Sociální sítě
Píše se rok 2017, dávno odzvonilo dobám, kdy jste každé ráno vyběhli do trafiky pro Annonci a pak pečlivě kroužkovali vhodné inzeráty. Dneska to chodí jinak. Už nemusíte vytáhnout paty z domu, stačí si sednout k počítači, zapnout prohlížeč a přihlásit se. Kam? Třeba na tyto sociální sítě:
Facebook
- Práce v reklamě
- Práce v reklamě (se svobodnými komentáři)
- Práce v marketingu
- Práce – MARKETING, REKLAMA, MÉDIA A PR
- Hledáme dodavatele B2B tržiště
- Práce pro copywritery
- #HolkyzMarketingu (pouze pro dámy)
Číhejte na dobré nabídky, ale nebojte se i zeptat. Napište do skupin, že hledáte uplatnění v online marketingu, možná zrovna někomu kápnete do noty. Než se do celé akce pustíte, pečlivě si zkontrolujte svůj profil. Věřte, že vaše fotky z večírků mnoho zaměstnavatelů neoslní.
Tak zní jméno profesní sítě, která vám možná přihraje váš dream job. Že jste si tu ještě nezaložili účet? Šup do toho. Při vypisování životopisu zapojte také trochu kreativity. Prohlédněte si pár profilů. Co se vám na nich líbí? Co vám naopak připadá nudné? A jak na vás jejich majitelé celkově působí? Inspirujte se, ale zároveň si zachovejte svou originalitu. Když vás napadne nějaký vtípek, přidejte ho tam. Možná právě tím někoho zaujmete, stejně jako se to podařilo Ottovi Bohušovi s jeho projekty:
Svůj profil si vytuňte také po vizuální stránce. Pomůže vám v tom mobilní aplikace LinkedIn, ve které si snadno vytvoříte perfektní profilový obrázek. Vybranou fotku můžete oříznout, upravit u ní jas, kontrast, sytost, nebo si rovnou vybrat některý ze šesti dostupných filtrů:
K nabídkám práce vás na Twitteru dovedou hashtagy jako #prace #onlinemarketing #job #marketing #volnámísta #hledámpráci nebo #kariera.
Pro koho byste chtěli pracovat?
Láká vás práce v agentuře nebo na straně klienta? Promyslete to. Vytipujte si pár zaměstnavatelů a těm pošlete životopis s motivačním dopisem. Napište jim, co byste pro ně chtěli dělat, proč jste si vybrali právě je a z jakého důvodu by oni měli přijmout vás. Většina firem i agentur váš proaktivní přístup ocení. A když zmíníte, že nepohrdnete ani stáží, váš budoucí zaměstnavatel poskočí radostí. Zkuste to.
Personální agentury
Při hledání dlouhodobého zaměstnání neopomeňte ani personální agentury. Online marketingem se zabývají třeba:
- CPL Jobs
- Prusak Group
- Hays
- OnlinePeople
Na všechna tato místa můžete poslat CV nebo tam cinknout. O kvalitě různých personálních agentur se vedou dlouhé diskuze, než se tedy pustíte do nějaké spolupráce, zapátrejte po referencích.
Pracovní portály
Mezi nejznámější pracovní portály u nás patří:
- Jobs.cz – zde najdete lépe placené pozice. Jobs nabízí práci především pro vysokoškolsky vzdělané jedince, ale možná vám v některých případech postačí i střední škola. Určitě si nastavte svého JobsAgenta. Díky němu vám každý den ve schránce přistane e-mail s aktuální nabídkou pozic, které vás zajímají.
- Prace.cz – nepsané pravidlo říká, že na tomto portálu si přijdou na své ti z vás, kteří mají v kapse jen výuční list nebo maturitu. Plat se u zveřejněných pozic často nevyšplhá na vyšší částku než 25 000 Kč. Ale když jsme si práci.cz proklepli, našli jsme pár zajímavých nabídek z online marketingu, které rozhodně stály za zvážení.
Pracovních portálů najdete samozřejmě více. Mnohem více. Pěkný seznam vytvořila Česká asociace kariérového poradenství, z. s.
Nastartujte svou kariéru ve start-upu
Kupa pracovních příležitostí na vás čeká i na webu www.startupjobs.cz. Sem rozhodně zavítejte, pokud vás láká práce v mladých firmách, které rostou rychlostí blesku. Pro získání zkušeností skvělá volba. Když už zabrousíte na tyto stránky, můžete si udělat testy znalostí (najdete je v horním menu).
