eVisions.cz

12 příkladů perfektních německých marketingových kampaní roku 2018

Na konci roku marketéři zasednou k brainstormingu nad strategiemi a plány na nadcházející rok. Mnohokrát z toho vzniknou jedinečné až virální nápady. Abychom váš stroj kreativity nakopli na ty nejvyšší obrátky, představíme vám několik kampaní z Německa. A pokud vás přímo neinspirují, jsme si jistí, že vás alespoň pobaví.

1. Berlínský dopravní podnik a značka Adidas

Ze spolupráce značky Adidas a berlínského dopravního podniku vzešla jedinečná řada obuvi. Výsledek: Tenisky, které zároveň slouží jako roční jízdenka a lze je zakoupit za 180 €. Skvělý kompromis, když si vezmeme, že normálně stojí roční lístek 728 €. Design tenisky nápadně připomíná vzor sedadel berlínské hromadné dopravy. Jednalo se však o limitovanou edici 500 párů. Samozřejmě, že tenisky byly v průběhu pár hodin zcela vyprodané.

Pod kampaň se podepsala kreativní agentura GUD.Berlin ve spolupráci s dopravním podnikem města Berlín a agenturou Jung von Matt.

© @overkillshop / Overkill

2. Mattel přejmenoval klasické Scrabble na „Buchstaben-Yolo“ (Písmena Yolo)

O velké haló se letos postarala i firma Mattel, když přejmenovala klasickou společenskou hru Scrabble na Buchstaben Yolo (Písmena Yolo). Do rebrandingové kampaně byl zapojen i německý rapper MC FITT. Cíl: Přiblížit hru mladší generaci u příležitosti oslav jejího 70. jubilea.

Reakce na sebe nenechala dlouho čekat. Na sociálních sítích se zvedla vlna rozhořčení a nespokojenosti s novým název. Nakonec se však ukázalo, že to celé byl jen povedený žert, který vzešel ze spolupráce s berlínskou agenturou Dojo.

 

3. Stabilo propaguje výjimečné ženy

Německý výrobce kancelářských potřeb Stabilo společně s agenturou DDB Düsseldorf zahájili silnou printovou kampaň. Slogan „Highlight the Remarkable“ propaguje ženy, které se zasloužily o působivé věci, ale nebyla jim věnována dostatečná pozornost. Na historických fotografiích jsou pomocí Stabilo zvýrazňovačů ženy jako Edith Wilson, Lise Meitner či Katherine Johnson.

Quelle: www.adsoftheworld.com

4. Mnichovské sdružení pro ochranu zvířat a psi s hudebním vkusem

Kreativní kampaň vzešla také ze spolupráce sdružení pro ochranu zvířat v Mnichově a streamovací platformy Spotify. Myšlenka: nic nespojuje víc než hudba. Proto vznikla „Adoptify“, aby spojila pejsky z útulku s novými majiteli se stejným hudebním vkusem.

Nejprve se sledovaly preference psů na hudbu a jejich reakce na promítaná videa. Na základě toho byli cílení Spotify uživatelé s podobnými hudebními preferencemi a na video bannerech jim byli navrženi pejsci z útulku. Kampaň byla úspěšná: Všichni pejsci našli do týdne nový domov a žádosti o adopci se zvýšily celkem o 340 procent.

 

5. Celní úřad hledá nové zaměstnance

Úřady mají většinou pověst nudných a monotónních institucí. Celní úřad v Německu se však rozhodl zlepšit svou image a zadal agentuře Zum goldenen Hirschen vytvořit vzdělávací kampaň „Dein Talent im Einsatz“ (Tvůj talent v akci). Cíl: Zvýšit počet uchazečů a kvalitu přijímacího procesu. Výsledkem byla krátká videa zachycující typický pracovní den zaměstnance úřadu, avšak s notnou dávkou humoru.

 

6. Vege bonbony Katjes to rozjely s novou agenturou #achtemaldrauf

Debutová kampaň agentury Antoni Jellyhouse společně se značkou bonbónů Katjes způsobila řádný poprask. Tři televizní spoty prezentují značku jako čistě vegetariánskou ovocnou cukrovinku a jasně zdůrazňují, že se v produktech nenachází žádná živočišná želatina.

Co je však na této kampani neobyčejné? Jedna z hlavních protagonistek je žena s šátkem na hlavě. V německých reklamách jde o velmi vzácný jev, protože procento lidí s muslimskou vírou v Německu je kolem 5,7 %. Zajímavá cílová skupina, která se také vyhýbá konzumaci živočišné želatiny.

