Menu

Infografika: Jak si vedou české hokejové kluby na sociálních sítích v roce 2018

Autor Vojtěch Satrapa Vojtěch Satrapa

Hokejová extraliga jde do finále a my vám jako každý rok i letos přinášíme souhrn toho, jak si jednotlivé kluby vedou na poli sociálních sítích. Kdo by tedy vyhrál pomyslnou extraligu na Facebooku, Instagramu nebo Twitteru a kdo by naopak sestoupil?

V čele se stále drží Sparta s Kometou

Co se týče počtu fanoušků, první místa zůstávají stále v Praze a v Brně. Pražská Sparta vládne Twitteru i Instagramu, na Facebooku si sparťané drží 2. místo. Brněnská Kometa bere zase zlatou na Facebooku a stříbrnou na Instagramu. Jediný klub, který se také hlásí o slovo, je Dynamo Pardubice. Tomu se podařilo získat na Twitteru 2. místo těsně před Kometou. Kromě Twitteru se tedy dá i dlouhodobě očekávat, že Spartu s Kometou z prvních dvou míst jen tak někdo nesesadí. Nad ostatními kluby mají obrovský náskok minimálně v řádu tisíců fanoušků.

Tabulka 1: Celkové pořadí českých týmů podle počtu fanoušků na Facebooku, Instagramu a Twitteru

Celkové pořadíKlubPrůměrné pořadí
1.HC Sparta Praha1,33
2.HC Kometa Brno2
3.HC Dynamo Pardubice3,33
4.HC Škoda Plzeň5
5.Bílí Tygři Liberec5,33
6.HC VÍTKOVICE RIDERA6,33
7.HC Oceláři Třinec7,67
8.Aukro Berani Zlín8
9.HC VERVA Litvínov8
10.Mountfield HK8,67
11.HC Olomouc11
12.Piráti Chomutov11,33
13.HC Dukla Jihlava13,33
14.BK Mladá Boleslav13,67

 

Čím se snaží hokejové kluby zaujmout své fanoušky?

Podívali jsme se pod pokličku několika účtům s největším počtem fanoušků, abychom zjistili, co vlastně kluby se svými fanoušky sdílí. Na Facebooku uvidíte velmi podobný obsah, ať fandíte, komu fandíte. Kluby na něm sdílejí převážně rozhovory, fotoreporty a aktuality ze zápasů. Co se týče Instagramu, i zde nejčastěji postují fotografie ze zápasů a upoutávky na ně. O kousek dál jde ale třeba Škoda Plzeň nebo Bílí Tygři Liberec. Ti ukazují svým fanouškům i některé zajímavé momenty ze zákulisí. Na Twitteru, který je mezi hokejovými fanoušky nejméně rozšířený, pak kluby sdílejí téměř totožný obsah jako na Facebooku.

 

Kluby z 1. ligy šlapou extraligovým na paty

Pokud by se hrálo místo gólů na počet Facebookových fanoušků, spousta prvoligových klubů by obsadila slušné pozice i mezi těmi extraligovými. Například Slavia Praha nebo Motor České Budějovice by se pohybovaly v 1. polovině tabulky. A červenobílí mají slušnou základnu fanoušků i na Twitteru. Z extraligy by je překonala jen Sparta, Kometa a Dynamo Pardubice. Co se týče Instagramu, zde už by ale byli hokejisté z 1. ligy méně úspěšní.

Tabulka 2: Pořadí českých týmů 1. ligy podle počtu fanoušků na Facebooku, Instagramu a Twitteru

KlubFacebookInstagramTwitter
HC Slavia Praha44 0566 0414 411
ČEZ Motor České Budějovice38 3064 9502 240
Rytíři Kladno28 7215 9213 112
HC Energie Karlovy Vary27 6574 9412 668

 

Stupínek vítězů i v evropském měřítku

Není překvapením, že stejně jako minulý rok i letos je u nás Twitter oproti zahraničí poměrně slabý. I ti nejsilnější zástupci českého hokeje nemají ani polovinu fanoušků ve srovnání s kluby jako je Adler Mannheim nebo SC Bern. Sítí, na které se ale Čechům velmi daří, je Facebook. Brněnská Kometa vyrostla oproti loňskému roku zhruba o 5 000 fanoušků a překonala tak i  známý Slovan Bratislava. V evropském měřítku jsou také velmi úspěšní Finové. Jokerit Helsinki si na Twitteru a Instagramu drží před ostatními kluby náskok v řádu desetitisíců fanoušků.

Tabulka 3: Celkové pořadí českých a zahraničních týmů podle počtu fanoušků na Facebooku, Instagramu a Twitteru

KlubFacebookInstagramTwitter
HC Slovan Bratislava127 69020 20018 100
HC Kometa Brno132 77419 0006 002
Kärpät Oulun (FIN)109 99936 80018 800
Adler Mannheim (DE)113 64427 10015 800
Eisbären Berlin (DE)109 44523 30018 900
Jokerit Helsinki (FIN)98 80157 80039 400
HC Sparta Praha96 39520 2006 288
SC Bern (CH)59 48420 40023 200


Jak moc si kluby polepšily nebo naopak?
Porovnejte si výsledky z roku 2018 s infografikou z loňského roku.

16.04.2018

Komentáře