Proč se vyplatí přemýšlet nad vaším employer brandem?
Nedílnou součástí značky vaší firmy je tzv. employer brand. Jedná se o image značky na trhu práce neboli to, jak je značka vnímána vašimi stávajícími i potenciálními zaměstnanci.
6 klíčových důvodů, proč budovat značku zaměstnavatele:
- Uchazeči chtějí pracovat pro atraktivního zaměstnavatele.
- Rychleji obsadíte potřebné pozice.
- Do výběrového řízení se vám přihlásí více kvalifikovaných kandidátů.
- Snížíte náklady na nábor.
- Dosáhnete větší produktivity práce u svých zaměstnanců.
- A budete se pyšnit nízkou fluktuací.
Základní zásada employer brandingu – správná komunikace
Vzájemné porozumění je alfou a omegou celého procesu budování značky. Zaměstnanci, kteří mají pocit, že je jejich existence pro firmu smysluplná a užitečná a že na jejich názoru šéfům záleží, jsou v práci spokojenější a efektivnější. Umíte vůči svým zaměstnancům srozumitelně komunikovat následující body?
- Vizi – Vědí vaši zaměstnanci, kam vaše firma směřuje a jak toho chcete dosáhnout? A ještě lépe – mohou se oni sami na jejím vývoji podílet? Pocit, že nejsou jen loutky v rukou managementu, je bude motivovat.
- Poslání – Proč jste firmu vlastně založili? Co bylo vaším původním záměrem? Lidé milují příběhy a vaši zaměstnanci nejsou výjimkou.
- Hodnoty – Jaké má vaše firma hodnoty? Čeho si váží? Pokud se zaměstnanci dokáží s hodnotami firmy ztotožnit, bývají loajálnější a nebudou pokukovat po změně místa.
- Smysl vaší a jejich práce – Nikoho nebaví vytvářet práci pro práci. Lidé za svou prací chtějí vidět smysl a ideálně reálné výsledky. Tento bod je důležité si vydefinovat obzvlášť v kancelářských profesích, které si na svou práci tzv. nemohou sáhnout. Vidí tedy vaši zaměstnanci ve své práci smysl?
- Vaše očekávání od zaměstnanců – Řešíte se svými zaměstnanci jejich podíl na vývoji firmy a čím konkrétně mají, nebo mohou přispět? Očekávání můžete mít, ale bylo by dobré, aby o nich vaši zaměstnanci věděli a měli možnost je naplnit.
- Protihodnotu, kterou jim nabízíte – Samozřejmě. Každá firma od svých zaměstnanců něco chce – výkon, know-how, čas… Ale neměli byste zapomínat, že by jim za to měla na oplátku něco nabízet. Máte dobře nastavené firemní benefity a vědí vaši zaměstnanci dostatečně o všech výhodách, které jim práce pro vás přinese?
- Konkurenční výhody – Každá firma poskytuje svým zaměstnancům určité výhody. Důležité je, aby o nich vaši zaměstnanci věděli a neřekli si, že je vlastně jedno, jestli budou pracovat pro pana Vomáčku, nebo pro pana Vocílku. Tak co byste řekli, ví se u vás ve firmě, proč jste lepší než ostatní?:)
Když to shrnu do jedné věty, musíte zkrátka vědět CO, JAK, KOMU a především PROČ sdělujete. A jedná se nejen o interní komunikaci, ale také o komunikaci kolem náboru. Budete se možná divit, ale lidi opravdu zajímá, v jaké společnosti chtějí pracovat a vnímají i to, v jaké společnosti pracují a jak s nimi vedení komunikuje.
Věděli jste, že více než 50 % uchazečů nedostane do 14 dní žádnou odpověď na zaslaný životopis? A 40 % se odpovědi dokonce nedočká nikdy. Pamatuje si ještě na dobu, kdy jste byli uchazečem o zaměstnání vy? Tipuji, že zaryté mlčení ohledně vašeho zaslaného životopisu nebo výsledku pohovoru by vám sebevědomí zrovna nedodalo a možná, že byste si i rozmysleli, jestli chcete pro firmu s takovým vystupováním pracovat. A navíc – všichni víme, že špatné zprávy a zkušenosti se šíří daleko rychleji než ty dobré.
