eVisions.cz

22 tipů na obsah pro sociální sítě aneb osvědčené příspěvky pro Facebook, Instagram, Twitter i LinkedIn

Nejprve se zaměříme na příspěvky, které je vhodné sdílet jak na Facebooku, tak i na Instagramu a následně se budeme věnovat dvěma odbornějším sociálním sítím, konkrétně Twitteru a LinkedInu.

Pokud vám chybí inspirace výhradně pro jednu ze zmíněných platforem, najdete v článku také samostatné tipy.

Jako bonus najdete na konci článku infografiku s doporučeným měsíčním rozvrhem příspěvků.

Jaký společný obsah je vhodné sdílet na Instagram & Facebook?

Obě tyto sítě mají za cíl fanouška bavit, proto se tipy týkají spíše odlehčeného, zábavného a interaktivního obsahu, který komunitu potěší.

1. Kvalitní osobní fotografie

Říká se, že kvantita často převyšuje kvalitu, avšak u sdílených fotek by tomu mělo být naopak. Ruku na srdce, přitáhne snad vaši pozornost rozmazaná, nezaostřená či esteticky ne zrovna vydařená fotka? Dávejte si proto pozor na kompozici i dostatečnou kvalitu a uvidíte, že vaši fanoušci lajky šetřit nebudou.

A jeden tip závěrem: Čím více obličejů, tím více adidas lajků!

2. Animace, krátká videa či GIFy

Zkuste vaše sledující překvapit a namísto statických vizuálů informace sdělte v kreativnější formě (GIFy, krátká videa). 

Praktický příklad: U naše klienta Yara Agri Czech Republic jsme připravili sérii edukačních postů ve formě krátkých animovaných videí.

3. Reakce na novinky

Sledujte novinky a trendy či významnější události, které se tematicky pojí s vaším profilem a reagujte na ně.

4. Obsah generovaný uživateli (vztahuje se hlavně k firemním profilům)

Pokud okolo své značky již máte vytvořenou určitou komunitu fanoušků, zkuste je zapojit do tvorby obsahu prostřednictvím soutěže nebo výzvou ke sdílení obsahu v komentářích. Vybraný kvalitní obsah můžete použít na svůj profil a fanoušek bude potěšený jeho zveřejněním. 

5. Obsah související s (firemním) maskotem

Máte nějaký předmět, který vystihuje váš profil nebo s nímž chcete být spojováni? Neváhejte ho zakomponovat do obsahu, který budete tvořit. Naplánujte, ve kterých situacích by se tento maskot měl vyskytovat tak, aby to bylo relevantní k vašemu profilu. Tato forma obsahu může například skvěle fungovat ve spojení fotky s krajinou.

Jaký společný obsah sdílet na Twitter & LinkedIn?

Společná charakteristika těchto sítí je odbornost, aktuálnost a touha po informacích z oboru. Proto se následující inspirace týká především vzdělávání komunity a předání zajímavých poznatků.

6. Edukační videa

Pokud někde chcete propagovat svoje znalosti, pak Twitter a LindeIn je ze zmíněných kanálů nejvhodnější variantou. Publikum od vás bude očekávat články nebo videa, která budou mít přidanou hodnotu nebo která budou obsahovat zajímavosti z oboru, tak proč toho nevyužít?

7. Tipy na konference a eventy, kterých se účastníte

Jste hostem na konferenci, která se týká oboru vašeho podnikání? Nebo se účastníte eventu, kde se s vámi mohou fanoušci potkat? Podělte se o to s nimi a vyzvěte je, aby se také účastnili

8. Odborné články 

Vaši fanoušci na těchto dvou platformách po cenných informacích touží. Pokud píšete články, díky kterým se mohou dozvědět něco víc z vašeho oboru a nejsou pro začátečníky, sdílejte tento typ obsahu ve formě příspěvku. 

9. HR posty

Pokud ve společnosti hledáte dalšího kolegu, který by k vám měl zapadnout, neopomeňte to zmínit před svými fanoušky na LinkedInu či na Twitteru. Pokud vás již nějakou dobu sledují, mají zájem a chtějí mít přehled i o vašich firemních aktivitách

10. Case Study

Máte odborné znalosti, které můžete podložit praxí a vše jste shrnuli v case study? Právě to fanoušky těchto sítí zajímá, proto se nebojte poznatky předat světu formou postu.

Co ocení vaši sledujicí na Instagramu?

