Stávající koncept tak osvěží rozhovory se zajímavými osobnostmi – v tom dnešním se především o influencer marketingu rozpovídá zakladatel a CEO platformy Lafluence, Peter Varga.
Nahlédneme i do zákulisí naší agentury, které dnes přiblíží hlavně práci pro nejoblíbenější rozvozový portál – Dáme jídlo.
Novou sérii s užitečnými tipy pak zahájí náš PPC manažer Adam a jeho 5 PPC hacků. Máte se na co těšit!
#1 Novinky z oboru online marketingu
PPC – Nový formát inzerátů Gallery Ads
V průběhu roku Google představí nový formát inzerátů ve vyhledávací síti, tzv. Gallery Ads. Jedná se o inzerát ve vyhledávací síti s nadpisem a popiskem doplněný o 4 až 8 obrázků, které budou prozatím dostupné pouze na mobilech. Nově tak budeme vedle standardního prokliku platit i za prohlížení galerie. Jako největší přínos vidíme to, že obrázek řekne mnohem více než pouhý text. Z obrázku budou nejvíce těžit Lead Generation weby, tedy weby, jejichž cílem je získávat poptávky, rezervace apod. ze segmentů, kde je důležitá vizualizace produktů a služeb (například restaurace, hotely a jiné). Naopak e-shopů by se Gallery Ads neměly v zásadě příliš dotknout, protože zde zůstane dominantní Google Shopping.
Německo – Regulace Influencer marketingu
Možná jste v poslední době zaznamenali kauzu v rámci německého influencer marketingu, v rámci níž německá influencerka Vreni Frost přijala od určité společnosti produkt. Za neoznačení fotky reklamou dostala poměrně vysokou pokutu, přestože se nejednalo o žádné placené partnerství. Nová legislativní novela má za úkol influencery chránit a zároveň definovat pravidla označování reklamy. Tamní influenceři tak nově nemusí označovat příspěvek jako komerční sdělení, nedostávají-li za něj od dané společnosti žádnou protihodnotu.
SEO – June Core Update
3. června 2019 proběhla aktualizace hlavního algoritmu Googlu, tzv. June Core Update. Ten byl zaměřený především na obsah, zpravodajské weby a stránky spadající pod koncept E-A-T. Velmi negativně se Update podepsal na webu Daily Mail, který zaznamenal pokles návštěvnosti až o 50 %. Dále pak na zpravodajském portálu CCN.com, jehož mobilní návštěvnost klesla přes noc o 71 % a jeho příjmy dokonce až o 90 %. Následkem této události web 10. června oznámil svůj konec. Pozitivně update zasáhl naopak deník The Sun.
Jedním z doporučení, které bychom si z této aktualizace měli odnést, je rozhodně nepodceňovat rychlost webu. Právě ta totiž patří mezi důležité hodnotící faktory.
Sociální sítě – Branded Content Ads
Značky mohou nově podpořit placenou reklamou instagramový příspěvek daného influencera, který se značkou spolupracuje. Podmínkou je, že tvůrce musí uvádět značku jako oficiálního partnera pro spolupráci, tzn. že příspěvek uvozuje označením Paid partnership with, v Česku pak Placené partnerství s. Díky této funkci získají značky možnost doručit obsah dalším uživatelům a zároveň efektivněji vyhodnocovat kampaně. Více informací o novince se dozvíte zde.
Sociální sítě – Nákupy na Instagramu skrze influencery
Instagram testuje možnost koupi produktu označeného na fotce přímo skrze influencera a tuto platformu. V praxi to znamená, že pokud se vám na influencerovi zalíbí nějaký módní kousek, jednoduše na něj kliknete a dále postupujete stejně jako v jakémkoliv e-shopu. Funkci si prozatím můžete vyzkoušet pouze u vybraných osobností jako například Kylie Jenner či Kim Kardashian West. Více informací o nové funkci naleznete zde.
#2 Rozhovor
V rámci zmiňovaného rozhovoru jsme se rozhodli vyzpovídat zakladatele a CEO platformy Lafluence, Petera Vargu.
Rozebírali jsme zejména:
- platformu pro influencer marketingové kampaně Lafluence
- současné trendy v influencer marketingu a budoucnost influencerů / online tvůrců
- vyhodnocování efektivity těchto kampaní a odměny influencerům
V Novinkách vždy zhlédnete klíčové otázky a fakta z rozhovoru. Celý rozhovor najdete v samostatném videu.
#3 Tipy a triky, jak na PPC
Manažer našeho PPC oddělení Adam Dvořák se s vámi ve stručnosti podělil o 5 tipů a triků, jak na PPC. Adam zároveň na toto téma v brzké době chystá článek, kde své tipy více rozvede, takže doporučujeme sledovat náš blog, ať vám nic neunikne.
- Tip č. 1 – Stanovte si měřitelné cíle
- Tip č. 2 – Dejte šanci Skliku
- Tip č. 3 – Nebojte se většího množství kampaní
- Tip č. 4. – Vytvářejte kampaně a sestavy vždy jen pro jeden typ shody
- Tip č. 5 – Mrkněte se na Framework See-Think-Do-Care
#4 Ze života eVisions
Jak už jsme zmínili, součástí nového formátu Novinek bude také malé nahlédnutí do zákulisí života naší agentury. V dnešním díle vás necháme nahlédnout pod pokličku práce pro klienta DámeJídlo, kterou jsme s naším SEO Specialistou Petrem Hlaváčem a Content Managerkou Janou Brücknerovou rozebrali. Dozvíte se, jak se tvoří publikační plán pro nejoblíbenější portál pro rozvoz jídla nebo jaké největší výzvě čelí copywriterka píšící články o jídle a nápojích.