Co se podle nás stane?
#1 Více času díky optimalizaci
Rok 2020 bude rokem, kdy spousta PPCčkařů nadobro přestane být pesimistická k automatizaci, o kterou se Google snaží (ale určitě ne všichni a za všech situací – to by bylo špatně!). U nás v agentuře to vidíme hlavně na Smart Shopping a Smart Display kampaních, které zkrátka mnohdy fungují velice dobře. Ta důležitější část ale přichází teď – získáváme tím totiž drahocenný čas, který můžeme investovat jinam! Pokud si teď někdo představil, že si obědovou pauzu můžeme protáhnout třeba na 2 hodiny, tak ho rád vyvedu z omylu – můžeme totiž začít dělat kvalitní strategická rozhodnutí. Jak? Můžeme investovaný čas věnovat důkladné analýze konkurence (třeba tak, jak jsme prezentovali na PPC Restartu, optimalizaci produktového feedu nebo pomoci klientovi s dalšími online marketingovými aktivitami).
#2 Conversion Rate Optimization
Doteď PPCčkaři řešili hlavně výkon a statistiky jednotlivých kampaní a „něco si ladili“ v Google Ads, Skliku a dalších nástrojích. Tenhle čas ale pomalu končí a v roce 2020 to bude hodně znát – pouhá optimalizace kampaní už nestačí a budeme se tedy čím dále více věnovat i chování přivedené návštěvnosti na webu a snažit se jej ovlivnit v náš prospěch.
#3 Růst CPC
To, že postupně rostou ceny za proklik, všichni tak nějak víme a chápeme a nejinak tomu bude i v roce 2020 – uživatelů internetu (a tedy počet vyhledávacích dotazů) už zřejmě nijak extrémně přibývat nebude, naopak počet inzerentů stále roste a je to znát.
#4 Důraz na kvalitu poptávek a objednávek
Kvalitu přivedených poptávek a objednávek jsme nikdy extra řešit nemuseli (čest výjimkám!), ale příští rok už dojde na lámání chleba. Jedná se totiž zároveň o recept na rostoucí ceny za proklik – pokud budeme klientům přivádět skutečně kvalitní zákazníky (tj. ty, co platí hodně a vrací se), pak ve vyšší ceně nebude problém. Alespoň do jisté míry.
#5 Obrázky v inzerátech
V kontextu změn výše se jedná o poměrně malou změnu, ale přesto – obrázky v inzerátech mohou některým segmentům výrazně pomoct a moc se na ně těším!
#6 Další segmentace v obsahové síti
Je všeobecně známo, že Googlu utíkají nemalé zisky právě z toho důvodu, že nedokáže tvořit tak přesná publika a přijde-li řeč na brandovou kampaň, Google Ads asi nebudou váš první nápad (i když YouTube je v brandingu must-have). V těchto krocích bude Google určitě pokračovat, aby se trend obracel.
A co se podle nás naopak nestane?
#1 PPCčkaři stále budou mít práci
Jak už zaznělo výše, ani v roce 2020 PPCčkaři nepřijdou o práci, jenom se i nadále bude trochu měnit jejich role.
#2 Kampaně nepůjde spustit na jedno kliknutí
Zlí (anebo dobří?) jazykové říkají, že jednoho dne půjde kampaně spustit na jedno kliknutí a bude hotovo – ještě si na to ale budeme muset počkat.
#3 Ve vyhledávací síti nezmizí klíčová slova
Pro vyhledávací síť Google Ads je již delší dobu predikována budoucnost bez klíčových slov. Podle nás se ale ani tohle v roce 2020 nestane.
A co myslíte vy? Napadá vás ještě něco, co zatřese PPC světem?