17 tipů, jak využívat Instagram efektivněji
18. 09. 2017 Autor Diana ZadákováInstagram využívá přes 700 milionů aktivních uživatelů a samotné stories sleduje více než 250 milionů lidí denně. Koncept Instagramu nás zkrátka baví. Udělali jsme za vás malý průzkum a objevili několik funkcí, které možná neznáte. Jste připraveni využívat Instagram o něco efektivněji?
1. Jak přidat do stories fotku, které vypršel limit 24 hodin?
Instagram umožňuje nahrát do příběhu fotku z galerie pouze 24 hodin od pořízení snímku. Pokud příště limit prošvihnete, nezoufejte. S následujícím trikem si bude váš profil užívat dovolenou, zatímco vy už budete dávno zpět v práci.
Upravte zvolenou fotografii ve libovolném photo editoru a uložte ji. Tímto obnovíte její ,,timeline“ a budete ji moci nahrát do svého příběhu.
Dodatek: My samozřejmě doporučujeme své publikum neobelhávat, ale nikdy nevíte, kdy se může tento trik hodit.
2. Jak skrýt fotografie, na kterých jsem označen?
Máte za sebou divoký večírek a nejste zrovna pyšní na fotky, na kterých jste označeni? Máme pro vás hned 2 způsoby, jak si nezkazit svou ,,online reputaci“.
a) Skryjete danou fotografii ze svého profilu, nebo rovnou označení odeberete. Tento způsob je jednorázový, ale účinný.
Jak na to? Přejděte na příspěvek, ve kterém jste označeni. Stiskněte tři tečky a zvolte Možnosti fotek. Nyní už je pouze na vás, zda fotku skryjete, nebo označení zcela odeberete.
b) Nastavíte ruční schvalování fotografií, na kterých vás někdo označí. Pokud tedy pořádáte večírky často, doporučujeme možnost b). Získáte nad svým profilem větší kontrolu.
3. Jak vylepšit svou biografii?
Vaše biografie (,,bio“) v profilu je vaší vizitkou. Pouze z vašeho profilu se mohou lidé prokliknout na váš web, začít vás sledovat, případně vás kontaktovat. Pojďme si spolu projít 5 základních bodů dobré biografie.
• Představte svůj obor / profesi / zaměření
Nenechte uživatele, případně potencionální zákazníky zbytečně tápat. Napište jim, kdo jste, co děláte, co nabízíte a proč sledovat právě vás (či proč nakoupit právě u vás). Pokud svou službu či profesi uvedete přímo do svého jména, velmi vám to pomůže ve vyhledávání na Instagramu.
Jestliže využívate Business Manager a máte svůj profil na Instagramu svázaný s FB stránkou, pak se kategorie propíše do vašeho profilu automaticky (kategorie je uvedena světle šedě pod jménem na vašem IG profilu, tedy například Jídlo a nápoje, Osobní blog nebo Vzdělávaní).
To samé platí i u kontaktních údajů. Neváhejte vyplnit minimálně e-mailovou adresu, aby vás mohli lidé přímo kontaktovat. V případě svázanosti s FB stránkou se kontaktní údaje opět propíší do profilu automaticky.
• Buďte dostatečně originální a odlišní
Buďte kreativní. Vytvořte bio, které zaujme a které si lidí spojí právě s vámi. Nezapomínejte ale, že sdělení musí být jasné a srozumitelné. Zapojte klíčová slova, která vás vystihují a nebojte se neformálnosti.
• Používejte emojis
Do biografie se vejde max. 150 znaků. Nebojte se využívat relevantní smajlíky, které mnohdy nahradí až několik slov. Samozřejmě i zde platí všeho s mírou, ale rozhodně se nebojte. Instagram je především o vizuálním obsahu. Díky relevantním smajlíkům získá váš profil na barevnosti a bude lépe zapamatovatelný.