 

7. Z Rossmann se stala Rossfrau #lasstdieFrauraus

K oslavám mezinárodního dne žen vyslal německý řetěz drogerií Rossmann jasné poselství: Poděkování ženám za jejich důvěru. Koneckonců, téměř 80 % zákazníků, respektive zákaznic, společnosti Rossmann tvoří právě ženy. Z toho důvodu se logo firmy trochu „poženštilo“ – z kentaura se stala kentauřice a z Rossmann se stala Rossfrau (žena). Kreativní počin vzešel z dílny agentury MullenLowe.

 

8. Pojišťovna Nürnberger vs. Nürnburg – město nepojištěných

Pojišťovna Nürnberger zaujala se svou rebrandingovou kampaní. Ve spolupráci s agenturou DDB Berlin založili fiktivní město „Nürnburg – město nepojištěných“. Kampaň vykresluje každodenní nebezpečí, kterým čelí obyvatelé fiktivního města, klišé o pojištění a možné následky plynoucí z absence pojištění. Zároveň se kreativně prezentují výhody pojistného krytí, které poskytuje Pojišťovna Nürnberger. Výsledkem bylo překvapivě zábavné video a doprovodné webové stránky.

 

9. Otto spolupracuje s „Hide the Pain Harold“

Internetový hit a zároveň virální Meme „Hide the Pain Harold“ je známé především mladší generaci. Fotografie neznámého modela z fotobanky se stala virální díky jeho mučednicky působícímu úsměvu. Německá zásilková společnost OTTO si fotku Harolda (skutečné jméno fotomodela je András Arata) propůjčila do své nové kampaně, kterou zacílila především na mladší publikum. Celkem odvážný počin, protože dosavadní cílová skupina tohoto zásilkového giganta jsou ženy v produktivním věku a fenomén meme není v této cílovce až tak známý.

10. Nexible natočilo osobité pokračování Game of Thrones s králem Mallorky #wechselfristiscoming

O další bláznivou kampaň se postarala agentura Dojo spolu s digitálním pojištěním Nexible. Inspirace vzešla z oblíbené série Game of Thrones a hlavním protagonistou videa je samozvaný král Mallorky (dobře známý především německému publiku) Jürgen Drews. Cíl: Zpropagovat značku, nabízené služby a oslovit mladší publikum. V tradičním prostředí pojišťovnictví vyznívá kampaň celkem ostře, avšak nese typický rukopis agentury Dojo (ta se podepsala i pod kampaň Buchstaben Yolo). Video bylo nasazeno výlučně na sociální sítě a má za cíl upozornit na klíčové poselství „Co nejméně pojištění“.

 

11. Beiersdorf, influenceři a ochrana proti slunečnímu záření

Německý výrobce tělové kosmetiky Beiersdorf věnuje pozornost nepříliš diskutovanému tématu – vlivu slunečního záření na pokožku pilotů a letušek. Byla spuštěna influencerská kampaň, která fungovala jako soutěž. Piloti s profilem na sociálních sítích se mohli přihlásit a zveřejnit záběry ze svého pracovního života, samozřejmě musely být na fotografiích zachyceny i produkty na opalování.

Kampaň nesouvisela pouze s budováním povědomí o značce. Značka totiž spolupracuje s Technickou univerzitou v Mnichově, se kterou se snaží odhalit, do jaké míry jsou piloti z důvodu svého povolání a souvisejícího životního stylu vystaveni škodlivějšímu slunečnímu záření než ostatní profesní skupiny. Proto byli piloti zapojení do soutěže pozvaní také na dermatologické vyšetření. Výsledky mají být shrnuty do studie.

 

12. Beethovenova 9. symfonie ze zubařského křesla

Kdo by se těšil na návštěvu zubaře? Pojištění Ergo je toho názoru, že vše záleží na správném typu pojištění. Proto natočilo ve spolupráci s agenturou Jung von Matt reklamní spot, ve kterém pacienti vydávají zvuky v melodii Beethovenovy 9. symfonie – Ódy na radost. Cílem bylo zpropagovat doplňkové zubní pojištění, s nímž by měla být návštěva zubaře jedna radost.

 

Chcete se naladit na vánoční atmosféru? Pak vám doporučujeme se podívat na Vánoční reklamy, které vás chytí za srdce.