eVisions.cz

Novinky z onlajnu #43

Novinky z oblasti sociálních sítí

Reklamy ve facebookových skupinách

Spekuluje se, že Facebook hledá další vhodný prostor pro umístění reklamy. Konkrétně to vypadá na facebookové skupiny, které by mohly rozšířit reklamní placementy v Ads Manageru. Pro marketéry a specialisty by to znamenalo perfektně zacílené reklamy na specificky zaměřené publikum.

#VISIčtvrtek na téma Jak ovládnout LinkedIn

S naším social týmem jsme se zúčastnili #VISIčtvrtku na téma Jak ovládnout LinkedIn. O LinkedInu se hovořilo především jako o klíčovém kanálu pro social selling. V praxi to znamená, že využíváte sociální sítě, abyste našli ty správné kontakty nebo potenciální klienty, vytvořili s nimi důvěryhodné vztahy, a nakonec dosáhli svých prodejních cílů.

Social selling stojí na 4 pilířích:

Jak dobří jste v social sellingu?

LinkedIn dokáže změřit, jak si ve zmíněných pilířích vedete skrze tzv. Social Selling Index (SSI) – číselnou reprezentaci vašich aktivit, která koreluje s vaším prodejním úspěchem v daném oboru.

Instagram

Instagram spouští přímé zprávy také v desktopové verzi. Facebook Messenger, Instagram Messenger a WhatsApp se sloučí pod jednu technologickou infrastrukturu a Facebook tak získá lepší kontrolu nad otázkami bezpečnosti a soukromí. Stále však bude možné je používat jako jednotlivé aplikace.

Novinky z oblasti PPC

Videa v responzivní obsahové reklamě

V rámci updatu responzivních obsahových reklam přibyl další typ podkladu – videa.

Do obsahových reklam tak můžete najednou přidávat texty, obrázkové podklady i videa a Google bude automaticky určovat, které z těchto podkladů publikuje v závislosti na místě zobrazení. Tyto funkce využijí především inzerenti, kteří chtějí správě reklam věnovat minimum svého času. Osobně však doporučujeme mít reklamy spíše přehledně rozdělené podle umístění, cílení a podle obsahu.

Google ruší metriku průměrné pozice

Google hodlá během tohoto roku zrušit metriku průměrné pozice. Zavedl totiž nové metriky, které nám ukazují mnohem reálněji, kde se naše reklamy zobrazily, jelikož metrika průměrné pozice sděluje pozici pouze mezi reklamami. I když tedy vidíte průměrnou pozici 1, ve skutečnosti můžete být třeba až na 11. pozici pod organickými výsledky. Doporučujeme tedy začít využívat metriky týkající se podílů zobrazení v horní části vyhledávání.

Novinky z oblasti SEO

Test My Site

Společnost Google obnovila službu Test My Site, která slouží k měření rychlosti mobilního webu. Díky ní se dozvíte, jak si váš web vede včetně individuálních stránek oproti předchozímu měsíci. Nástroj vám také ukáže, jak se zlepšení rychlosti projeví na vašem obratu a zároveň dá návrhy na vylepšení, které můžete rovnou předat programátorům.

Google Search Console

V Google Search Consoli již dlouhodobě přibývají nové funkce, tou nejnovější je záložka produktů. Pokud máte e-shop a využíváte strukturovaná data, doporučujeme využít také report, který vám odhalí případné chyby v URL nebo v označení.

YMYL

Google nedávno potvrdil, že koncept EAT (zkratka pro odbornost, autoritu a důvěryhodnost) je součástí jeho algoritmu. V případě stránek typu Your Money Your Life (například stránky týkající se zdravotnictví, financí, pojištění, zdraví, právnických služeb apod.), se proto určitě zamyslete, zda kritéria jako odbornost, autorita a důvěryhodnost splňují.

Google Maps a koloběžky Lime

Propadli jste koloběžkám Lime? A víte, že nyní v Google Maps při hledání cesty uvidíte, kolik času vám trasa zabere v porovnání s jízdou na koloběžce? Zároveň se dozvíte, zda je koloběžka na místě a kolik za jízdu zhruba zaplatíte. V Praze tato novinka zatím nefunguje, ale kdo ví, třeba se jí brzy dočkáme.