Menu

Novinky z onlajnu #51 – Jak uspět v online marketingu v roce 2020

Autor Tomáš Osinek Tomáš Osinek

Vítáme vás u prvních letošních Novinek z onlajnu! Dnes se podíváme na to, jak správně nastavit marketingovou strategii, abyste uspěli nejen na sociálních sítích, ale třeba i při expanzi do zahraničí. Těšte se také na speciální rozhovor s přední českou kartářkou Jitkou Corliovou, která se podívá na rok 2020 očima karet.

Jak získat pozornost na sociálních sítích v roce 2020?

Tipy pro vaši strategii:

1. Najděte své PROČ

Vy jako značka (firemní, osobní) musíte nalézt své PROČ. Tedy důvod, proč by zrovna vás měli lidé sledovat a to na různých platformách. Proč by vás měli sledovat na Instagramu? Proč na LinkedInu?

2. Zvolte si klíčové platformy a do nich investujte (čas, peníze, úsilí)

Není nutné být aktivní na FB, Instagramu, LinkedInu, Twitteru, TikToku – jen abyste na platformách byli, protože je tam konkurence nebo jste tam vy osobně. Zvolte tu, kde je vaše cílová skupina a která má z businessového hlediska smysl.

3. Překvapujte své publikum a vzdělávejte se

Přicházejte pravidelně s něčím novým – ať už nový typ obsahu, nové formáty apod. Snažte se překvapit, aby mělo publikum důvod vás sledovat na pravidelné bázi. Proto je potřeba sledovat nové trendy, číst články, zkoušet nové funkce. Začít můžete třeba naším blogem. 🙂

Konkrétnější tipy do praxe:

1. Využijte rychlost a bezprostřednost sociálních sítí

Žhavé diskuze k aktuálním kauzám dnes probíhají hlavně na sociálních sítích. Vytvářejte proto takzvané reakční posty a staňte se součástí těchto debat.

2. Buďte více autentičtí

Dnes už se většině lidem na sociálních sítích všudypřítomná dokonalost okoukala. V roce 2020 se naopak vyplatí poukázat na to, že život není pořád jen perfektní. Růst budou ty firmy nebo jedinci, kteří sdílí opravdový příběh a nebojí se odhalit i stinné stránky svého života. Jako značka vsaďte na mikro a nano influencery, kteří se věnují konkrétnímu tématu.

3. Vyzkoušejte Spark AR Studio

Pohrajte si s volně dostupným Spark AR Studiem od Facebooku pro tvorbu rozšířené reality. Můžete si tu vytvořit třeba vlastní filtr pro IG Stories.

4. Zapojte do aktivit své zaměstnance

Zaměstnanci jsou klíčoví ambasadoři vaší značky. Motivujte je, aby sdíleli své know-how a stali se autoritou ve svém oboru.

SEO: Zjistěte, jak si stojíte na trhu

1. Zmapujte si trh

Udělejte si důkladnou analýzu klíčových slov a podívejte se na své aktuální segmenty. Market share vám na základě toho ukáže to, v jaké pozici se na trhu nyní nacházíte.

2. Zaměřte se na data

Dejte si pozor na klasterizovaná data a zkreslené závěry o velikosti vašeho segmentu nebo postavení na trhu. Vyvarovat se těchto chyb vám pomůže nástroj Marketing Miner, který o hledanosti klíčových slov poskytuje opravdu reálná data.

3. Optimalizujte video obsah

I tento rok se bude mluvit o hlasovém a vizuálním vyhledávání. Vzhledem k jazykové bariéře to ale v Česku ještě nebude tak žhavé. Zaměřte se proto spíše na optimalizaci video obsahu a dostaňte svá videa na nulté stránky vyhledávání.  

PPC: Analyzujte a testujte

1. Zahajte rok analýzou konkurence

V rámci PPC se vám vyplatí nástroj Collabim, kde se můžete podívat na klíčová slova, na která konkurence cílí a podobu jejich inzerátů. S těmito informacemi pak můžete pracovat při tvorbě vlastní strategie.

2. Vytipujte si sezónní marketingové akce

Dobře si zmapujte sezónnost vašeho sortimentu a pracujte s marketingovými akcemi v průběhu roku. Nám se například osvědčilo připravit bannerové akce na Black Friday.

3. Testujte nové kanály

Pokud jste e-shop, vyplatí se vám vyzkoušet zbožové srovnávače, jako jsou například Favi nebo Biano. Poslat tam můžete jen pár vybraných produktů a sledovat výkonnost.

4. Nebojte se automatizace

Automatizací máme na mysli hlavně automatizované kampaně v Google Ads. Jestliže vlastníte či spravujete e-shop, vyzkoušejte letos Smart Shopping kampaně. Je-li naopak vaším cílem spíše získávání poptávek, vyplatí se vám target CPI. Získáte tak spoustu času, který můžete využít třeba na sledování návštěvnosti vašeho webu.

Trendy v expanzi do zahraničí

1. Monopolizace e-commerce

Monopolizace e-commerce začíná být patrná i v Česku, v zahraničí už ale pořádně hýbe trhem a my jsme svědky zrodu hegemonů v jednotlivých odvětvích. Jediným způsobem, jak se tomuto trendu bránit, je odlišit se prostřednictvím kvality a unikátnosti.

2. Nepodceňuje online PR

Vsaďte na online výkonnostní marketing, který jde snadno měřit a stále je tou nejlepší cestou při expanzi na zahraniční trhy.

3. Rozdělení zákazníků

V zahraničí se prohlubují rozdíly mezi zákazníky preferující nákup na marketplace, s těmi, kteří dávají přednost běžnému e-shopu. V rámci expanze proto bude stěžejní rozhodnout se, kde své zboží chcete prodávat.  

Rozhovor

A teď se podíváme na budoucnost marketingu trošku z jiného úhlu pohledu. Naším speciálním hostem je majitelka obchodu Esoterie a především přední česká kartářka, Jitka Corliová, která nám v rámci rozhovoru předpoví, co čeká naší agenturu i obor online marketingu v roce 2020.

08.01.2020

Komentáře