• Vymyslete unikátní hashtag a komunikujte ho na svém profilu (v biografii)
Jeden hashtag a vaše působení na Instagramu může nabrat neskutečně rychlých obrátek. Uživatelé rádi používají hashtagy a obzvlášť ty jedinečné, díky kterým se stávají součástí vybrané komunity. Posuďte sami – na kolika českých a slovenských profilech byste našli jídlo bez hashtagu #dnesjem?
• Využívejte link na svém profilu a nezapomínejte na CALL TO ACTION
Jediné místo na Instagramu, kam můžete vkládat URL adresu, je váš profil. Pomineme-li tedy případ, kdy máte ve svém business profilu více než 10 tisíc sledujících a je vám umožněno přidat link do stories.
Pracujte s URL adresou ve své biografii! Přidávejte přímé linky na články, videa, e-booky, nové kolekce, slevové akce či registrace. Lidé se nechtějí složitě proklikávat. Řekněte jim, co chcete, aby udělali.
Pracujte s biografií operativně. Nezapomínejte přidávat aktuální CALL TO ACTION (např. 6 nejhezčích výhledů v ČR) a pod ním link na váš nový článek.
Nemléko svou biografii zvládlo na výbornou. Stručné, jasné, přehledné, a přesto odlišné a kreativní.
4. Jak na řádkování textu v biografii?
Extra tip pro vaše bio: Pro zvýšení přehlednosti a čtivosti skvěle poslouží řádkování textu, které slova rozdělí do samostatných odstavců. Jak na to, když vám není při úpravě biografie tato možnost nabídnuta?
Jednoduše si napište své vysněné ,,bio“ například do aplikace Poznámky. Text pak jednoduše do ,,bio“ zkopírujte.
5. Kde naleznu příspěvky, které se mi líbily?
Líbila se vám nějaká fotografie, ale zapomněli jste ji uložit? Nevadí. Instagram uchovává v historii všechny fotky, kterým jste dali své srdíčko. Stačí přejít na svůj profil, stisknout v pravém horním rohu ozubené kolečko a v sekci účet najdete Příspěvky, které se vám líbí.
6. Jak seřadit filtry dle svých preferencí?
Instagram nabízí velké množství filtrů, které podtrhnou jedinečnost vašeho příspěvku. Každý z nás má jistě své oblíbené, ale i ty, které zřejmě nikdy nepoužije.
Uspořádejte si filtry podle oblíbenosti! Jednoduše přidržte prst na vybraném filtru a přesuňte jej doleva/doprava. Ty méně populární můžete i skrýt. Opět stačí přidržet prst na filtru a přesunout ho na ,,místo fotografie“ (tedy do středu).
Filtry si také můžete uspořádat o něco pohodlněji. Postačí, když jimi ,,prolistujete“ až na úplný konec a přejdete na Spravovat.
7. Jak využít Instagram pro úpravu příspěvků bez jejich sdílení?
Využijte Instagram jako aplikaci na úpravu fotek, aniž byste je museli sdílet. Přepněte telefon do Letového režimu, který přeruší připojení k internetu. Pokud nyní upravenou fotografii nasdílíte, akce se nezdaří, ale do vaší galerie se uloží.
8. Jak použít více filtrů najednou?
Instagram umožnuje použít pouze jeden filtr při úpravě vašeho příspěvku. I tento problém má však řešení. Využijte tip č. 7, kdy se vám upravená fotografie bez jejího sdílení uloží do galerie. Poté můžete aplikovat další filtr. A takhle stále dokola.
9. Jak uložit instagramové příspěvky a vytvářet tematické kolekce?
Instagram je pro mnohé zdrojem inspirace. Pokud vás nějaký příspěvek zaujme, uděláte si nejspíš screenshot displeje. Ten se ale často za pár dní ztratí v galerii.
Instagram naštěstí přinesl řešení v podobě funkcionality, která vám umožní příspěvek uložit. Jako bonus můžete příspěvky ukládat rovnou do tematických kolekcí.
