Menu

Novinky z onlajnu #Speciál

Autor Petr Hlaváč Petr Hlaváč

Nenechte si ujít speciální díl našich Novinek z onlajnu, ve kterém vám představíme trend budoucnosti – vizuální a hlasové vyhledávání. Poradíme vám, jak využít jeho potenciál v e-commerce!

Prioritou se stává rychlost a ušetření času

Do popředí se dostávají zvučné firmy jako Google, eBay, Pinterest nebo Asos, které implementují prvky vizuálního vyhledávání do svých aplikací. Všichni se totiž snažíme uspořit čas a k tomu nám mají dopomoci moderní technologie, které nám umožní řešit všechno hned.

Vyfoť, nahraj a nakupuj

Vyhledávání produktů pomocí obrázku nabírá v oblasti e-commerce na obrátkách. Proto eBay, vytvořil umělou inteligenci zaměřenou právě na tento trend. Stačí vyfotit produkt, který se vám líbí na ulici a nahrát ho do aplikace e-shopu. A pozadu nezůstal ani Asos.

Vizuální vyhledávání nezasáhlo jen oblast módy

Zaujal vás někde nějaký kus nábytku? Stačí ho vyfotit a Wayfair vám nabídne alternativu podobného produktu na svých stránkách.

S Google Lens získáte informace o restauracích, prodejnách i knihách

Stačí si podnik vyfotit a Google vám na základě snímku ukáže, o jakou restauraci se jedná a zobrazí vám recenze. Vizuální technologie rozhodně začněte podrobněji sledovat. Začít můžete například na našem blogu, kde jsme vám v článku Proč je vizuální vyhledávání trendem budoucnosti představili hlavní hráče na poli vizuálního vyhledávání.

Odznaky, které kategorizují obrázky ve vyhledávání přes Google

Nové odznaky na obrázcích při vyhledávání na Androidu a mobilních zařízeních vás informují, co se stane po kliknutí na ně. Zadejte například „cupcakes“. V odznaku uvidíte ikonku signalizující video, recept nebo produkt.

Google a Walmart se spojili proti Amazonu

Dva velcí giganti Google a Walmart se spojili, aby vytvořili silnou konkurenci pro Amazon, respektive Amazon Echo. Zákazníci tak mohou nově nakupovat přes online obchod Walmartu pomocí hlasu.

Jazyková bariéra padá

Překlad v reálném čase? Ano! Stačí zapnout Google Assistant, říct danou větu například ve vietnamštině a ihned získáte překlad v hlasové a textové formě. Pokud jste provedli upgrade na iPhonu nebo iPadu na iOS11, překlad dostanete od Siri.

Rozhovor s Jardou Vidimem o hlasovém vyhledávání

V závěru Novinek z onlajnu vás Jarda Vidim seznámí s významem hlasového vyhledávání, které stále nabývá na důležitosti. Pokud máte web v angličtině nebo v němčině, rozhodně byste se na tento trend měli zaměřit. Statistik je zatím málo, ale z loňského výzkumu víme, že 20 % všech hledání provedli uživatelé pomocí hlasu. Odhady mluví o tom, že do roku 2020 bude pomocí hlasové nebo vizuální služby vyhledávat na internetu každý druhý uživatel.

Jaké jsou plusy a mínusy vyhledávání pomocí hlasu?

  • Můžete vyhledávat, aniž byste museli přerušit činnost, kterou právě děláte.
  • Ušetříte čas.
  • Dotazy budete muset položit velmi konkrétně.

Více o hlasovém vyhledávání dočtete na našem blogu v článku Optimalizace hlasového vyhledávání pro začátečníky. Tak šup na něj.

 

18.10.2017

Komentáře