SEO 2018: Co nás čeká a nemine?
18. 12. 2017 Autor Lukáš PalkovičAni v roce 2018 SEO neupadne v zapomnění. Naopak – řešit ho bude pro weby důležitější, než kdy dříve. Na co by SEO specialisté neměli příští rok zapomínat, jsme shrnuli ve speciálním článku.
SEO 2017 Recap
Růst AMP – Technologie AMP byla spuštěna globálně, začala se více používat při optimalizaci webu a ukazovat se ve výsledcích vyhledávání, takže tady se má předpověď splnila.
Voice search – Hlasové vyhledávání je sice na vzestupu, ale rok 2017 pro něj nebyl tak klíčový, jak jsem předpokládal.
AI – Umělá inteligence je zato na vzestupu zcela určitě a Google do ní šlape čím dál tím víc.
Konec otravných pop-upů – O penalizaci kvůli vyskakovacím oknům jsem toho moc nezaslechl, PR Googlu ale zafungovalo v tomto případě na jedničku, a tak pop-upům opravdu odzvonilo a weby se jich postupně zbavují.
Focus na lokální SEO – Letos žádná významná aktualizace neproběhla, v tomto bodě jsem se tedy loni netrefil.
Zmenšování prostoru pro organic v SERPu – Za SEOisty musím konstatovat, že v tomto bodě se bohužel oba dva vyhledávače snaží až až. Ale nevadí, aspoň si procvičíme mozkové závity při přemýšlení, jak web na první stránku vyhledávačů i přes omezený prostor dostat a konkurenci tím dát na frak.
Strukturovaná data – Ta se rozhodně rozmohla a Google přihodil i pár nových.
Na HTTPS bude více než 50 % webů – V tomto ohledu šlápl Google na plyn a weby prakticky nutí přejít na HTTPS. Přesné procento jsem sice nedohledal, ale trend je jasný.
A co oblíbený linkbuilding?
S čím ještě přišel Google v roce 2017?
- Proběhly jen 3 quality updaty (Fred a dva nepojmenované, poslední v březnu), protože updaty probíhají real-time a globálně.
- Meta popisky mají až 320 znaků.
- Strukturovaná data byla rozšířena o nová (například pro nabídky práce a pro „science dataset“).
- V SERPu se objevily symboly a emotikony.
- Google přestal doporučovat escape fragmenty a příští rok je přestane úplně používat.
- Začaly se určitým způsobem regulovat fake news.
- Udělují se penalizace za strukturovaná data.
- Featured snippets odpovídají na další dotazy.
- Došlo na penalizace odkazů z widgetů.
- Bylo zavedeno nové filtrování v Google Images.
- A vyšlo nové doporučení pro SEO magazíny se stránkou za placenou bránou.
A co zvládl za rok 2017 Seznam?
- Freshbot stahuje zásluhou komponenty Dolores (Downloader Services) téměř 20x rychleji a tím se zkracuje i celý proces zpracování stránky.
- Nový limit na velikost souboru sitemapy je 50 MB.
- Nová relevance pro Obrázky.cz díky zpracování obrazových dat neuronovými sítěmi.
- Vyhledávání je čistější, přehlednější a rychlejší (a bez screenshotů).
- Začal zobrazovat medailonky politiků se skórem pravdivosti výroků.
- A vydal nové Seznam Webmaster Tools.
Buzzwords aneb marketingový slovníček na rok 2018
Trendy v SEO 2018, které by vám neměly uniknout
- SEO ovlivní hledání bez klikání, s čímž souvisí letošní nárůst featured snippetů (za tento rok jejich zobrazování vzrostlo ve výsledcích vyhledávání v průměru o 13 %, v některých segmentech i o 25 %). Bude potřeba změnit nejen mindset, ale i postupy, např. při definici potenciálu organické návštěvnosti.
- Ve featured snippetech se budou častěji zobrazovat tzv. featured videa.
- SERP bude ještě více personalizovaný, a to obzvláště ve spojení s mobilem.
- Optimalizace obrázků (Image Search je údajně s 22-23 % druhým největším vyhledávačem, Image Pack je ve vyhledávání stále častěji a konzultanti začnou řešit i tuto opomíjenou část optimalizace).
- Zpětné odkazy budou mít ještě vyšší hodnotu, než mívaly, protože se vytváří stále více obsahu.
- Do popředí se stále více dostává visual search.
- Vaše stránky by měly obsahovat i tzv. in-depth content.
- Očekávejte spuštění mobile first indexu.
- A když trochu popustíme uzdu fantazii, mohli by vyhledávání začít nahrazovat chatboti.
Co konkrétně znamená…?
In-depth Content
Featured snippety
Visual Search
Jak s webem uspět v roce 2018?
- Tvořte lepší obsah, než kdokoliv jiný.
- Pracujte aktivně na linkbuildingu a nespoléhejte jen na zmínky.
- Uživatelská data budou hrát ve vyhledávání čím dál tím větší roli, myslete na to.
- Zrychlete svůj web, co to jen půjde.
- Počítejte s tím, že mobilní web bude hrát prim, optimalizujte proto obsah pro mobilní uživatele.
Komentáře