Martina: Copywriteři by měli hlavně číst
Martina myslí analyticky a svěřené úkoly zvládá s ledovým klidem. Možná právě proto sedí momentálně na třech židlích, což by zvládl jenom málokdo. Kromě vedení týmu copywriterů patří mezi její náplň práce i starost o české a německé SEO. O Martině možná (ne)víte, že miluje horolezectví a letos podnikla dobrodružnou cestu do Maroka, kde pokořila nejvyšší horu severní Afriky Jebel Toubkal (4 167 m.n.m.). Jejím věrným přítelem, který ji doprovází do práce, je sheltie Yoshi.
Martino, jak bys popsala svojí pracovní pozici?
No, já v podstatě sedím na třech židlích (směje se). Mám na starosti české SEO, německé SEO a tým copywriterů. Ale momentálně mě nejvíc vytěžuje německé SEO, protože přibývají klienti podnikající v Německu. Už nepíšu tak, jako dřív. Z copywritingu hlavně dohlížím na svůj tým, tvořím publikační plány, navrhuju strategie a občas přednáším. Psala jsem tři a půl roku, teď mám před sebou nové výzvy.
Můžeš nám popsat, jak vypadá tvůj běžný pracovní den?
Do práce chodím mezi 9 a 10 a jako první se dívám na e-maily. Kouknu, jestli něco nehoří a označím zprávy, na které musím co nejdřív odpovědět. Mrknu na Slack (pozn. komunikační nástroj pro všechny zaměstnance eVisions), zkontroluju kalendář a schůzky, na které bych se měla připravit. Pak dávám dohromady To Do list na daný den. Zkontroluju projekty v Collabimu a v Google Analytics a věnuju se jednotlivým úkolům. Odcházím většinou mezi 6 a 7, ale není výjimkou, že jsem tu do noci.
Copywriteři často pracují z domova, mají větší klid na psaní. Já osobně si tuhle možnost nemůžu vynachválit. Kolik času trávíš na home office ty?
Už nepíšu tolik jako ostatní copywriteři, takže jsem spíš v kanceláři. Doma zůstávám jen tehdy, když se na něco potřebuju opravdu soustředit a ruch v open spacu by mě rozptyloval. Ale když jsem ještě hodně psala, měla jsem home office i dvakrát v týdnu.
Řekneš nám, co tě na tvojí současné práci nejvíc baví?
Rozhodně se nikdy nestihnu nudit a vyhýbá se mi rutina, protože každý den je něčím nový a zajímavý. Online svět se neustále vyvíjí, a tak musím umět pružně reagovat, uvažovat a zamýšlet se nad věcmi, a to mě baví.
V tvém týmu kopíků jsme celkem čtyři. Podle čeho si vybíráš copywritery ke spolupráci?
V první řadě podle toho, jestli dokážou napsat obsahově dobrý a bezchybný text podle zadání. Důležité také je, jak se nám osobnostně hodí do týmu. Plusem jsou i další dovednosti. Pokud například zvládnou něco dalšího, co agentura momentálně potřebuje, je to pro nás výhoda. Sleduju také to, jestli si lidé při pohovoru nerozporují. Občas se tváří, že doslova baží po dalším vzděláváním se v oboru, ale za poslední rok nebyli na žádném školení, nepřečetli žádnou knížku, neznají žádného dobrého copywritera…
Máš nějaké doporučení pro copywritery, kteří by se k nám chtěli v budoucnu připojit?
Určitě. Ať čtou. Copywriteři by měli hlavně číst. Když nebudou mít načteno, nebudou mít slovní zásobu a jejich texty podle toho budou vypadat.