Menu

Novinky z onlajnu #27

Autor Petr Hlaváč Petr Hlaváč

Máme pro vás opět pravidelnou porci novinek ze světa online marketingu. Připravili jsme si i rozhovor s naší kolegyní Bárou Šumnou, která nám svěřila, co Google představil na nedávné konferenci Performence and Branding Summit.

Cílení v rámci Stream.cz

Sklik totiž do svého rozhraní zapracoval novou funkci, která umožní cílit na jednotlivé skupiny publik v rámci Stream.cz.

Cílení na kategorie

Od června je v Skliku možné cílit na kategorii, kterou uživatel navštívil jako poslední.

Nejpopulárnější produkty z těchto kategorií mu v reklamě zobrazí a doplní nejpopulárnější produkty celého e-shopu.

Facebook News Feed

Se změnou fungování News Feedu vydal Facebook několik doporučení, jak propojit uživatele se správným obsahem:

  1. Smysluplný a informativní obsah
  2. Autentický obsah
  3. Bezpečnost a zdvořilost

Odkazy v instagram stories

Možnost vkládání odkazů do příběhů je zatím dostupná jen firemním účtům s více než 10 tis. followery. Na link se dostanete vytažením tlačítka „See more“ (Zobrazit víc).

Location a hashtag stories

Pokud přidáte do svého příběhu „sticker“ s lokací, může se váš příběh objevit lidem, kteří na instagramu vyhledali dotyčné místo.

To samé platí i pro hashtagy, které do příběhů přidáte.

Google Chrome dostane vlastní blokátor reklamy

Dominantní vyhledávač na trhu Google Chrome dostane svůj vlastní blokátor reklamy. Google se zaměřil zejména na pop-upy a podobné typy reklam.

Novinky z Performance & Branding Summit

Konference od Googlu nám odkryla některé zajímavé novinky:

  • ECPC – Strategie ECPC dříve zvyšovala maximální nabídku až o 30 % při vyšší pravděpodobnosti získání konverze. Google toto omezení od počátku června ruší.
  • Farmaceutika – Inzerce na farmaceutika doposud podléhala zásadám Googlu, nově se bude řídit pouze legislativou České republiky.
  • Google nákupy na Slovensku – Náš východní soused se ani letos nedočká Google shopping Ads, ačkoliv se spouští v deseti jiných zemích
  • DDA – Tento atribuční model (data-driven attribution) bude možno použít pouze v účtech, kde za poslední měsíc došlo k 600 konverzím a 15 000 proklikům.

Novinky z Sklik Expert Forum

I Seznam.cz si pro nás připravil první ročník plný zajímavých věcí:

  • COEC – Byla odtajněna metrika COEC (click over expected clicks), která má dopad na skóre kvality.
  • Eta inzeráty – Tyto inzeráty již mají 100% pokrytí v obou sítích (obsahové i vyhledávací).
  • Nativní reklamy – Chystá se implementace nástroje pro tvorbu nativní reklamy přímo do rozhraní Skliku
22.06.2017

Komentáře