AdWords novinky: Co na vás kromě nového plánovače klíčových slov čeká?
12. 03. 2018 Autor Darja ČigrinováNové rozhraní AdWords bylo a zřejmě ještě chvíli bude žhavým tématem v debatách odborníků. Mnozí specialisté si ještě stále nepřipouští, že by v něm někdy měli pracovat, ale minimálně stejné množství PPCčkařů už si práci v něm oblíbilo. Nové rozhraní se neustále rozvíjí a zdokonaluje. A můžu vám říct, že zatím to vypadá dost slibně.
Důvody, proč přejít na nové rozhraní AdWords, jsme zmiňovali v minulém článku. Teď bych se chtěla zaměřit na pár věcí, které by vás možná mohly trochu popostrčit k tomu, abyste se do nového rozhraní přepnuli co nejrychleji.
Nový plánovač klíčových slov
První horkou novinkou je to, že minulý týden služba Google AdWords spustila v novém rozhraní aktualizovanou podobu návrhu klíčových slov.
Informace o spuštění se také objevily i v nápovědě AdWords:
“Vybraní inzerenti nyní mají v novém prostředí AdWords k dispozici Plánovač klíčových slov. Seznamte se s novým a efektivnějším vzhledem a využijte ve svých kampaních ve Vyhledávací síti Google aktualizované funkce vyhledávání návrhů nových klíčových slov spolu se statistikami klíčových slov a prognózami.”
Mezi hlavní výhody nového vyhledáváče patří:
- Jednoduchost vstupní stránky
- Pohodlnější vyhledávání klíčových slov
- Nová vizualizace, přizpůsobená novému rozhraní
- Je-li to nutné, můžete se vrátit k předchozí verzi
Hlavní stránka nástroje nyní zobrazuje dvě části:
- Hledání nových KW
- Metriky a prognózy pro KW
Návrhy klíčových slov
Na rozdíl od dřívější verzí se hned na úvodní stránce zobrazí graf o trendech objemu v celkovém (modrý sloupec) a mobilním vyhledávání (červený sloupec). Dále, stejně jako i ve starém rozhraní, je možné zobrazit graf, který rozdělí KW podle platforem nebo lokalit. Co se týče časového horizontů, tak automaticky je navrženo zobrazení za posledních 12 měsíců (jsou zde i další automatické možnosti k výběru).
Po kliknutí na „trychtýř“ vlevo se vám zobrazí možností filtrů KW:
Další novinkou je taky náhrada metriky Navrhovaná nabídka metrikami Cenová nabídka pro první pozici (nízká) a Cenová nabídka pro první pozici (vysoká).
Nové ukazatele se liší od staré metriky tím, že zohledňují skutečné cenové nabídky, při kterých se reklamy zobrazovaly na nejvyšších pozicích první stránky ve vyhledávání.
Přehled plánu
Nová stránka o přehledu plánu zobrazuje veškeré prognózy pro váš plán, který je rozdělen dle klíčových slov, umístění a zařízení. U každé z částí je také možné měnit ukazatele (cena, kliknutí, zobrazení atd.), což umožňuje nejdetailnější přehled o celkovém vyhledávání.
V horní části stránky přehledu se zobrazuje výchozí nabídka, kterou je možné na grafu měnit. Tím získáváte informace o tom, jaká by byla účinnost klíčových slov, pokud by se cenová nabídka zvýšila, nebo snížila. Nápověda praví, že cenová nabídka je založena na:
- vašem předchozím plánu (pokud jste nějaký měli),
- průměrném maximálním CPC vypočtené z manuálního CPC reklamních sestav vašeho účtu nebo
- průměrném maximálním CPC u reklamních sestav s manuální tvorbou cenových nabídek v téže měně.
Klávesové zkratky
Taky milujete zkratky? Na ty nesmíme zapomenout. Pokud si nějakou nepamatujete, nebo nemáte čas na studium nápovědy, stačí v novém rozhraní zmáčknout otazník a pomocné okno se ihned objeví na obrazovce.
Rozšíření
Věřím, že mnozí z nás už si vyzkoušeli a oblíbili rozšíření o propagaci (slevy, bodíky, akce je naše vše 🙂 ). Pomocí rozšíření o propagaci je možné k inzerátům doplnit informaci o speciálních nabídkách a slevách, což oceníte například v období svátků.
Souhrn
Souhrn je celkový přehled výkonu vašeho účtu. Zobrazuje se zde celkový přehled účtu a jednotlivých kampaní, či sestav. Přehled karet, který máte před sebou, závisí na tom, na jaké úrovni se zrovna nacházíte. Pokud jste se teprve přihlásili, zobrazí se celkový přehled. Existuje tu taky možnost vybrat určitou kampaň, či sestavu, a následně budete mít přehled jenom o vybraných položkách.
Během února se aktualizovaly dvě karty: Přesun zařízení a Reklamy v horních části a ostatních částech:
První karta by měla upozorňovat na výrazné změny v podílu zobrazení reklam u konkrétního zařízení. To znamená, že se objeví v tom případě, pokud se obvyklé zobrazení u jednoho typu zařízení najednou změní (z počítačů na mobily). Díky těmto informacím můžete taky upravovat i nabídky pro různé typy zařízení.
Druhá karta se zobrazí, pokud se obvykle reklama zobrazuje nad výsledky organického vyhledávání, ale potom se procentuální podíl zobrazení výrazně změní. Na základě těchto změn je možné měnit metodu nabídky ceny.
Vstupní stránky
Na levém bočním panelu se objevila nová položka „Vstupní stránky“.Tato položka zobrazuje informaci o výkonu a efektivitě stránek, na které po kliknutí přechází zákazníci. Také máte možnost zjistit, jestli jsou vaše URL optimalizované pro mobilní zařízení či ne. Díky této stránce máte celkový přehled o výkonu svých stránek.
Střídaní reklam
Věděli jste, že na úrovni sestav se teď dá nastavit i střídání reklam?
Vypadá to, že se nastavení na úrovni kampaně pomalu přesouvá na úroveň sestav, tím pádem máme další možnosti pro testování.
Věřím, že o novinkách a dalších fintách nového rozhraní, nebo o tom, co se definitivně změnilo, by se dalo psát do aleluja. Proto doporučuji v nápovědě AdWords:
- Video o novém rozhraní
- samotnou Nápovědu
- Správu kampaní v novém prostředí
I když jste třeba X let pracovali ve starém rozhraní, zkuste si některé účty přepnout do nového. Je to jenom o zvyku. Jakmile si všechno proklikáte, věřte mi, ty nové barvy, grafy a možnosti si velmi oblíbíte. A určitě to není první update, na který jste si museli zvyknout. Přestože je nové rozhraní stále v beta verzi, neustále se zdokonaluje a každý měsíc přichází s něčím novým. Pokud tento trend bude i nadále pokračovat, pevně věřím, že zanedlouho budeme všichni pracovat v novém a na staré si budeme jen vzpomínat.
Komentáře