Z online marketingu si zde prověříte své síly třeba v Skliku, Google Analytics, facebookové reklamě nebo affiliate marketingu. Pokud v testu zazáříte, pochlubte s tím na pohovorech. Ukážete tak, že se o danou oblast aktivně zajímáte a určitě tím nic nezkazíte. Pro studium můžete využít také Digitální garáž, která má skvěle propracovanou formu celé výuky.
Napěchujte si mobil aplikacemi
Indeed
Aplikace Indeed za vás prohledá všechny možné pracovní portály. Na první pohled vás velmi potěší její jednoduchost. Při prohlížení nabídek, nepřehlédněte údaj o stáří inzerátu, je uvedený na posledním řádku šedým písmem:
Práce za rohem
Nechce se vám za prací daleko dojíždět? Stáhněte si aplikaci Práce za rohem. Zadáte do ní, kde bydlíte, jaká práce by se vám líbila a můžete se pustit do výběru. Pracovní nabídky se vám zobrazí od těch nejbližších vašeho bydliště. Mrkněte na video:
Profesia
Do aplikace naťukáte název pracovní pozice, region, ve kterém chcete pracovat, klíčové slovo, jaký druh pracovního poměru preferujete a také úroveň vašeho vzdělání. Jestli nechcete prošvihnout žádnou nabídku, zapněte si také notifikace. Profesia vás informuje o každé nové příležitosti. Podobné aplikace jsou také Monster nebo CareerJet.
LinkedIn Job Search
Další aplikace, která by ve vašem mobilu neměla chybět, je LinkedIn Job Search. Ve videu uvidíte, na jakém principu funguje:
Ukažte se na veletrzích
Vytiskněte si pár svých životopisů a zajděte omrknout nejznámější veletrhy. Jen počítejte s větší koncentrací lidí, v některých dnech je na nich vážně narváno.
- Marketing Mix Praha 19. – 19. 9. 2017, hotel Duo Praha
- Marketing Mix Brno 26. – 26. 9. 2017, hotel Voroněž Brno
- Profesia Days 25. – 26. 10. 2017, výstaviště Praha, Letňany
Říkáte si, že domácí veletrhy práce pro vás nepředstavují žádnou výzvu? Sbalte kufr a vydejte se do zahraničí, tam si snad přijdete na své.
Networkujte na akcích
Pořád se něco děje. A ve světě online marketingu to platí dvojnásob. Co to pro vás znamená? Že máte spoustu možností kam vyrazit na akci:
- Barcampy – mezinárodní síť otevřených konferencí a workshopů. Vystoupit zde může každý, kdo má co říct. Zaplatíte pouze svým časem, vstup je pro všechny gratis.
- Poslední středy – diskuze o aktuálních tématech. Každou poslední středu v měsíci agentura H1 nasytí váš hlad po informacích. Pozvou profíky z oboru a ti veřejně debatují na dané téma. A když si zapomenete šrajtofli doma, nevadí. Je to zdarma.
- Marketing festival – svátek online markeťáků. V roce 2013 tuto významnou konferenci o digitálním marketingu poprvé uspořádali Jindřich Fáborský a jeho tým. A od té doby se největší česká marketingová akce pořádá pravidelně každý rok. Pokud se přijdete podívat, čekají vás přednášky naprostých špiček z oboru, večer si zařádíte na pověstných večírcích a poznáte spoustu lidí:
Jen se připravte na to, že za celou tuto parádu slušně zaplatíte. Cena lístků se už v předprodeji pohybuje okolo 6 000 Kč. Nejvyšší čas začít šetřit.
- Ostatní akce – CopyCamp, E-shop víkend, SEO restart, ShopCamp, Engage a mnoho, mnoho dalších. Tady už musíte mít trošku jasno v tom, jaké odvětví vás láká. Asi nebudete všemu rozumět, ale přičichnete k oboru. A kdo ví? Třeba po pár drincích na afterparty padne nějaká nabídka práce a pozvání na pohovor. Stává se to.
Tip: Projeďte také kurzy na Naučmese. I sem chodí lidé, kteří mohou posunout vaši kariéru o level výš.
Rozhoďte sítě mezi své známé
O tom, že hledáte v práci v online marketingu, informujte svou tetičku, bratránka i nejlepšího kámoše za základky. Možná právě oni mají ty správné kontakty, které potřebujete.
Máte už s hledáním práce v „onlajnu“ zkušenosti? Povídejte. Co vám fungovalo a co naopak vůbec? Jsme jedno velké ucho.