Jak zjistit, jaký je váš employer brand?
#1 Začněte u vašich zaměstnanců
Zeptejte se svých lidí na autentické důvody, proč pracují ve vaší firmě, co považují za největší benefity, nebo na co jsou hrdí ve spojitosti s vaší firmou.
#2 Ptejte se uchazečů
Samozřejmě, že interní i externí pohled se může lišit. Mám tu možnost setkávat se s kandidáty na naše volné pozice tváří v tvář a otázkám typu ,,Proč byste chtěli pracovat právě v eVisions? Co víte o naší firmě? Co se vám na naší agentuře líbí/nelíbí?“ nikdo neunikl a ani neunikne. Poskytují nám totiž obrázek toho, jak je naše agentura vnímána zvenčí.
Uchazeči (na práci u nás) oceňují nejvíce:
- Osobní rozvoj a možnost neustále se posouvat.
- Rodinné zázemí menší firmy.
- Flexibilitu a volný čas.
- Přátelský kolektiv.
- Férovou odměnu za své úsilí.
Když jsem vyzpovídala své kolegy, bylo pro mě úžasné zjistit, že jejich důvody, proč v eVisions pracují, se s důvody uchazečů prolínají a doplňují je.
Jak vybudovat firmu, kterou budou vaši zaměstnanci milovat?
Naše agentura byla a je postavená na lidech. Každý je jedinečný, dělá svou práci na maximum a zároveň dělá maximum pro firmu, tým i sám sebe. A co je víc – nedělá to, protože musí, ale protože chce.
Proč milujeme práci u nás a proč byste ji milovali i vy? Jak vytvořit prostředí, do kterého se budou vaši zaměstnanci těšit?
Časová flexibilita – Naplánuj si den podle sebe, ale splň to, co máš
Uchazeči mají své mimopracovní aktivity, a proto oceňují časovou flexibilitu. To poslední, co chtějí, je kráčet do práce se staženým žaludkem, protože namísto v 8:30 dorazí v 8:35, nedejbože 8:40.
V eVisions jsme sami sobě pánem. Můžeme si naplánovat pracovní dobu tak, aby nám vyhovovala – abychom stihli ranní lekci jógy, napsali testy ve škole, nakrmili batole, nebo si zkrátka pořádně přispali.
Milan ,,Je na tobě, jak si přizpůsobíš den a jaké úkoly budeš prioritizovat – pokud splníš to, co máš.“
Martina: ,,Jsem ráda, že si můžu dát kdykoliv home office a nikomu se z toho nemusím zpovídat.“
Vedení, které podpoří váš osobnostní růst a se kterým zajdete ,,na jedno“
Přes 80 % zaměstnanců odchází z práce kvůli neshodě se šéfem. Troufnu si říct, že to vám v eVisions nehrozí.
Určitě mi dáte za pravdu, že mít šéfa, který vám povolí home office, kdykoliv potřebujete, a se kterým můžete zajít na pivo, je super. Ale mít leadera, který z vás dokáže vydolovat neuvěřitelné výkony a namotivovat, je mnohem víc. A to, že si s ním v kanceláři zahrajete fotbal nebo po práci zajdete na pivo, je vlastně takový bonus.
Andy : ,,Ačkoliv k Jardovi chovám velký respekt, mohu s jistotou říct, že je to jeden z nejlepších kámošů v práci, které mám.“
Martina: ,,Cením si Jardy, protože dokáže z člověka vydolovat neskutečné výkony.“
Jana: ,,Šéf, který srší vtipem a dobrou náladou je výhra v loterii…a v online marketingu. I přesto, že se chová přátelsky, vše funguje s úctou a respektem.“
Smysluplná práce a podpora seberealizace
Všichni uchazeči považují jednoznačně za důležité možnost se rozvíjet a pracovat na projektech, které jsou smyslupné. Nikdo nechce (a neměl by) chodit do práce, aby si ,,odseděl svých 8 hodin denně“.
V eVisions pracujeme, protože nás to baví, protože chceme rozvíjet sami sebe, posouvat firmu kupředu a zároveň udělat maximum pro spokojenost našich klientů.
