Níže jsme pro vás sepsali 5 tipů, které využije jak začátečník, tak pokročilý PPCčkař. Nejedná se však o žádná obecná doporučení, ale o konkrétní metody, které nám v práci s PPC kampaněmi dost pomáhají. Pojďme na to.
Tip č. 1 – Stanovte si měřitelné cíle
Stanovte si, jak budete své cíle měřit a vyhodnocovat – pokud to neuděláte, tak dříve či později pravděpodobně dojdete k závěru, že vlastně nevíte, co vám PPC kampaně přináší a že se vám možná vůbec nevyplácí.
Nevíte jak na to? Tady je menší tahák:
- E-shop: měřte objednávky i jejich hodnotu a tu následně porovnávejte s investicí do reklamy (nezapomeňte přičíst odměnu správci kampaní).
- Ostatní weby: měřte odeslané poptávky, vyplněné formuláře, anebo provedené rezervace a ty následně opět porovnávejte s investicí do reklamy.
Tip č. 2 – Dejte šanci Skliku
Je pravda, že Google ve vyhledávání Seznam dnes již válcuje a v budoucnu se tento trend zřejmě neobrátí – už jenom kvůli mobilním zařízením, kde je Google naprosto dominantní a kterých přibývá. Seznam jde však chytře cestou obsahu (celá rodina webů Seznam.cz, Novinky.cz, Seznamzpravy.cz apod.) a jeho pozice v obsahové síti je tak velice silná.
Má-li pro vás smysl remarketing anebo chcete oslovit nové publikum v obsahové síti, pak rozhodně vyzkoušejte Sklik – zřejmě bude mít lepší výsledky než totožná kampaň v Google Ads.
Tip č. 3 – Nebojte se většího množství kampaní
Základní předpoklad úspěšných PPC kampaní je jejich přehlednost – nebojte se tedy většího množství kampaní. Vytvářejte zvlášť kampaně alespoň pro:
- jednotlivé skupiny produktů v Google Nákupech
- jednotlivé skupiny klíčových slov a jejich shody ve vyhledávací síti
- jednotlivá cílení a formáty v obsahové síti
- jednotlivé formáty použité v remarketingu
Pokud to pro vás dává smysl, klidně kampaně strukturujte ještě více. Garantujeme vám, že čím přehlednější struktura kampaní, tím snáze se vám s nimi bude pracovat (optimalizovat) a tím lepší výsledky vám přinesou.
Tip č. 4. – Vytvářejte kampaně a sestavy vždy jen pro jeden typ shody
Používáte-li manuální CPC nebo eCPC (což byste určitě měli, pokud nejste expert a nemáte pokročilou znalost smart biddingu), zkuste se řídit následujícím pravidlem:
Byznysově důležitá klíčová slova (tedy ta, která vám generují objednávky a poptávky) mějte v přesné shodě. Nová byznysově důležitá klíčová slova hledejte a testujte pomocí modifikované volné shody.
Předpokládejme, že prodáváte auta a nejvíce poptávek vám chodí z klíčových slov „terénní auto“ a „auto s přívěsem“. Struktura vašich kampaní pak bude vypadat následovně:
- Kampaň v přesné shodě bude cílit na klíčová slova [terénní auto] a [auto s přívěsem].
- Kampaň v modifikované volné shodě bude cílit na totožná klíčová slova, tedy +terénní +auto a +auto s +přívěsem. Rozhodně přidejte ještě obecné slovo +auto. Klíčová slova [terénní auto] a [auto s přívěsem] v přesné shodě z této kampaně vylučte a nezapomeňte z ní vyloučit také další nežádoucí klíčová slova, jako třeba zdarma, recenze apod.
Tímto způsobem budete první kampaní cílit pouze na klíčová slova, o kterých víte, že vám fungují. Druhá kampaň bude vlastně taková doplňková k té první – pomocí ní totiž začnete odchytávat další vyhledávací dotazy, které se týkají terénních aut a aut s přívěsem. Zároveň se vaše reklamy budou zobrazovat na další výrazy spojené s auty (např. závodní auta) a pokud se nějaká další slova osvědčí, tak je pouze přesunete pod přesnou shodu a z této kampaně je opět vyloučíte.
Tip č. 5 – Mrkněte na Framework See-Think-Do-Care
Při vytváření kampaní zkuste mít na paměti fázi nákupního procesu, ve které se vaši zákazníci aktuálně nachází. Pro znázornění fází nákupního procesu doporučujeme slavný Framework SEE-THINK-DO-CARE od Avinashe Kaushika.
O co se ve zkratce jedná?
Schéma představené výše vám umožní rozdělit vaše zákazníky do 4 fází:
- SEE – lidé v této fázi patří do vaší cílové skupiny, avšak nyní nejsou připraveni k nákupu a neprovádí žádné aktivity, které by to naznačovaly (na tyto lidi lze zacílit de facto pouze pomocí bannerů anebo videem).
- THINK – lidé v této fázi již aktivně hledají různé produkty a služby, čtou jejich recenze apod., ale zatím si nejsou jisti tím, že je skutečně chtějí koupit (na tyto lidi tak můžete opět cílit bannery, videem, ale i ve vyhledávací síti na klíčová slova ve spojení s recenzemi apod. – pouze od těchto lidí ale moc konverzí nečekejte)
- DO – lidé v této fázi jsou rozhodnuti pro nákup a pouze hledají kde a za kolik nakoupí (na tyto lidi je ideální zacílit ve vyhledávací síti a remarketingem).
- CARE – tito lidé už jsou vašimi zákazníky a minimálně 1x u vás nakoupili, zřejmě tedy bude mít smysl up-sell nebo cross-sell nějakých produktů a služeb (v PPC reklamě máte k dispozici remarketing).
Pomohl vám nějaký tip? Máte v rukávu další, který by tu měl zaznít? Napište nám do komentářů!