Novinky z onlajnu #Speciál
18. 10. 2017 Autor Petr HlaváčNenechte si ujít speciální díl našich Novinek z onlajnu, ve kterém vám představíme trend budoucnosti – vizuální a hlasové vyhledávání. Poradíme vám, jak využít jeho potenciál v e-commerce!
Prioritou se stává rychlost a ušetření času
Do popředí se dostávají zvučné firmy jako Google, eBay, Pinterest nebo Asos, které implementují prvky vizuálního vyhledávání do svých aplikací. Všichni se totiž snažíme uspořit čas a k tomu nám mají dopomoci moderní technologie, které nám umožní řešit všechno hned.
Vyfoť, nahraj a nakupuj
Vyhledávání produktů pomocí obrázku nabírá v oblasti e-commerce na obrátkách. Proto eBay, vytvořil umělou inteligenci zaměřenou právě na tento trend. Stačí vyfotit produkt, který se vám líbí na ulici a nahrát ho do aplikace e-shopu. A pozadu nezůstal ani Asos.
Vizuální vyhledávání nezasáhlo jen oblast módy
Zaujal vás někde nějaký kus nábytku? Stačí ho vyfotit a Wayfair vám nabídne alternativu podobného produktu na svých stránkách.
S Google Lens získáte informace o restauracích, prodejnách i knihách
Stačí si podnik vyfotit a Google vám na základě snímku ukáže, o jakou restauraci se jedná a zobrazí vám recenze. Vizuální technologie rozhodně začněte podrobněji sledovat. Začít můžete například na našem blogu, kde jsme vám v článku Proč je vizuální vyhledávání trendem budoucnosti představili hlavní hráče na poli vizuálního vyhledávání.
Odznaky, které kategorizují obrázky ve vyhledávání přes Google
Nové odznaky na obrázcích při vyhledávání na Androidu a mobilních zařízeních vás informují, co se stane po kliknutí na ně. Zadejte například „cupcakes“. V odznaku uvidíte ikonku signalizující video, recept nebo produkt.
Google a Walmart se spojili proti Amazonu
Dva velcí giganti Google a Walmart se spojili, aby vytvořili silnou konkurenci pro Amazon, respektive Amazon Echo. Zákazníci tak mohou nově nakupovat přes online obchod Walmartu pomocí hlasu.
Jazyková bariéra padá
Překlad v reálném čase? Ano! Stačí zapnout Google Assistant, říct danou větu například ve vietnamštině a ihned získáte překlad v hlasové a textové formě. Pokud jste provedli upgrade na iPhonu nebo iPadu na iOS11, překlad dostanete od Siri.
Rozhovor s Jardou Vidimem o hlasovém vyhledávání
V závěru Novinek z onlajnu vás Jarda Vidim seznámí s významem hlasového vyhledávání, které stále nabývá na důležitosti. Pokud máte web v angličtině nebo v němčině, rozhodně byste se na tento trend měli zaměřit. Statistik je zatím málo, ale z loňského výzkumu víme, že 20 % všech hledání provedli uživatelé pomocí hlasu. Odhady mluví o tom, že do roku 2020 bude pomocí hlasové nebo vizuální služby vyhledávat na internetu každý druhý uživatel.
Jaké jsou plusy a mínusy vyhledávání pomocí hlasu?
- Můžete vyhledávat, aniž byste museli přerušit činnost, kterou právě děláte.
- Ušetříte čas.
- Dotazy budete muset položit velmi konkrétně.
Více o hlasovém vyhledávání dočtete na našem blogu v článku Optimalizace hlasového vyhledávání pro začátečníky. Tak šup na něj.
Komentáře