Nejprve se zaměříme na příspěvky, které je vhodné sdílet jak na Facebooku, tak i na Instagramu a následně se budeme věnovat dvěma odbornějším sociálním sítím, konkrétně Twitteru a LinkedInu.
Pokud vám chybí inspirace výhradně pro jednu ze zmíněných platforem, najdete v článku také samostatné tipy.
Jako bonus najdete na konci článku infografiku s doporučeným měsíčním rozvrhem příspěvků.
Jaký společný obsah je vhodné sdílet na Instagram & Facebook?
Obě tyto sítě mají za cíl fanouška bavit, proto se tipy týkají spíše odlehčeného, zábavného a interaktivního obsahu, který komunitu potěší.
1. Kvalitní osobní fotografie
Říká se, že kvantita často převyšuje kvalitu, avšak u sdílených fotek by tomu mělo být naopak. Ruku na srdce, přitáhne snad vaši pozornost rozmazaná, nezaostřená či esteticky ne zrovna vydařená fotka? Dávejte si proto pozor na kompozici i dostatečnou kvalitu a uvidíte, že vaši fanoušci lajky šetřit nebudou.
A jeden tip závěrem: Čím více obličejů, tím více adidas lajků!
2. Animace, krátká videa či GIFy
Zkuste vaše sledující překvapit a namísto statických vizuálů informace sdělte v kreativnější formě (GIFy, krátká videa).
Praktický příklad: U naše klienta Yara Agri Czech Republic jsme připravili sérii edukačních postů ve formě krátkých animovaných videí.
3. Reakce na novinky
Sledujte novinky a trendy či významnější události, které se tematicky pojí s vaším profilem a reagujte na ně.
4. Obsah generovaný uživateli (vztahuje se hlavně k firemním profilům)
Pokud okolo své značky již máte vytvořenou určitou komunitu fanoušků, zkuste je zapojit do tvorby obsahu prostřednictvím soutěže nebo výzvou ke sdílení obsahu v komentářích. Vybraný kvalitní obsah můžete použít na svůj profil a fanoušek bude potěšený jeho zveřejněním.
5. Obsah související s (firemním) maskotem
Máte nějaký předmět, který vystihuje váš profil nebo s nímž chcete být spojováni? Neváhejte ho zakomponovat do obsahu, který budete tvořit. Naplánujte, ve kterých situacích by se tento maskot měl vyskytovat tak, aby to bylo relevantní k vašemu profilu. Tato forma obsahu může například skvěle fungovat ve spojení fotky s krajinou.
Jaký společný obsah sdílet na Twitter & LinkedIn?
Společná charakteristika těchto sítí je odbornost, aktuálnost a touha po informacích z oboru. Proto se následující inspirace týká především vzdělávání komunity a předání zajímavých poznatků.
6. Edukační videa
Pokud někde chcete propagovat svoje znalosti, pak Twitter a LindeIn je ze zmíněných kanálů nejvhodnější variantou. Publikum od vás bude očekávat články nebo videa, která budou mít přidanou hodnotu nebo která budou obsahovat zajímavosti z oboru, tak proč toho nevyužít?
Dočkáme se reklam ve FB skupinách? Proč se vyplatí brát v potaz EAT? A jak ovládnout LinkedIn? To a ještě mnohem více se dozvíte ve 43. díle našich Novinek, kterými vás provede @DianaZadakova, @petr_hlavac, @Vojtasatrapa a nově také @SoucekMartina. 🎥 >> https://t.co/JOgfwiHQvq pic.twitter.com/C9iLH1cCv8
— eVisions.cz (@eVisionscz) 13. března 2019
7. Tipy na konference a eventy, kterých se účastníte
Jste hostem na konferenci, která se týká oboru vašeho podnikání? Nebo se účastníte eventu, kde se s vámi mohou fanoušci potkat? Podělte se o to s nimi a vyzvěte je, aby se také účastnili.
8. Odborné články
Vaši fanoušci na těchto dvou platformách po cenných informacích touží. Pokud píšete články, díky kterým se mohou dozvědět něco víc z vašeho oboru a nejsou pro začátečníky, sdílejte tento typ obsahu ve formě příspěvku.
Než začnete získávat odkazy z externích webů, ujistěte se, že se vám link juice na webu přelévá tam, kam má! >> https://t.co/qHrKSzzbtJ pic.twitter.com/UwJw3Bqi8Y
— eVisions.cz (@eVisionscz) 18. února 2019
9. HR posty
Pokud ve společnosti hledáte dalšího kolegu, který by k vám měl zapadnout, neopomeňte to zmínit před svými fanoušky na LinkedInu či na Twitteru. Pokud vás již nějakou dobu sledují, mají zájem a chtějí mít přehled i o vašich firemních aktivitách.
10. Case Study
Máte odborné znalosti, které můžete podložit praxí a vše jste shrnuli v case study? Právě to fanoušky těchto sítí zajímá, proto se nebojte poznatky předat světu formou postu.
Co ocení vaši sledujicí na Instagramu?
