eVisions.cz

Top 10 nejsledovanejších Němců, Čechů a Slováků na Instagramu. Co stojí za jejich úspěchem?

TOP 10 německých instagramerů

Chcete-li se v Německu prosadit na Instagramu, jednoduše se staňte profesionálním, světově uznávaným fotbalistou! První místo v počtu followerů jednoznačně obsadil německý hráč FC Real Madrid s téměř 16 miliony sledujících, a hned po něm následuje hráč fotbalového klubu Arsenal Mesut Özil. Také Bastian Schweinsteiger, Manuel Neuer, Mario Götze, Marc Ter Stegen a Marco Reus si prvenství na Instagramu vykopali přes fotbalový míč. Těmto proslulým fotbalistům na sociálních sítích postačí, aby pravidelně přidávali fotky z fotbalového hřiště a ze svého osobního života, autenticky se prezentovali… a 500 tisíc osrdíčkovaných lajků je rázem na světě. Toni Kroos ze srdce propaguje na Instagramu rovněž vlastní nadaci „toni.kr8s_stiftung“, avšak fanoušci jej obdarovávají srdíčky mnohem více za jeho fotbalové úspěchy. Díky tomu, že němečtí fotbalisté jsou známí celosvětově, mohou cílit na širší publikum. Nutno uznat, že v tom mají oproti ostatním místním celebritám podstatně navrch.

Ze třetího místa na nás vykukují Lisa and Lena s neuvěřitelnými 12 a půl miliony sledujících. Tipujete je na fotbalové duo? Kdepak. A proto nezoufejte, pokud se toužíte stát instagramerkou / instagramerem roku, přestože na zápasy jste se chodili celý život jen dívat. Dvojčata Lisa a Lena, známé ze sociální sítě Musica.Ly, dabují buď krátké momenty z filmů nebo známé písničky. Umí synchronizovaně a poutavě tančit, příjemně se na ně dívá, oplývají vtipem (minimálně pro jejich věkovou skupinu) a všude kolem nich cítíte pozitivní energii. Neustále jsou v kontaktu se svým publikem a udržují si jednotný styl. Tyto 16leté teenagerky s roztomilými drátky na bílém úsměvu jsou důkazem, že i na sociální síti se dá vybudovat kariéra ve 13, a to i bez hlasu jako Beyoncé. Vyšel jim vlastní singl, mají vlastní značku oblečení a cestují všude možně.

Desáté místo s 5,5 miliony fanoušků si úspěšně ukořistila Bianca Heinicke s profilem Bibisbeautypalace. Kráska, která se proslavila videi na sociální síti YouTube, se nejprve věnovala módě, kosmetice a životnímu stylu, čímž zřejmě oslovila své diváky. Úspěchu se těší i její série videí „10 typů …“ (10 typů sourozenců, rodičů, párů apod.). Nedivím se, že kvůli online fanouškům zanechala i sociální studia na vysoké škole. Kdo by nechtěl vydělávat tímto nevšedním a mnohem zábavnějším způsobem více než 100 000 eur měsíčně? Spolupracovala totiž se značkami jako Neckermann, Thomas Cook či Deutsche Telekom. Zatímco Angela Merkel má vlastní Barbie, Bianca byla ztotožněná s novým smartphonem Sony Xperia M4 Aqua. Bibi byla dokonce obviněna z klamání zákazníka, protože telefon byl příliš drahý na svou míru kvality a cílil na snadno ovlivnitelné teenagerky, které si ho kupovali jen kvůli Bibi. Na základě příběhů Bibi a Lisy a Leny se nezdá až tak složité oslovit věkovou skupinu generace Z. Z osmého místa patřícího Faktastisch jsem trochu zmatená. Tento instagramový profil obsahuje jen citáty nebo vtipná či zajímavá fakta na podkladu ve stejném stylu. Žádná storieska, žádná videa, žádné obličeje, žádná osobnost za profilem, a přitom se jim podařilo získat 6,2 milionu sledujících. Pravděpodobně nemusíte sázet jen živá videa barevného formátu tak jako ostatní, abyste zabodovali. Lidé očividně stále prahnou po písmenkách a faktech.

 

TOP 10 slovenských instagramerů

Na Slovensku roste rekordním tempem fanouškovská základna fotomodelce Lucie Javorčekové, která vás pravděpodobně na první pohled zaujme dokonalými křivkami. Dnes má již kolem 1,1 milionu sledujících, čímž se v našem žebříčku vyšplhala na první místo. Uživatelé Instagramu si očividně rádi prohlíží fotky krásných lidí a vyzývavých ženských tvarů. Lucie již založila i rodinu a z rozhovorů se jeví jako velká sympaťačka. Spousta „hejterů“ jí však nepřeje úspěch právě kvůli tomu, jak výborně vypadá a jaký typ fotek fotí. Za foťákem většinou stojí její manžel, avšak nečekejte žádný strategický plán ani vysokou profesionalitu.

Z toho tedy vyplývá, že atraktivní Instagramový profil lze vytvořit poměrně jednoduše. Stačí zvýraznit své přednosti a pak už jen čekat, až se bleskovou rychlostí dostanete na vrchol. V rozhovoru s Refresherem Lucie prozradila, že fanoušci nejsou až tak zvědaví na její rodinu jako spíše na půvabná selfíčka. Product placement si prý vybírá podle toho, zda se jí osobně zdá produkt kvalitní.

