Novinky z onlajnu #27
22. 06. 2017 Autor
Máme pro vás opět pravidelnou porci novinek ze světa online marketingu. Připravili jsme si i rozhovor s naší kolegyní Bárou Šumnou, která nám svěřila, co Google představil na nedávné konferenci Performence and Branding Summit.
Cílení v rámci Stream.cz
Sklik totiž do svého rozhraní zapracoval novou funkci, která umožní cílit na jednotlivé skupiny publik v rámci Stream.cz.
Cílení na kategorie
Od června je v Skliku možné cílit na kategorii, kterou uživatel navštívil jako poslední.
Nejpopulárnější produkty z těchto kategorií mu v reklamě zobrazí a doplní nejpopulárnější produkty celého e-shopu.
Facebook News Feed
Se změnou fungování News Feedu vydal Facebook několik doporučení, jak propojit uživatele se správným obsahem:
- Smysluplný a informativní obsah
- Autentický obsah
- Bezpečnost a zdvořilost
Odkazy v instagram stories
Možnost vkládání odkazů do příběhů je zatím dostupná jen firemním účtům s více než 10 tis. followery. Na link se dostanete vytažením tlačítka „See more“ (Zobrazit víc).
Location a hashtag stories
Pokud přidáte do svého příběhu „sticker“ s lokací, může se váš příběh objevit lidem, kteří na instagramu vyhledali dotyčné místo.
To samé platí i pro hashtagy, které do příběhů přidáte.
Google Chrome dostane vlastní blokátor reklamy
Dominantní vyhledávač na trhu Google Chrome dostane svůj vlastní blokátor reklamy. Google se zaměřil zejména na pop-upy a podobné typy reklam.
Novinky z Performance & Branding Summit
Konference od Googlu nám odkryla některé zajímavé novinky:
- ECPC – Strategie ECPC dříve zvyšovala maximální nabídku až o 30 % při vyšší pravděpodobnosti získání konverze. Google toto omezení od počátku června ruší.
- Farmaceutika – Inzerce na farmaceutika doposud podléhala zásadám Googlu, nově se bude řídit pouze legislativou České republiky.
- Google nákupy na Slovensku – Náš východní soused se ani letos nedočká Google shopping Ads, ačkoliv se spouští v deseti jiných zemích
- DDA – Tento atribuční model (data-driven attribution) bude možno použít pouze v účtech, kde za poslední měsíc došlo k 600 konverzím a 15 000 proklikům.
Novinky z Sklik Expert Forum
I Seznam.cz si pro nás připravil první ročník plný zajímavých věcí:
- COEC – Byla odtajněna metrika COEC (click over expected clicks), která má dopad na skóre kvality.
- Eta inzeráty – Tyto inzeráty již mají 100% pokrytí v obou sítích (obsahové i vyhledávací).
- Nativní reklamy – Chystá se implementace nástroje pro tvorbu nativní reklamy přímo do rozhraní Skliku
Komentáře