Jakým způsobem byste měli v době krize uvažovat a na co se soustředit?
Marketing v době krize
Chování zákazníku i klientů se během krize otočilo o 360°, klíčové je, abyste ho pochopili a dokázali se mu přizpůsobit. Lidé jsou přirozeně opatrnější, co se týče utrácení, na druhou stranu více času tráví online a důležitost toho být a prodávat online proto vzroste. Lidé si zvyknou nakupovat v online prostředí a začnou mu více věřit. S tím úzce souvisí důležitost online reklamy, která poroste na úkor offline reklamy.
1. Nezbytné úvodní kroky
Věříme, že v této chvíli už jste podnikli nutné kroky, jako jsou například minimalizace finančních ztrát, omezení výdajů, analýza segmentu nebo přenastavení cílů. Po předběžném nastavení krizového plánu, přenastavení cílů, KPI a nejdůležitějších ukazatelů výkonů, už bystě měli vědět, kolik můžete investovat a kam. To vám zásadně pomůže v nastavení nové obchodní a marketingové strategie.
2. Co od vás aktuální situace vyžaduje
Aktuální situace si žádá zásadní změnu myšlení, proklientského chování i nasazení. Nezřídka může krize od firem vyžadovat i změnu a kompletní revizi business modelu. Ze všeho nejdůležitější je však v tuto chvíli naprosté pochopení vašich zákazníků, jejich chování, potřeb a motivací. Zapomeňte na jakákoliv demografická data, rozdělte si zákazníky dle psychologického hlediska.
3. Tipy, jak se s aktuální situací poprat
- Soustřeďte se na klienty s potenciálem na rozšíření spolupráce.
- Hledejte nové cesty, jak získat nové zákazníky.
- Zrevidujte všechny touchpointy.
- Poučte se z vývoje v zahraničí a chápejte věci v širším kontextu.
- Najděte a pojmenujte si důvody, proč jste na tom špatně.
- Ujasněte si, zda se chcete zaměřit na akvizici nebo retenci.
- Vytvořte si jasnou vizi řešení situace a komunikujte ji svému týmu.
4. Zviditelněte se
Využijte všech možných kanálů, jak se zviditelnit. Ať už pomocí obchodních pobídek, sociálních sítí, solidárních kampaní nebo úpravy webových stránek.