basilej | 2 007 000 | 126 000 | 97 800 |
Staua Bukurešť | 1 914 000 | 61 000 | 18 100 |
FK Šachtar Doněck | 1 497 000 | 83 300 | 31 600 |
Legia Varšava | 962 000 | 98 700 | 180 000 |
Dinamo Zahřeb | 541 000 | 58 600 | 43 900 |
FC Redbull Salzburg | 354 000 | 25 100 | 26 900 |
Wisla Krakov | 289 000 | 19 700 | 16 800 |
Hajduk Split | 286 000 | 42 400 | 70 300 |
AC Sparta Praha | 264 545 | 41 600 | 20 000 |
Ferencvárosi Budapest | 232 000 | 28 800 | 3 330 |
SK Rapid Vídeň | 213 000 | 36 700 | 17 400 |
FC Kodaň | 209 000 | 59 600 | 36 500 |
Austria Vídeň | 137 000 | 14 500 | 13 400 |
Ludogorets Razgrad | 93 000 | 3 800 | 6 900 |
FC Dynamo Kyjev | 68 000 | 48 100 | 16 800 |
Levski Sofia | 52 000 | 3 600 | 4 200 |
FK Bate Borisov | 38 000 | 7 700 | 13 300 |
Pro co nejvyšší míru objektivity jsme do srovnání vybírali pouze týmy z fotbalově srovnatelných zemí. Na paměti je však mít i fakt, že počty fanoušků můžou výrazně ovlivňovat počet obyvatel států, ve kterých jednotlivé kluby působí.
Co můžeme čekat v roce 2017?
Jak dopadne srovnání českých týmů příští rok? Bude Sparta nadále tak dominantní? Předhoní Slavia Plzeň? Udrží Slovácko čtvrtou pozici na Facebooku? A jak se do pořadí zapojí nově postoupivší týmy?
Odpovědi na tyto otázky a další zajímavosti z ePojisteni.cz ligy vám za rok určitě opět přineseme.
Poznámka: letošní infografiku popularity fotbalových týmů na sociálních sítích jsme zpracovávali pro našeho klienta, hlavního sponzora nejvyšší fotbalové ligy ePojisteni.cz.
Komentáře