11. „Behind the scenes“ obsah
Slavíte výročí, nebo máte ve firmě netradiční meeting? Podělte se o to se svými sledujícími, aby vás lépe poznali a mohli se s vámi ztotožnit.
12. Kvalitní fotografie plné jídla a estetických detailů
Instagram je především estetická, vizuální platforma, proto zvlášť zde platí pravidlo kvalitních fotografií, které znovu zdůrazňuji. Pokud chcete vytvořit odlehčený obsah, který má za cíl vzbudit inspiraci a dát příspěvku osobnější pohled, zkuste tento tento typ fotografie. Žádný příspěvek by ale neměl vybočovat ze základní myšlenky profilu, proto nejdříve zapřemýšlejte, zda je to pro vaše sledující opravdu relevantní.
13. Influencer marketing
Spojte svoji značku s člověkem, který už okolo sebe má základnu lidí, kteří mu naslouchají a rádi si od něj nechají poradit. Zvlášť skvělý účinek to bude mít v případě, když uvádíte na trh nějakou svoji službu či produkt.
Jak zabavit své fanoušky na Facebooku?
14. Výzva k vytvoření popisku
Po čem touží každý Social Media Specialita? Mít u příspěvků množství unikátních interakcí od komunity. Proto zkuste své publikum do tvorby popisku zapojit a nechat je objevit svojí kreativitu. A velké plus je, že pokud položíte správnou otázku, dozvíte se o komunitě více informací, a to bez jakéhokoliv výzkumu.
15. Lifestylové články blogu
Sdílení zábavných článků, které vydáváte na svém blogu, je dobrou formou propagace vaší značky a společnosti. Fanoušci vás budou brát jako zdroj informací i různých rad a je pravděpodobné, že si k vám vybudují loajálnější postoj.
16. Infografiky
Tento vizuální, obsahový formát pomáhá fanouškům vytvořit si lepší představu, zapamatovat si data a celkově příspěvku dávají zábavnější formu. A jestliže je infografika vtipná a užitečná, je velice pravděpodobné, že její obsah budou fanoušci sdílet dál.
17. FAQ
Chodí vám do messengeru spousta zpráv na stejné téma a vy už nestíháte odpovídat? Co s tím pracovat a vytvořit příspěvek, který odpoví na nejfrekventovanější otázky? Pomůže to jednak vašemu time-managementu, ale i vaší komunitě, která se dozví vše potřebné, aniž by vás musela kontaktovat.
18. Soutěže
Pokud od své základy fanoušků čekáte větší zapojení hlavně v podobě komentářů či sdílení, osvědčeným receptem je na to právě soutěžní kampaň. Důležité je samozřejmě zadat podmínky soutěže s ohledem na hodnotu výhry, aby fanoušci aktivně soutěžili.
A taky mějte na paměti, že ani zde se kreativitě meze nekladou.
Na jaký typ tweetu byste neměli zapomenout?
19. Důležitá (firemní) oznámení
Vaše komunita na Twitteru bude zcela jistě očekávat, že se od vás důležitá oznámení dozví jako první. Proto tento kanál použijte na sdělování vašich firemních úspěchů, novinek, ale i vyjádření k přešlapům.
Jsme rádi, že si jeden z největších českých e-shopů https://t.co/U5bmahW9vF vybral ke spolupráci v oblasti #SEO právě naši agenturu. 🧡 https://t.co/epZeNDyyx9 prostřednictvím @mediarcz
— eVisions.cz (@eVisionscz) 12. února 2019
20. Rozhovory s externími odborníky
Ne vždy se podaří všechna témata zaštítit vlastními spolupracovníky, proto, až se zúčastníte nějaké větší odborné konference či veletrhu souvisejícím s vašim oborem, si zkuste domluvit rozhovor s hvězdami dané akce.
Reportáž z #TheInbounder 2018 se 4 rozhovory – Aleyda Solis (@aleyda) o #SEO managementu, Marcus Tandler (@mediadonis) o tom, proč ,,SEO will never die“, Jono Alderson (@jonoalderson) o market. funnelu a Fernando Muñoz (@senormunoz) o lokálním SEO. Watch>> https://t.co/3klBdh6Wir pic.twitter.com/5jilhnIMav
— eVisions.cz (@eVisionscz) 15. května 2018
Jak zaujmete na LinkedInu?
21. Návody (How to)
Jste experty na nějakou konkrétní oblast? Zkuste sepsat krátký návod, aby do problematiky vaše komunita snáze pronikla.
22. Rozhovory s kolegy
Co využít sociální sítě k propagaci odbornosti a práce svých kolegů? Fanoušci zjistí, jaká je jejich náplň dne a obdrží od nich poučné rady, které budou moci využít třeba pro svoje aktivity a vytvoří si s vámi pozitivní asociaci. Je to také skvělý content, který ze společnosti může vytvořit atraktivní místo, a pak bude snáze probíhat nábor nových kolegů.
Infografika
Mrkněte na infografiku, kde uvidíte měsíční rozplánování zmíněných tipů obsahu, kterou si navíc můžete stáhnout.
A co vy? Vyzkoušeli jste již nějaký z těchto typů obsahu? Který se vám osvědčil jako nejlepší?