eVisions.cz

Novinky z onlajnu #29

AdWords jde mobilní reklamě naproti

Mobilní reklamy AdWords nabízejí lepší uživatelský zážitek – na reklamy se dá ťuknout, dají se posunout a vůbec se chovají jako mobilní stránka. Vylepšený formát reklamy zaznamenal 2x větší zapojení uživatelů, tzn. na nová rozšíření kliklo 2x více uživatelů než na starou podobu reklamy.

Zapomeňte na prioritu v sitemapě

John Mueller z Googlu potvrdil na Twitteru, že roboti prioritu přiřazenou jednotlivým URL v sitemapě v potaz neberou.

Ukázky videí i ve featured snippets

Google se v tzv. featured snippets zaměřil na video. Cílem je zobrazit uživateli ukázku videa přímo ve výsledcích vyhledávání, kde si jej může rovnou přehrát.

Zákazníky začínají zajímat služby e-shopů

Zákazníkům už nejde pouze o nejlevnější zboží zjistila studie společnosti Accenture. Provozujete e-shop? Pak se zaměřte zejména na:

Konec nevyžádané reklamy na Seznamu?

Seznam se chce více věnovat nativní reklamě, video reklamě a programatické reklamě. Cílem je omezit, či lépe vymýtit reklamu, která zasahuje do obsahu bez vyžádání uživatele. A vyvíjí také nový reklamní systém, ve kterém lépe zacílíte reklamu.

Facebook uvádí videoplatformu Watch

Facebooková videa dostanou v rámci nové platformy Watch vlastní prostor. Můžete se těšit na různorodý obsah – komedie, reality show, sportovní přenosy, a dokonce seriály produkované přímo FB. Watch je zatím dostupný v USA, v příštích týdnech se ale rozšíří do zbytku světa.

Zaostřeno na vizuální vyhledávání

Nová funkce Pinterest Lens zaměřená na vizuání vyhledávání je již dostupná celosvětově pro všechny uživatele, kteří mají svůj mobilní telefon v angličtině.

Facebook testuje zacílení reklam na návštěvníky kamenných prodejen

Facebook testuje možnost zacílit reklamu na zákazníky, kteří již dříve navštívili vaši kamennou prodejnu. Jedná se tak o zajímavé spojení offline-online targetingu.

6sekundová reklamní videa jsou nej

Stejně jako YouTube se Facebook chce zaměřit na uživatele, kteří se reklamě vyhýbají. Podle společnosti Tropicana pomáhá 6sekundové video ve srovnání s 15 a 30sekundovým formátem k lepší zapamatovatelnosti značky.

Facebook Marketplace v Česku

Prvního srpna Facebook potvrdil rozšíření Facebook Marketplace umožňující prodávat a nakupovat produkty ve vašem okolí a komunitě do dalších 17 zemí včetně ČR.

Vylepšete si profil na LinkedIn videem

LinkedIn dává svým uživatelům možnost vytvářet native videa. Maximální délka videa je 10 minut a funguje na principu „automatického přehrávání“ bez zvuku.

Inzerenti Facebooku ušetří

Kliknutí uživatelů, kteří do 2 sekund opustí landing page reklamy, nebudou v rámci Facebook audience network vůbec zpoplatněná.

Pavel Bělík: Umělá inteligence najde své uplatnění v medicíně, právu, ale pomůže i zemědělcům

Ivana: Vedle mě sedí kolega Pavel, SEO specialista, kterému na našem blogu vyšel článek o umělé inteligenci. Mohl bys nám v krátkosti shrnout, o čem článek byl a jaká je jeho hlavní myšlenka?

Pavel: Článek se zaměřuje především na využití umělé inteligence v online marketingu, ale zamyslel jsem se v něm také nad tím, co nastane v momentě, kdy umělá inteligence převezme většinu naší práce, a poukázal na to, že pomocí nástroje TensorFlow si může vytvořit AI pomocníka každý.

Ivana: Znáš nějaký reálný příklad využití TensorFlow?

Pavel: TensorFlow se využívá masově, protože je to free tool. Pokud člověk zná programovací jazyk Python, základy algoritmů a podobně, může si umělou inteligenci vytvořit například na TensorFlow nebo OpenAI. Jeden příklad za všechny – zemědělec potřeboval třídit okurky podle váhy a velikosti, tak to naučil umělou inteligenci a ta je třídí za něj. Při oblastech využití se proto nejedná jen o online marketing, ale umělá inteligence funguje i v dalších oborech

Ivana: Takže v jakých oborech kromě online marketingu můžeš využít tento nástroj?

Pavel: Napadá mě především medicína a právo. Co se týče práva, tam si myslím, že je to nutná změna, protože tím velice urychlíme celý proces rozhodování. V podstatě je to také ideální obor na učení pro umělou inteligenci, protože ona se učí na velkém vzorku dat a protože jsou všechny právní příklady zapsané, „přečte“ si je, naučí se je, a na základě toho dokáže případ rychle vyhodnotit v podstatě totožně, jako by ho vyhodnotili soudci. Pak už tam bude jen nějaká kontrolní funkce, ale samotnou práci by mohla vykonávat umělá inteligence. Ohromný přínos vidím v medicíně, jak jsem říkal, protože zase – je to věda složená ze spousty poznatků, které jsme nasbírali a které nikdo nezná všechny, ovšem umělá inteligence se to všechno naučit dokáže. Už teď v DeepMindu od Googlu vyvinuli umělou inteligenci, která podle očí pozná, jestli je člověk diabetik nebo ne. Takže je toho spousta, kde se to dá využít.

Ivana: Ve svém článku jsi vzpomínal, že umělá inteligence může vzít lidem práci. Co můžeme udělat pro to, aby tato situace nenastala?

Pavel: Zastavit pokrok by byla škoda, protože by lidstvo asi zaniklo. Takže to asi ne, ale Elon Musk třeba navrhuje implementovat do mozku lidí čip, který bude rozšířením našeho vědomí a díky kterému si stroje budou myslet, že jsme jedni z nich. Ale v nejkratším horizontu vidím udržitelnost v legislativních omezeních a kooperaci na mezinárodní úrovni. To znamená, že se vlády domluví, že se budeme v rámci umělé inteligence pohybovat v předem stanovených hranicích a mantinelech, aby se nám nevymkla kontrole. A co by si měli z článku odnést ostatní? Zamyslet se nad tím, jestli jejich práce není nahraditelná, jestli by neměli zvážit rekvalifikaci a případně kdy. Mladí lidé, kteří přemýšlejí o tom, co by chtěli v životě dělat, by zase měli uvážit, jestli jejich práce bude mít dostatečnou přidanou hodnotu, aby časem nebyli nahrazeni umělou inteligencí.

Ivana: Pavle, děkujeme za rozhovor. Pokud se chcete dozvědět o umělé inteligenci víc, přečtěte si Pavlův článek na blogu eVisions.cz A my se těšíme na další vydání Novinek z onlajnu. Buďte s námi!