eVisions.cz

Případová studie: Jak zvýšit organickou návštěvnost o 1000 %

Jedním z takových projektů, kterého se týká tato případová studie, je Fincenrumreality.com.

KLIENT FINCENTRUM REALITY

Fincentrum Reality je realitní společnost, která se zabývá prodejem a pronájmem nemovitostí. Kromě toho zajišťuje svým klientům komplexní servis při realizaci realitních obchodů a jejich financování.

SPOLUPRÁCE S FINCENTREM REALITY

Spolupráce s realitní společností začala v polovině února 2015 a jejím hlavním cílem bylo zvýšit návštěvnost z přirozeného vyhledávání. V tuto dobu byly hlavním kanálem návštěvnosti placené kampaně. Organická návštěvnost byla konstantní a za poslední rok se nezvyšovala.

Počet indexovaných stránek činil kolem 16 800 v Googlu, 719 v Seznamu.

Z celkové SEO analýzy a analýzy klíčových slov vyplynulo, že prvním úkolem bude dát webové stránky klienta do pořádku, a to zejména po technické stránce.

Největší komplikací webu, která ztěžovala robotům jeho procházení, bylo formulářové řešení webu. Ačkoliv se schopnosti robotů stále zlepšují (tedy zejména v případě Googlu), formulářové řešení struktury může zamezovat robotům projít celý web. Řešením tedy bylo umístit odkazy pro uživatele ke každému checkboxu a výběru ve vyhledávacím formuláři.

 

Obrázek 1 – Příklad řešení odkazu

 

Tyto odkazy se ještě k tomu musely přizpůsobit na každé stránce webu podle toho, kde se zrovna uživatel bude nacházet.

 

 

Po vyřešení těchto technických úprav bylo nutné odstranit obsahové nedostatky. Nejprve jsme navrhli sjednocení a upravení správného generování titulků a nadpisů jednotlivých stránek. Do této doby totiž kromě detailu nemovitosti na webu neexistovaly žádné nadpisy.

Například pro tuto stránku: https://www.fincentrumreality.com/prodej/domy/liberecky-kraj,ceska-lipa
Byl původní titulek navržen takto:
Prodej, Liberecký kraj, Česká Lípa | Fincentrum Reality | Fincentrum Reality

Nově jsme upravili titulky na tento formát:
Prodej domů Česká Lípa | Fincentrum Reality

VÝSLEDKY PO PŮL ROCE

Jak to však u většiny návrhů předložených klientům bývá, jejich implementace chvilku trvá. V případě Fincentrum Reality došlo k implementaci výše uvedených návrhů až v průběhu června-srpna 2015. Z toho důvodu není na níže uvedeném grafu zatím patrná žádná změna.

 

Obrázek 2 – Návštěvnost z organického vyhledávání. Období 1. 2. – 31. 8. 2015

 

 

Obrázek 3 – Počet zaindexovaných stránek. Období 1. 2. – 31. 8. 2015

VYLEPŠOVÁNÍ OBSAHU

Dalším krokem v optimalizaci webu bylo vytvoření popisků pro jednotlivé stránky, jelikož web obsahoval pouze texty u nabídek. Vzhledem k velkému množství stránek jsme vytvořili nejprve texty pro prioritní stránky a postupně jsme doplňovali texty do zbytku webu. Všechny texty jsme rozšířili o odkazy na vybrané relevantní stránky webu.

ROZŠIŘOVÁNÍ, ROZŠIŘOVÁNÍ A JEŠTĚ JEDNOU ROZŠIŘOVÁNÍ

Jak každý SEO specialista/konzultant dobře ví, vyřešení technických nedostatků webových stránek je pouhým základem samotné optimalizace. Přestože umožníte robotům i uživatelům procházet bez problému celý web a jednotlivé stránky jsou jim srozumitelné, na navýšení návštěvnosti z přirozených výsledků vyhledávání to nestačí. Dvojnásob to platí v tak konkurenčním prostředí, jakými jsou reality.

Abychom mohli posunout projekt dál a splnit stanovené cíle, bylo nutné se více podívat na obsahovou část webu – zejména na vstupní stránky, které ještě neexistovaly. K tomu nám výborně posloužila analýza klíčových slov, která nám prozradila, že na webu chybí množství vstupních stránek s vysokým konverzním potenciálem.

Rozšířili jsme tedy vstupní stránky na fráze:

 

Obrázek 4 – Rok spolupráce. 1. 2. 2015 – 29. 2. 2016

 

Na výše uvedeném grafu je již projev implementovaných úprav na webu vidět. Zvýšil se i počet zaindexovaných stránek na 104 000 na Googlu a 12 192 stránek na Seznamu.

 

 

Samotné rozšíření vstupních stránek však v rámci konkurence nebylo dostačující, protože kvůli nižším pozicím stránky nepřiváděly tolik návštěvnosti, kolik by mohly. Ovšem vylepšování pozic v takto konkurenčním prostředí s tolika silnými hráči na trhu je velmi náročné a drahé, proto bylo nutné se zaměřit na to, co konkurence nedělala. Prvním krokem bylo vytvoření vstupních stránek na města a obce, a to na všechny města i obce v České republice nad 2 000 obyvatel. Vytvořilli jsme tak přes 2 500 vstupních stránek (tento počet nezahrnuje stránky vzniklé pomocí filtrů). Toto rozšíření nám přivedlo do konce roku 2016 až 20 % návštěv z celkové organické návštěvnosti.

Dalším krokem bylo poté rozšíření vstupních stránek o ulice. Nejprve jsme rozšířili stránky o ulice v Praze, poté i o ulice v Brně.

 

Obrázek 5 – Nárůst návštěvnosti po rozšíření vstupních stránek o města, obce a ulice

 

 

SHRNUTÍ

Správné vyřešení technického stavu webu, využití potenciálu interního prolinkování a správná implementace závěru z analýzy klíčových slov, nás dovedlo k výraznému zlepšení návštěvnosti z přirozených výsledků vyhledávání. Ke konci roku 2016 jsme v meziročním srovnání dosáhli nárůstu přirozené návštěvnosti až o 218 %. Zároveň se nárůstem návštěvnosti zvedl i počet konverzí, a to až o 120%, což jen značí o relevantních návštěvnících. Závěrem lze říci, že správnou optimalizací lze dosáhnout velmi slušných výsledků a dobře obstát v konkurenčním prostředí realit.

Obrázek 6 – Meziroční rozdíl návštěvnosti z přirozeného vyhledávání

 

Obrázek 7 – Vývoj nastavených konverzí během roku 2016

 

Obrázek 8 – Graf celkové návštěvnosti od roku 2014