V top desítce slovenských Instagramerů najdeme slovenské osobnosti, které se proslavily v zahraničí, jako např. fotbalista Martin Škrteľ a neporazitelný cyklista Peter Sagan, módní blogerka Pepa Mack a Andi Csinger s těmi nejstylovejšími instagramovými filtry na trendy oblečení, přitažlivé modelky Lucii Javorčekovou, Silviu Kucharenko a Zuzanu Plačkovou (queen.plackova), a v neposlední řadě snílek YouTuber GoGo, Lucy Pug a Expl0ited s originálními a vtipnými videi. Podle tohoto složení vidíme, že Slováci rádi sledují krásné ženy, vtipná storieska, zákulisí života známých osobností a v neposlední řadě také módu. Oproti Němcům a fotbalu je Instagram většinového Slováka podstatně různorodější.

TOP 10 českých instagramerů

Téměř 72 000 lajků získala fotka s trofejí ze „Zlatého míče ČR“ na nejsledovanějším českém instagramovém profilu Petra Čecha. Během ligového utkání Readingu FC utrpěl Čech jako brankář Chelsea hrozivé zranění, ale po deseti letech opět ovládl fotbalovou scénu a ukázal, že člověk se nemá nikdy vzdávat. Možná i kvůli tomu ho na Instagramu dnes sleduje 1,6 milionu lidí, kterým dodává naději, že všechno se dá s trochou vůle zvládnout. Samozřejmě hraje za anglický fotbalový klub Arsenal a proslavil se v mnoha zemích, což mu pomáhá oslovovat mezinárodní fanoušky. Jeho sledující se rádi dívají jak na fotky ze zápasů, tak i z osobního života. Rádi ale nahlédnou i do Petr-Cech Academy pro mladé nadějné fotbalisty.

Trend zdravého životního stylu frčí v České republice stále o sto šest, a potvrzuje to i 700 tisíc fanoušků profilu Zuzka Light na Instagramu. Zuzka se pyšní svým vlastním cvičebním online programem ZGym, který spočívá ve cvičení s Kettlebell nebo s vlastní váhou. Její úspěch tkví v každodenním 20 minutovém cvičení a kontrolované zdravé stravě. Zuzčino krásně vypracované tělo je důkazem, že program funguje, a tak se jí fanoušci rádi nechají motivovat. Příspěvky postuje každý den a ve výborné kvalitě, většinou v domku u bazénu, který dotváří tu pravou atmosféru.

Mezi top 10 nejsledovanějších instagramových profilů v Česku patří dále moderátorka Mixxxer Show na Óčku, cestovatelka a velká sympaťačka Nikola Čechová (Shopaholic Nicol). Na čtvrtém místě je Jirka Král – všestranný YouTuber, který začínal videi o počítačových hrách a dnes organizuje velké akce s ostatními YouTubery. Mladými instagramery jsou i autentická Teri Blitzen, která se věnuje lásce k sobě samé, Kovy s jeho parodiemi na absolutně cokoliv, módní diva Barbora Ondráčková (fashion in my soul) s oku lahodícími fotkami trendy outfitů z exotických destinací, a Fallenkaa, která si umí udělat legraci z jakékoliv každodenní aktivity. Jmenovaných 7 YouTuberů / instagramerů mají fanoušky hlavně v generaci Z. Je mi sympatické, že Jirka Král, Gogo, Shopaholic Nicol a další YouTubeři využili svou fanouškovskou základnu na charitativní koncert na pomoc Masarykově nemocnici s tím, že další podobné akce připravují.

438 tisíc sledovatelů má casanova z Československé Superstar Ben Cristovao, který se dnes kromě zpěvu a tance věnuje i herectví, jiu jitsu a svou slávu využívá ke spolupráci s mnoha uznávanými značkami jakou je např. Garnier. Masovou základnu 495 tisíc fanoušků si vybudoval i charismatický moderátor Leoš Mareš z Evropy 2 či Superstar. Všimněte si, že každý jeho post v sobě skrývá zajímavou myšlenku, zároveň však reaguje na aktuální dění ve světě, a to poměrně trefným a vtipným způsobem. Jeho fanoušci vždy netrpělivě čekají, jakou střelenou soutěž zase Leoš vyhlásí.

Závěr?

V Německu bodují slavní fotbalisté, v Česku a na Slovensku naopak kreativní YouTubeři cílící na mladou generaci Z. Na to, abyste byli na Instagramu úspěšní, ovšem nepotřebujete miliony sledovatelů ani vyšlapat stejnou cestičku jako instagrameři v naší TOP 10. Jednoduše si založte instagramový profil, YouTube kanál či blog a pravidelně publikujte líbivé fotky a videa na svůj profil i do Instagram stories. Nadchněte se pro to, co děláte rádi a pro co jste si profil založili. Publikujte pravidelně relevantní, autentický a zapamatovatelný obsah a udržujte kontakt se svým publikem. A zároveň se zeptejte sami sebe: Předávám svému publiku tím, co mě baví, nějakou přidanou hodnotu? Drtivá většina influencerů spolupracuje se známými značkami, nicméně přesycený product placement by mohl vašemu profilu spíše uškodit. Instagrameři proto radí, abyste propagovali pouze produkty, které se vám osobně zdají kvalitní a užitečné. Zvažte i výběr komunikovaného jazyka, neboť v angličtině sice dokážete oslovit i mezinárodní fanoušky, ale mnoho českých obyvatel, zejména pak starší generace, vám nemusí rozumět. Pro více tipů, jak vylepšit váš instagramový profil si přečtěte tento článek.

Sledujete i vy nějaký zajímavý instagramový profil? Kdo vás baví či obohacuje? Nebo víte o nějakém jiném šikovném instagramerovi/instagramerce, kteří stihli předběhnout naši top 10? Těším se na vaše komentáře.