5 tipů, jak zvýšit prodeje prostřednictvím facebookových kampaní
04. 11. 2019 Autor Viet Anh ChuMnoho e-shopů, které by nepoužívaly sociální sítě jako prodejní kanál, nenajdete. V tomto článku vás seznámíme s 5 druhy kampaní, které vám pomohou zlepšit prodeje skrz sociální sítě, respektive Facebook.
Tip č. 1 – Na barbara oslovte lidi, kteří vás znají
V době, kdy na lidi působí nespočet reklamních sdělení, se nemůžeme divit, že se setkáváme s reklamní slepotou. Díky tomuto jevu, kdy lidé vědomě či nevědomě ignorují reklamní sdělení, je značně složité oslovit nové zákazníky.
Jděte na to od lesa a oslovte lidi, kteří již vaši společnost (e-shop) znají. Jak je poznáte? Jedná se o lidi, kteří udělali nějakou interakci s jedním z vašich marketingových kanálů, tedy např. vykonali interakci s facebookovou stránkou či navštívili váš web.
V rámci Business Manageru vytvořte následující publika:
- návštěvníci webu za posledních 180 dní,
- udělali interakci s vaší facebookovou stránkou,
- Purchase event.
Při nastavování kampaně zadejte, že chcete cílit na první dvě publika (WCA 180 dní a interakce s facebookovou stránkou) a nezapomeňte vyloučit lidi, kteří již udělali nákup (Purchase event).
Takto nastavit kampaň zvládne každý, proto najde využití zejména u menších e-shopů, u kterých se o propagaci stará sám majitel či nějaký junior.
Tip č. 2 – Sekvenční reklamy
Vypozorovali jste, že lidé chodí na váš e-shop, podívají se na produkt či ho dokonce přidají do košíku a odejdou? Možná potřebují získat vaši důvěru nebo jen potřebují více stimulovat k nákupu.
S tímto problémem vám pomohou sekvenční reklamy.
Jak nastavíte sekvenční reklamy?
Opět začneme s tvorbou publik:
- návštěvníci e-shopu za poslední 3 dny,
- návštěvníci e-shopu za poslední 2 dny
- návštěvníci e-shopu za poslední 1 den,
- lidé, kteří u vás již nakoupili.
Když už máte vytvořená tyto publika, bude nutné vytvořit 2 kampaně, resp. ad sety.
Při nastavování prvního ad setu zadejte cílení na návštěvníky e-shopu za poslední 3 dny. Zároveň vylučte zbylá publika, který jste vytvořili. Pomocí tohoto nastavení cílení oslovíte pouze návštěvníky webu, kteří ho navštívili před 3 dny a nenakoupili.
U druhého ad setu budete cílit na lidi, kteří navštívili web za poslední 2 dny. Zbylá publika vylučte z cílení (můžete vynechat návštěvníky za poslední 3 dny). Takto nastavené cílení vám zaručí cílení na osoby, které navštívili váš e-shop před dvěma dny.
Proč to všechno dělat?
Takto nastavené cílení, resp. segmentace
návštěvníků e-shopu, vám umožní komunikovat dodatečně prodejní argumenty.
Pokud budete mít definované sekvence, můžete například komunikovat:
- USP,
- recenze zákazníků,
- slevový kód,
- jasná výzva k akci, resp. konverzi.
Tento typ kampaně je vhodný zejména pro e-shopy, které nabízejí produkty s delším nákupním procesem. Nutno podotknout, že je možné tento koncept kampaní použít k znovu oslovovení lidí, kteří opustili objednávkový proces. V tomto případě doporučuji vytvořit kratší sekvenci.
Tip č. 3 – V dynamickém světě potřebujeme dynamiku i v reklamách
V době data driven marketingu jsou data jednou z nejcennějších komodit. Není pochyb o tom, že Facebook disponuje velkým množství dat o uživatelích. Nechte proto facebookový algoritmus, aby akvíroval nové zákazníky za vás.
Jak toho dosáhnout?
Pro realizaci tohoto konceptu musíte mít vytvořený a funkční katalog. Pokud ho
již máte, je nastavení této kampaně velmi jednoduché.
Vytvořte ad set s produkty, které se prodávají nejvíce. Poté při tvorbě kampaně, dejte optimalizaci na “Catalogue sales”. Na úrovni ad setu použijte dynamický prospecting.
Nejvíce mi funguje, pokud moc nesvazuji
Facebooku ruce, proto necháváme publikum značně velké a omezuju kampaně jen
věkem a samozřejmě vylučuju zákazníky.
Výhodou tohoto typu kampaní spočívá v jednoduchosti a delegování hledání
zákazníků na Facebook.
Tip č. 4 – Cross-sell
Není tajemstvím, že akvizice nového zákazníka je dražší než udržení současného zákazníka, proto je v e-commerce kampaních neopomínejte.
Při tvorbě cross-sellových kampaní je nutné pracovat s životním cyklem produktu. Pokud prodáváte propisky, můžete určitě rychleji spustit cross-sellovou kampaň než prodejce aut.
K tvorbě tohoto druhu kampaně budete potřebovat:
- katalog,
- seznam zákazníků (Purchase event či data ze CRM)
- případně nějakou kreativu.
Pro tvorbu cross-sellových kampaní používáme zejména kampaně optimalizované na “Catalogue Sales”. Je to z toho důvodu, že jim chceme zobrazovat rovnou nabídku, kterou již pravděpodobně znají.
Pokud máte produkt s delším životním cyklem, můžete použít nejdříve nějakou kreativu optimalizovanou na reach.
Tip č. 5 – Offer Ads
Slevy jsou velmi dobrým stimulantem, který
dokáže z potenciálních zákazníků udělat zákazníky. Pokud pracujete s časově
omezenými akcemi, resp. slevami, mohl by se vám hodit následující typ kampaně.
Jedná se o Offer Ads.
Výhodou těchto kampaní je automatické připomínání, pokud si danou reklamu lidé uloží. V praxi to znamená – pokud si někdo uloží vaši akční nabídku, tak sám Facebook připomene uživateli, že má uloženou nabídku s blížícím se datem konce.
Pro nastavení tohoto typu kampaní je nutné optimalizovat kampaň na traffic, conversions či Store Traffic. Poté se vám na úrovni ad setu zobrazí možnost vytvořit nabídku, kterou nastavíte (datum začátku a konce, redeem code a pár dalších věcí).
Bonusový tip – Poděkujte zákazníkům
Pokud chcete budovat dlouhodobý vztah s vašimi
zákazníky, doporučuji vytvořit kampaň určenou jen pro zákazníky.
Pro tvorbu tohoto druhu kampaní budete potřebovat publikum zákazníků za
posledních X dní. Počet dní záleží zejména na vás a počtu prodejů.
Na toto publikum poté pusťte kampaň, ve které jim můžete například:
- poděkovat za nákup,
- stimulovat je k olajkování facebookové stránky či instagramového profilu,
- požádat je o recenzi,
- stimulovat je k tvorbě UGC.
Tyto kampaně nejsou drahé, ale je to taková drobnost, která vás může odlišit od konkurence.
Výše uvedené kampaně nemusí vždycky fungovat, ale určitě je doporučujeme otestovat. Zkoušeli jste nějaký koncept kampaně? Jaké byly výsledky? Dejte nám vědět na našich sociálních sítích.
Komentáře