Tematické kolekce snadno vytvoříte na svém profilu (viz obrázek). Až vás tedy příště ve feedu zaujme něčí příspěvek, stačí, když přidržíte prst na symbolu pro ukládání fotek a vyberete příslušnou kolekci. Uložené příspěvky budete mít díky této vychytávce přehledně uspořádané.
10. Jak na řádkování v popisku příspěvku?
Tento trik zní možná banálně, ale pro spoustu lidí je neznámý. Chcete, aby se text nebo hashtagy v popisku fotografie zobrazovaly pod sebou? Jistě jste si všimli, že vám klávesnice neumožňuje řádkovat, jinými slovy nenabízí tlačítko Enter.
Pokud překliknete na klávesnici 123, Enter se objeví a vy budete moci text zarovnat. Pokud si libujete v dlouhých popiscích, tato vychytávka text oživí a jejich délka už bude snesitelná natolik, aby si je vaši followeři přečetli až do úplného konce.
11. Jak zapnout oznámení pro konkrétního uživatele?
Nenechte si uniknout žádný příspěvek svého oblíbeného instagramera nebo si ohlídejte konkurenci. Stačí, když si nastavíte upozornění pro sdílení jejich příspěvku, a Instagram vám o novém příspěvku zašle notifikaci. Jak na to?
Přejděte na příspěvek svého oblíbence (nebo rivala), rozklikněte symbol tří teček a zvolte Zapnout upozornění na příspěvky.
12. Jak upravit oznámení, aby jejich množství bylo snesitelné?
Jistě to znáte. Přidáte novou fotografii a po chvíli máte displej zaplavený notifikacemi o komentářích a srdíčkách:) Upravte si oznámení dle svých preferencí a rázem bude váš displej o něco přehlednější.
Na svém profilu stiskněte ozubené kolečko a v sekci nastavení přejděte na Nastavení nabízených upozornění. Vyberte dle své libosti, jak moc chcete, abyste byli vyrušováni.
13. Jak uspořit mobilní data při procházení Instagramu?
Chcete zchecknout, co je nového na Instagramu, ale nemáte přístup k wifi? Pokud nechcete čerpat mnoho dat, využijte novou funkci Instagramu, která vám umožní prohlížet příspěvky s jejich minimální spotřebou.
Pokud kliknete na ozubené kolečko v pravém horním rohu svého profilu, tak si v sekci Nastavení můžete zapnout Využití mobilních dat na snížený režim.
14. Jak skrýt stories před konkrétními uživateli?
Nechcete, aby vaše žárlivá přítelkyně viděla, jak si užíváte na výletu s kamarády? Není nic jednoduššího, než před ní vaše příběhy, neboli stories, skrýt. Stáčí opět stisknout ozubené kolečko na vašem profilu a v sekci Účet přejít na Nastavení příběhů, kde vyberete konkrétní uživatele, před kterými chcete svůj účet skrýt.
15. Jak vypnout komentáře u příspěvku?
Chystáte zveřejnit příspěvek a nemáte zájem o vlnu komentářů? Pak je jednoduše vypněte. Stiskněte u daného příspěvku symbol tří teček a zvolte Vypnout komentáře.
16. Jak přidat hudbu k svým příběhům?
Chcete, aby byla vaše stories obohacena písničkou? První možnost je ji nazpívat sám, druhou možností je písničku na mobilu spustit a během jejího poslechu nahrávat stories.
17. Jak filtrovat nevhodné komentáře?
Zejména pokud je váš účet veřejný, můžete se potýkat s nevhodnými komentáři. Předejděte jim! Opět stačí navštívit ozubené kolečko ve vašem profilu, kde v sekci Nastavení přejděte na Komentáře. Naskytne se vám možnost skrýt nejen komentáře, které sám Instagram automaticky vyhodnocuje jako nevhodné, ale budete moct nastavit i vlastní klíčová (nevhodná) slova.
Instagram tríčky už máte v malíčku.
Víte ale, s čím na Instagram uspějete?
Přečtěte si článek z mého osobního blogu 14 instagramových tipů aneb s tímhle na Instagramu (ne)uspějete.
Komentáře