Novinky z onlajnu #41 – Berlínský speciál
28. 11. 2018 Autor Petr HlaváčNedávno jsme se s naším německým týmem vydali do Berlína, kde jsme pro vás mimo jiné natočili další díl Novinek. V rámci sociálních sítí a s Braniborskou bránou za zády se ohlédneme za rokem 2018, v PPC vám odhalíme nové aktualizace a neopomeneme ani SEO. Těšit se můžete i na zajímavé německé studie.
Novinky z oblasti sociálních sítí
Social ohlédnutí za rokem 2018
Sociální sítě za sebou mají výživný rok. Facebook přišel s novým algoritmem, Instagram spustil vlastní kanál IGTV, ephemeral content trhal rekordy, Twitter se vrátil k chronologickému feedu, a to zdaleka nejsme u konce. Je ale nejvyšší čas myslet na to, co nás na sociálních sítích čeká a nemine v příštím roce. Detailní článek o trendech na sociálních sítích v roce 2019 jsem sepsala na náš blog. Získáte v něm spoustu praktických tipů a odkazů na užitečné zdroje, takže určitě doporučuji se čtením neotálet J.
Propagace příspěvků ve Stories
Instagram testuje nové možnosti, jak propagovat příspěvky ve Stories, a to v rámci reklamy Promote for Stories. Ta umožní propagovat Stories napřímo, aniž byste museli vytvářet reklamu se stejným obsahem.
Pinterest přichází s Carousel reklamou
Nový reklamní formát Pinterestu Carousel umožní inzerentům zahrnout až 5 obrázků do jedné reklamy. Nové Carousel piny budou vypadat podobně jako piny standardní, s tím rozdílem, že pod nimi budou vyobrazené šedé puntíky. Každý může být jiný, včetně rozdílných titulků, popisků apod.
LinkedIn sílí
Na přelomu podzimu zaznamenala profesní a údajně nejpodceňovanější síť LinkedIn více než 575 milionů uživatelů a současně také rekordní nárůst v engagementu. Ten se dle informací z Microsoftu zvýšil o 34 %. Jen v ČR je na této síti registrováno více jak 1 milion členů. Tak na co čekáte, už jste na LinkedInu?
Facebook testuje video ankety v reklamách
Facebook testuje ve svých reklamách video ankety, díky nimž dokážete do reklam přidat video hlasování. Funkce má za cíl zvýšit atraktivitu reklam a podpořit reakce uživatelů.
Novinky z oblasti SEO
Google spouští nástroj pro vývojáře
Google spustil nový nástroj, který pomůže všem vývojářům s tvorbou webu. Nástroj funguje tak, že po zadání URL vašeho webu vám Google řekne, jak si váš web vede v SEO a co je potřeba vylepšit.
Vyhledávání hotelů na Googlu
Nová verze vyhledávání hotelů na Googlu se týká už i desktopů. Vyhledávání nyní probíhá podobně jako na Bookingu nebo Trivagu.
Google Lens
Služba Google Lens, o které jsme vás už párkrát informovali bude nově přístupná i ve vyhledávači, zatím však jen na mobilních zařízeních. A jak služba funguje? Když například na obrázku obývacího pokoje označíte křeslo, Google vám najde všechny obrázky tomuto křeslu podobné.
Novinky z Německa
4 z 5 Němců hledají dárky na Amazonu
Studie agentury Digital Value Excellence prokázala, že 4 z 5 Němců hledají vánoční dárky na Amazonu. Když totiž Němec hledá vánoční dárky online, z 82 % začne hledat na Amazonu a ze 72 % na Amazonu nakonec nakoupí. Zajímavý je i fakt, že dnes nakupuje offline jen 6 % německé populace.
Německé firmy Facebook upozaďují
Další nová studie ukazuje, že pro B2B odvětví není Facebook v Německu zcela vhodným kanálem. V Německu ho používá 65 % společností, což je o 5 % méně než minulý rok, jelikož upřednostňují spíše profesní sítě typu LinkedIn nebo Xing.
Humbuk kolem About You
Kromě e-shopu Zalando do Čech letos expandoval také e-shop About You, a to za doprovodu velké mediální pozornosti. Tu na sebe strhnul jednak masivním marketingem a jednak stížnostmi na opožděné dodání objednávek a neprofesionální jednání. Jak se expanze německého e-shopu plánuje a co obnáší? To vám prozradíme v exkluzivním rozhovoru s About You, na který se můžete v brzké době těšit.
SEO pro německé klienty
Pokud děláte SEO pro německé klienty, používejte raději výhradně německé nástroje, ideálně Sistrix a Ryte. Sistrix je skvělý zejména v tom, že v rámci visibility indexu vám na základě počtu klíčových slov ukáže vaše největší konkurenty. Nástroj Ryte je více zaměřený na technické on page SEO a kromě toho, že odhalí chyby vám i odůvodní, proč je řešit. Oba nástroje doporučujeme používat zároveň.
Novinky z oblasti PPC
Contest na přejmenování volné shody
Google v září oznámil, že opět rozšiřuje dosah přesné shody o slova, která mají stejný význam. Těžko ji ale můžeme nazývat přesnou. Pokud máte nápad na přejmenování přesné shody, podělte se o něj v rámci contestového formuláře Search Engine Landu.
Google přidává 4 nové metriky
Na Googlu jsme se dočkali 4 nových metrik týkajících se pozic, na kterých se reklamy zobrazují. Pokud se skupina reklam zobrazí až pod organickými výsledky, můžete na svém účtu vidět 1. pozici, i když na celé stránce jste třeba až na 11. pozici. Nové metriky slibují lepší rozklíčování pozic nad a pod organickými výsledky.
Diakritika už v Skliku nehraje roli
Stejně tak Sklik přišel s aktualizací, tentokrát týkající se fungování frázové shody. Pokud jste doposud zadali klíčové slovo s diakritikou, nezobrazili jste se na dotaz bez diakritiky. To se nyní ale změnilo a háčky a čárky už nehrají roli.
Komentáře