eVisions.cz

Novinky z onlajnu #25

videoblog online marketing

Facebook collection

Sociální síť Facebook i nadále vylepšuje možnosti pro své inzerenty. Novinkou je reklamní formát Facebook Collection. Ten umožňuje v rámci jednoho postu využít několik elementů. Dominantou je video. Můžete ovšem využít také produktové obrázky nebo prvky Canvas reklamy. Pokud máte například e-shop s oblečením, je tento formát reklamy určen právě vám.

Facebook local search

Další novinka se týká také Facebooku. Společnost nyní oznámila, že se bude daleko více věnovat výsledkům vyhledávání v rámci své platformy. Zejména se bude soustředit na lokální dotazy. Pokud nyní zadáte například restauraci v okolí nebo bar v okolí, výsledky ve vyhledávání by měly být daleko více relevantní. Zobrazí se vám také recenze, kde daný podnik sídlí a zda ho některý z vašich přátel navštívil.

Instagram shopping tags

Instagram ke konci roku testoval takzvané shopping tags. Ty fungují následovně: U konkrétního výrobku můžete otagovat nejen jeho název, ale také cenu. Pokud uživatel takový promovaný post uvidí ve svém feedu, klikne na obrázek a hned se dostane na produktovou kartu. Díky linku může výrobek rovnou objednat. Shopping tags zatím fungují jen v US.

Google fake news

Po Facebooku oznámil také Google, že bude bojovat s takzvanými fake news. Google bude weby hodnotit na základě důvěryhodnosti. Stránky, které jsou urážlivé nebo publikují útočné texty, bude odsouvat na nižší pozice ve výsledcích vyhledávání.

Google Rich Cards

Google oznámil, že rozšiřuje rich cards do celého světa. Rich cards se zobrazují jako nultý výsledek ve vyhledávání v SERPU. Z tohoto důvodu jde o velmi atraktivní formát. Lze ho využít například pro stránky s recepty nebo filmy. Do budoucna plánuje Google rozšířit také další kategorie. Pokud doposud nevyužíváte strukturovaná data, právě nastal čas s tím začít.

Google Optimize

Nejen Google Data Studio, ale už i Google Optimize je zdarma ve více než 180 zemích světa. To znamená v podstatě pro všechny, včetně České republiky a Slovenska. Google Optimize využijete zejména pro A/B testování. Doteď ho využívaly především velké firmy, ale nyní ho můžete vyzkoušet i vy a výrazně tak zlepšit svou stránku.

Sklik peněženka

První novinka z oblasti PPC se týká Skliku. Ten se konečně naučil převádět kredit mezi jednotlivými účty. Tyto účty však musí mít společné IČO a kredit nesmí být starší než 3 roky. Ale i tak se jedná o velice příjemnou změnu.

Sklik obsahová síť

Další změny v Skliku se týkají “obsahovky”. V rámci obsahové sítě vám Sklik začne hlásit, že máte nízký rozpočet a tím pádem přicházíte o zobrazení (tedy imprese). Sklik dokonce zařadil také metriky, jako jsou kvalita nebo míra pokrytí. To znamená, že se díky těmto informacím více přibližuje úrovni AdWords.

E-commerce

Poslední novinka se týká e-commerce. Společnost DPDgroup udělala celoevropský průzkum nakupování na internetu. A nás samozřejmě zajímalo, jak jsou na tom Češi. V rámci České republiky 8,4 % ze všech obchodů, které se uskutečnily, připadá na e-commerce. Pokud se ptáte na poměr ženy versus muži, tak ženy nakupují na internetu více. Je to přibližně poměr 60:40. Zajímavé také je, že už 35 % uživatelů, kteří nakupují online, používá k nákupům mobilní telefony.  Z průzkumu dále vyplývá, že 21 % Čechů před uskutečněním objednávky využije některý z cenových srovnávačů.

To je z dnešních Novinek z onlajnu vše. Nezapomeňte nás sledovat na sociálních sítích a mějte se krásně.