11. „Behind the scenes“ obsah

Slavíte výročí, nebo máte ve firmě netradiční meeting? Podělte se o to se svými sledujícími, aby vás lépe poznali a mohli se s vámi ztotožnit.

12. Kvalitní fotografie plné jídla a estetických detailů

Instagram je především estetická, vizuální platforma, proto zvlášť zde platí pravidlo kvalitních fotografií, které znovu zdůrazňuji. Pokud chcete vytvořit odlehčený obsah, který má za cíl vzbudit inspiraci a dát příspěvku osobnější pohled, zkuste tento tento typ fotografie. Žádný příspěvek by ale neměl vybočovat ze základní myšlenky profilu, proto nejdříve zapřemýšlejte, zda je to pro vaše sledující opravdu relevantní

13. Influencer marketing

Spojte svoji značku s člověkem, který už okolo sebe má základnu lidí, kteří mu naslouchají a rádi si od něj nechají poradit. Zvlášť skvělý účinek to bude mít v případě, když uvádíte na trh nějakou svoji službu či produkt

Jak zabavit své fanoušky na Facebooku?

14. Výzva k vytvoření popisku

Po čem touží každý Social Media Specialita? Mít u příspěvků množství unikátních interakcí od komunity. Proto zkuste své publikum do tvorby popisku zapojit a nechat je objevit svojí kreativitu. A velké plus je, že pokud položíte správnou otázku, dozvíte se o komunitě více informací, a to bez jakéhokoliv výzkumu. 

15. Lifestylové články blogu

Sdílení zábavných článků, které vydáváte na svém blogu, je dobrou formou propagace vaší značky a společnosti. Fanoušci vás budou brát jako zdroj informací i různých rad a je pravděpodobné, že si k vám vybudují loajálnější postoj. 

16. Infografiky

Tento vizuální, obsahový formát pomáhá fanouškům vytvořit si lepší představu, zapamatovat si data a celkově příspěvku dávají zábavnější formu. A jestliže je infografika vtipná a užitečná, je velice pravděpodobné, že její obsah budou fanoušci sdílet dál.

17. FAQ

Chodí vám do messengeru spousta zpráv na stejné téma a vy už nestíháte odpovídat? Co s tím pracovat  a vytvořit příspěvek, který odpoví na nejfrekventovanější otázky? Pomůže to jednak vašemu time-managementu, ale i vaší komunitě, která se dozví vše potřebné, aniž by vás musela kontaktovat.

18. Soutěže

Pokud od své základy fanoušků čekáte větší zapojení hlavně v podobě komentářů či sdílení, osvědčeným receptem je na to právě soutěžní kampaň. Důležité je samozřejmě zadat podmínky soutěže s ohledem na hodnotu výhry, aby fanoušci aktivně soutěžili.

A taky mějte na paměti, že ani zde se kreativitě meze nekladou.

Na jaký typ tweetu byste neměli zapomenout? 

19. Důležitá (firemní) oznámení

Vaše komunita na Twitteru bude zcela jistě očekávat, že se od vás důležitá oznámení dozví jako první. Proto tento kanál použijte na sdělování vašich firemních úspěchů, novinek, ale i vyjádření k přešlapům.

20. Rozhovory s externími odborníky

Ne vždy se podaří všechna témata zaštítit vlastními spolupracovníky, proto, až se zúčastníte nějaké větší odborné konference či veletrhu souvisejícím s vašim oborem, si zkuste domluvit rozhovor s hvězdami dané akce. 

Jak zaujmete na LinkedInu?

21. Návody (How to) 

Jste experty na nějakou konkrétní oblast? Zkuste sepsat krátký návod, aby do problematiky vaše komunita snáze pronikla. 

22. Rozhovory s kolegy

Co využít sociální sítě k propagaci odbornosti a práce svých kolegů? Fanoušci zjistí, jaká je jejich náplň dne a obdrží od nich poučné rady, které budou moci využít třeba pro svoje aktivity a vytvoří si s vámi pozitivní asociaci. Je to také skvělý content, který ze společnosti může vytvořit atraktivní místo, a pak bude snáze probíhat nábor nových kolegů.

Infografika

Mrkněte na infografiku, kde uvidíte měsíční rozplánování zmíněných tipů obsahu, kterou si navíc můžete stáhnout.

A co vy? Vyzkoušeli jste již nějaký z těchto typů obsahu? Který se vám osvědčil jako nejlepší?