Naše nápady, podněty, připomínky i sny jsou vždy vyslyšeny a pokud dávají smysl, jsou také podpořeny (ať časově, psychicky či finančně).
Petr: ,,Jsem rád, že můžu pracovat na velkých projektech a v podstatě definovat to, jak moje práce bude vypadat. A když budu chtít udělat něco navíc, co mě baví, tak můžu a dostanu k tomu prostor.“
Milan: ,,Vždycky jsem chtěl vystupovat před vyprodanými sály a před lidmi, kteří se chtějí sebezdokonalovat. Teď můžu.“
Diana: ,,Jako malá jsem chtěla moderovat televizní noviny. Teď moderuju Novinky z onlajnu a můžu je nejen moderovat, ale podílet se na jejich celkovém konceptu.“
Tip:
- Už odebíráte náš YT kanál?
- Stáhněte si naše prezentace na Slideshare!
Pohodová atmosféra v kanceláři, kde kolem vás místo šéfa proletí míč
Uchazeči to vidí jasně – chtějí se při práci bavit!
V eVisions děláme svou práci, jak nejlépe umíme, a u toho se bavíme. V kanceláři panuje pohodová atmosféra, ve které je mnohem větší pravděpodobnost, že kolem vás místo šéfa proletí fotbalový míč.
Jsme zkrátka taková ,,normální“ kancelář, ve které na záchodě visí komické koláže našich fotek, rozvalují se pejsci na kanapi a zároveň se maká o sto šest.
Jana: ,,V eVisions se nebojím, že mě někdo nakazí špatnou náladou, ale spíš tou dobrou.“
Skvělý kolektiv, který vás inspiruje
Mluvit o svých kolezích jako o kolezích mi vlastně vůbec nejde přes pusu (momentálně přes prsty). Náš tým je spíše parta kamarádů, která se vzájemně podporuje ve věcech pracovních i osobních. Parta, se kterou sdílíte své úspěchy i nezdary, která vás inspiruje a motivuje.
Ivana: ,,Proč miluji v práci eVisions? Jsou to hlavně kolegové, na které se vždy můžu spolehnout a kteří vytvoří každý den neuvěřitelnou atmosféru.“
Naše agentura je postavená na lidech. Každý je jedinečný a inspiruje ostatní. Ať už svým nadstandardním pracovním nasazením, profesionálním vystupováním na přednáškách, šířením neustálého optimismu v kanceláři, nebo proaktivním pořádáním teambuildingů.
Markéta: ,,Líbí se mi, že kolegové mají know-how, jež neustále budují a o které se chtějí podělit.“
A už jsem zmínila, jaké sympaťáky máme v týmu?
Dominik: ,,Chodit do naší kanceláře musí být radost pro každé mužské oko.“
Nepečeme jen v marketingu, ale i v kuchyni
Kromě lásky onlajnové nás spojuje i láska k dobrému jídlu. Naše SEO agentura má své ,,bakers“ oddělení, které své výstupy sdílí pod hashtagem #SEObakers.
Kromě dobrého jídla si potrpíme i na pořádnou kávu, a proto nám visí v kuchyňce mapa Prahy, kam si vzájemně sdílíme tipy nejen na restaurace a kavárny.
Trochu jiné teambuildingy…
My máme takové teambuildingy vlastně každý den. Typické jsou pro nás společné odpolední nákupy v Bille nebo výpravy ,,salátového oddělení“ na oběd do salaterie.
Mimo jiné máme za sebou: jízdu na motokárách, únik (nebo spíš pokus o únik) z místnosti, lekci minigolfu, paintball, lasergame nebo parádní Movie Nights. Na všechny tyto akce vám samosebou přijde kreativní pozvánka do mejlu!
A jak to vidíte vy? Je firma, ve které pracujete, zároveň vaším lovebrandem?
Chcete se i vy do práce těšit?
Právě hledáme:
- kolegu, který hoří nadšením pro onlajn svět a šprechtí německy,
- SEO seniora, který by pro SEO dýchal,
- SEO juniora, který má chuť se učit,
- Linkbuildera, která chce sbírat onlajnové zkušenosti,
- PPCčkaře, který by se pro PPC uklikal
- Stážistu, který chce získat praktické zkušenosti z onlajnu marketingu.