Infografika: Jak si vedou české hokejové kluby na sociálních sítích v roce 2018
16. 04. 2018 Autor Vojtěch SatrapaHokejová extraliga jde do finále a my vám jako každý rok i letos přinášíme souhrn toho, jak si jednotlivé kluby vedou na poli sociálních sítích. Kdo by tedy vyhrál pomyslnou extraligu na Facebooku, Instagramu nebo Twitteru a kdo by naopak sestoupil?
V čele se stále drží Sparta s Kometou
Co se týče počtu fanoušků, první místa zůstávají stále v Praze a v Brně. Pražská Sparta vládne Twitteru i Instagramu, na Facebooku si sparťané drží 2. místo. Brněnská Kometa bere zase zlatou na Facebooku a stříbrnou na Instagramu. Jediný klub, který se také hlásí o slovo, je Dynamo Pardubice. Tomu se podařilo získat na Twitteru 2. místo těsně před Kometou. Kromě Twitteru se tedy dá i dlouhodobě očekávat, že Spartu s Kometou z prvních dvou míst jen tak někdo nesesadí. Nad ostatními kluby mají obrovský náskok minimálně v řádu tisíců fanoušků.
Tabulka 1: Celkové pořadí českých týmů podle počtu fanoušků na Facebooku, Instagramu a Twitteru
Celkové pořadí | Klub | Průměrné pořadí |
1. | HC Sparta Praha | 1,33 |
2. | HC Kometa Brno | 2 |
3. | HC Dynamo Pardubice | 3,33 |
4. | HC Škoda Plzeň | 5 |
5. | Bílí Tygři Liberec | 5,33 |
6. | HC VÍTKOVICE RIDERA | 6,33 |
7. | HC Oceláři Třinec | 7,67 |
8. | Aukro Berani Zlín | 8 |
9. | HC VERVA Litvínov | 8 |
10. | Mountfield HK | 8,67 |
11. | HC Olomouc | 11 |
12. | Piráti Chomutov | 11,33 |
13. | HC Dukla Jihlava | 13,33 |
14. | BK Mladá Boleslav | 13,67 |
Čím se snaží hokejové kluby zaujmout své fanoušky?
Podívali jsme se pod pokličku několika účtům s největším počtem fanoušků, abychom zjistili, co vlastně kluby se svými fanoušky sdílí. Na Facebooku uvidíte velmi podobný obsah, ať fandíte, komu fandíte. Kluby na něm sdílejí převážně rozhovory, fotoreporty a aktuality ze zápasů. Co se týče Instagramu, i zde nejčastěji postují fotografie ze zápasů a upoutávky na ně. O kousek dál jde ale třeba Škoda Plzeň nebo Bílí Tygři Liberec. Ti ukazují svým fanouškům i některé zajímavé momenty ze zákulisí. Na Twitteru, který je mezi hokejovými fanoušky nejméně rozšířený, pak kluby sdílejí téměř totožný obsah jako na Facebooku.
Kluby z 1. ligy šlapou extraligovým na paty
Pokud by se hrálo místo gólů na počet Facebookových fanoušků, spousta prvoligových klubů by obsadila slušné pozice i mezi těmi extraligovými. Například Slavia Praha nebo Motor České Budějovice by se pohybovaly v 1. polovině tabulky. A červenobílí mají slušnou základnu fanoušků i na Twitteru. Z extraligy by je překonala jen Sparta, Kometa a Dynamo Pardubice. Co se týče Instagramu, zde už by ale byli hokejisté z 1. ligy méně úspěšní.
Tabulka 2: Pořadí českých týmů 1. ligy podle počtu fanoušků na Facebooku, Instagramu a Twitteru
Klub | |||
HC Slavia Praha | 44 056 | 6 041 | 4 411 |
ČEZ Motor České Budějovice | 38 306 | 4 950 | 2 240 |
Rytíři Kladno | 28 721 | 5 921 | 3 112 |
HC Energie Karlovy Vary | 27 657 | 4 941 | 2 668 |
Stupínek vítězů i v evropském měřítku
Není překvapením, že stejně jako minulý rok i letos je u nás Twitter oproti zahraničí poměrně slabý. I ti nejsilnější zástupci českého hokeje nemají ani polovinu fanoušků ve srovnání s kluby jako je Adler Mannheim nebo SC Bern. Sítí, na které se ale Čechům velmi daří, je Facebook. Brněnská Kometa vyrostla oproti loňskému roku zhruba o 5 000 fanoušků a překonala tak i známý Slovan Bratislava. V evropském měřítku jsou také velmi úspěšní Finové. Jokerit Helsinki si na Twitteru a Instagramu drží před ostatními kluby náskok v řádu desetitisíců fanoušků.
Tabulka 3: Celkové pořadí českých a zahraničních týmů podle počtu fanoušků na Facebooku, Instagramu a Twitteru
Klub | |||
HC Slovan Bratislava | 127 690 | 20 200 | 18 100 |
HC Kometa Brno | 132 774 | 19 000 | 6 002 |
Kärpät Oulun (FIN) | 109 999 | 36 800 | 18 800 |
Adler Mannheim (DE) | 113 644 | 27 100 | 15 800 |
Eisbären Berlin (DE) | 109 445 | 23 300 | 18 900 |
Jokerit Helsinki (FIN) | 98 801 | 57 800 | 39 400 |
HC Sparta Praha | 96 395 | 20 200 | 6 288 |
SC Bern (CH) | 59 484 | 20 400 | 23 200 |
Jak moc si kluby polepšily nebo naopak? Porovnejte si výsledky z roku 2018 s infografikou z loňského roku.
Komentáře