Otázku, kdy a co nejlépe sdílet, abyste svůj příspěvek dostali k co největšímu počtu uživatelů, specialisté různých agentur zkoumají ze všech možných úhlů a stran. Každoročně provedou stovky studií a analýzy miliard příspěvků. A ačkoliv existují obecná pravidla a opravdu fungující rekomendace (o kterých vám povím níže), je třeba pamatovat na dvě věci.
1. Nezajímavý a nepropracovaný obsah ani při tom nejlepším načasování fungovat nebude. A naopak – super příspěvek s unikátním (nejlépe virálním) obsahem budou uživatelé sdílet několik dnů, týdnů, nebo měsíců, i kdybyste ho zveřejnili ve 4 hodiny ráno.
2. Abyste na sociálních sítích dosáhli kýženého efektu, vždy myslete na faktory, které spolu musí souznít. Těmi jsou tonalita vaší značky, vzhled stránky, cílové publikům a povaha a formát příspěvku.
Jak a kdy uživatele kontrolují příspěvky?
Uživatelé si prohlížejí příspěvky přes jakékoliv zařízení: mobil, notebook, tablet, a to kdykoliv: doma, cestou do práce, během práce, MHD.
Kdy je nejlepší čas na sdílení příspěvků?
Nejlepší čas pro sdílení obsahu a získání nejvíce lajků na Facebooku je sdílení příspěvku mezi 13:00 až 15:00. Nejlepší den pro sdílení příspěvků je středa. Nejvíce uživatelů je aktivních v době obědové pauzy a brzy odpoledne. V těchto intervalech je index zapojení až o 18% vyšší. A nezapomeňte také na to, že pátek odpoledne je vhodný čas pro sdílení “humorného” obsahu pro pobavení a zlepšení nálady před víkendem.
Obsah, který nasdílíte po 20:00 večer do 8:00 rána, pravděpodobně nezíská na Facebooku velkou popularitu.
Instagram je v dnešní době jedna z nejoblíbenějších a nejaktivnějších sociálních sítí.
Jak a kdy uživatele kontrolují příspěvky?
Obvykle prostřednictvím telefon nebo tabletu. Kdy? Kdykoliv se naskytne volná chvilka.
Kdy je nejlepší čas na sdílení příspěvků?
Pro Instagram neexistují žádné “speciální dny”. Obecně se uvádí, že nejlepší čas na postování příspěvků, je:
- Ráno mezi 7:00 a 9:00 – uživatelé si kontrolují příspěvky po probuzení
- Odpoledne od 11:00 do 13:00 – obědové přestávky, kafíčko, trochu volna
- Večer mezi 17:00 a 19:00 – konec práce a odpočinek doma
Nezapomínejte na to, že každý uživatel má tu svou „volnou chvilku“ jindy. Proto se doporučuje sdílení až 3 příspěvků denně.
Jak a kdy uživatelé kontrolují příspěvky?
Většina uživatelů si kontroluje příspěvky na desktopu během pracovního dne.
Kdy je nejlepší čas na sdílení příspěvků?
Úterý, středa a čtvrtek jsou dle dostupných záznamů pro přidání příspěvku nejlepší. V době mezi 7:30 a 8:30 ráno si uživatelé kontrolují nové nabídky práce, kolem 12:00 je pauza na oběd a volný čas a dále aktivita spadá do rozmezí 17:00 až 18:00 (kontrola nových příspěvků, nabídek, profilu).
Jak a kdy uživatele kontrolují příspěvky?
Většina uživatelů si kontroluje tweety z mobilů v práci během přestávek anebo na cestě domů
Kdy je nejlepší čas na sdílení příspěvků?
Sdílení příspěvků na Twitter v období 12:00-15:00 a 17:00-18:00 vám dává šanci na nejvyšší počet kliknutí, a to zejména na začátku týdne. Současně byste se měli vyhnout tweetům po 20:00 a je třeba se vyvarovat sdílení v pátek po třetí hodině odpoledne.
Pokud publikujete ve formátu B2B, nejlepší čas pro zveřejnění je od pondělí do pátku. Pro prostředí B2C je vhodné publikovat obsah ve středu a o víkendu. Je logické, že čas zveřejnění příspěvků pro B2B je během pracovní doby a pro B2C po práci nebo o víkendech.
Jak a kdy uživatele kontrolují příspěvky?
Pinterest je hojně využíván ženami, a ty jsou podle zdrojů nejaktivnější večer, doma, když mají klid a čas na sebe.
Kdy je nejlepší čas na sdílení příspěvků?
Nejlepší čas pro sdílení příspěvků – v jakýkoliv den, večer, nejlépe v sobotu od 20:00 do 23:00. Taky se uvádí, že není špatné nastavit sdílení příspěvků od 2:00 do 4:00 hodin rána a od 14:00 do 16:00 odpoledne, anebo v pátek v 15:00.
Pár rad na závěr:
- Pracujte na kvalitě sdíleného obsahu.
- Pokuste se sjednotit styl svých příspěvků na sociálních sítí a svého webu.
- Dohlížejte na pravidelnost sdíleného obsahu.
- Používejte nástroje pro odložení a naplánování sdíleného obsahu.
- Nebojte se zkoušet různé typy obsahu, sdílejte v různý čas a dny, analyzujte a objevujte vlastní vzorce úspěchu.