Nové rozšíření si klade za cíl pomoci inzerentům generovat více potenciálních zákazníků. Vše bez toho, aniž by zákazník, který vyhledává určitou značku, službu či produkt, musel konkrétní web navštívit a cíleně hledat formulář.
Rozšíření zatím běží v beta verzi na vybraných účtech. Pokud ho naleznete i ve svém účtu, můžete začít testovat. Pokud ne, netruchlete, vše jsme ozkoušeli za vás.
Mám možnost přidat rozšíření o formulář pro zájemce?
Zda máte možnost do svého inzerátu přidat rozšíření o formulář zjistíte jednoduše v záložce Reklamy a rozšíření přes možnost přidat nové rozšíření.
Dále si vše nastavíte přímo v Google Ads rozhraní. Můžete si zvolit kampaň, ke které rozšíření o formulář přiřadíte a stejně jednoduše si můžete upravit formulář pro zájemce.
Ten ovšem momentálně nabízí pouze základní škálu call-to-action prvků. Výběr je zde nicméně poměrně slušný, s volbou toho pravého by tak neměl být problém.
Ten pravděpodobně nastane až ve chvíli, kdy začnete nastavovat informace, na které se chcete potenciálních zákazníků ptát. V nabídce najdete zatím pouze:
- Název
- Telefonní číslo
- PSČ
Ke každému formuláři pak musíte přidat i URL stránky se zásadami o ochraně soukromí a stejně tak musíte souhlasit se zásadami Googlu.
Aby inzerát vypadal co nejlépe, umožnil Google přidat na pozadí formuláře obrázek. Můžete se tedy držet firemního vizuálu či zobrazit cílovou službu či produkt. Stejně tak vám Google Ads nabídnou upravit zprávu o odeslání a děkovná stránka je tedy čistě na vás. Každá zpráva o odeslání obsahuje také odkaz, který zákazníka v případě zájmu odvede přímo na web.
Ve chvíli, kdy je formulář vytvořený, ho můžete jednoduše uložit. Tedy pokud vám vyhovuje manuální stahování vyplněných formulářů přímo z Google Ads. U každého rozšíření o formulář totiž naleznete možnost Stáhnout potenciální zákazníky, tedy data nahromaděná v jednoduché excelové tabulce (CSV), kde budou uchována po 30 dní.
Pokud byste ale raději inzerentovi dodávali real-time data, můžete rozšíření jednoduše propojit s CRM systémem inzerenta nebo například s Google Sheet, Mailchimpem či aplikací Slack. To vše skrze webhook.
Co je to webhook?
Zatímco API říká systému, co má dělat, webhooku musíte pravidla vysvětlit vy. Volíte si, jaké informace z Google Ads se dostanou do dalšího systému a webhook vám s tímto přenosem pomůže.
Webhook poskytovatelé
Jak tedy webhook získat? Zkuste se poohlédnout po webhook poskytovateli. My k propojení vyzkoušeli Zapier.com, který je v základní verzi zdarma a poskytuje vše potřebné. Stačí si vytvořit profil a kliknout na pravé horní tlačítko make a zap. Po kliknutí se objeví první krok, ve kterém vysvětlíte systému, o jaký event se jedná. Dohledáte si a zvolíte možnost webhook by zapier a v rozklikávacím okně vyberete catch hook. Zapier vám vygeneruje webhook URL a umožní vám si nastavit klíč k události. Dostanete tedy veškeré informace, které po vás bude Google Ads chtít.
Ve chvíli, kdy máte webhook URL i klíč, se vracíte zpátky do Ads. V Možnostech doručení potenciálních zákazníků vyplníte všechny potřebné údaje a můžete testovat. Z Google Ads odešlete zkušební data a v Zapier si otestujete, že opravdu přišla.
Pokud vše funguje, můžete se posunout ke způsobu jakým budou zaslaná data zpracována.
Tady už je téměř vyhráno, stačí si vybrat, kam získaná data poputují. Se vším si ale budete muset trochu pohrát. Při zasílání do Gmailu si můžete navolit přesné znění zprávy, kterou systém dokáže uložit do konceptů nebo rovnou odeslat na vámi vybranou e-mailovou adresu. Při zasílání do Google Sheets zase bude potřeba vytvořit si novou tabulku a přidělit Zapieru přístup. Následně už jen vyladíte sloupce a můžete začít sbírat potenciální zákazníky.
K tomu všemu už jen jedna informace na závěr. Formulář pro zájemce funguje stejně jako ostatní rozšíření v Google Ads, tedy platíte za proklik. V tomto případě to znamená, že inzerent platí už ve chvíli, kdy zákazník na dané rozšíření klikne, nikoli až po vyplnění formuláře .
Hodně štěstí při sbírání nových leadů!