Jak uchopit (online) marketing během pandemie i jakékoli jiné krize? Jak toto období přečkat s co nejmenší ztrátou, nebo naopak vytěžit co nejvíce? Jakým způsobem byste měli v době krize uvažovat nad sociálními sítěmi, PPC reklamou a jaká je situace v Německu?
#1 Jak na sociální sítě v době koronaviru
Být vidět a komunikovat na sociálních sítích nikdy nebylo důležitější než v této situaci. Naše social media manažerka Diana Zadáková vám předá své know-how, na co se v době krize na sociálních sítích zaměřit. Připravila pro vás ucelený a praktický check list s doporučeními, jakým způsobem byste v rámci značky či firmy měli komunikovat, nejen když se svět ze dne na den obrátí vzhůru nohama. Celý článek v nejbližších dnech vydáme na našem blogu.
#2 Jak to vypadá na poli německé e-commerce?
Náš country manager for Germany Milan Fiala jako obvykle přináší několik tipů z německého onlajnu i pár zajímavých postřehů, jak se ekonomická situace u našich sousedů v důsledku koronaviru vyvíjí, jaké jsou jejich největší obavy i prognózy do budoucna.
- Situace je v Německu zhruba o dva až tři týdny zpožděná oproti českému trhu. Ve srovnání s ČR však klade mnohem větší důraz na ekonomické fungování. Dosavadní prognózy odhadují, že propad HDP bude o 2,8 %.
- Velkým tématem jsou veletrhy, na nichž podnikatelská činnost v Německu stojí. Většina z nich se v tuto chvíli přesouvá na podzim, pokud se však situace do té doby nezlepší a akce se zruší, vznikne zde obrovská příležitost pro online marketing.
- Největší obavy německých podnikatelů i jejich zákazníků se točí okolo dopravy. Přerušené distribuční kanály zboží, zejména z Číny. Další obavou je kolaps přepravních společností, jako je DHL, DPD nebo UPS. Zákazníci pak mají strach i z čínských zásilek jako takových, přestože žádná studie přenos koronaviru touto cestou nepotvrdila.
- Německý trh v následujících měsících čeká online revoluce. Německo doposud nemělo postavení leadera, ať už na poli e-commerce nebo digitalizace v Evropě, ale spíše naopak. Boom online marketingu proto bude o to silnější.
- Co se týče tipů pro německý trh, perfektně v tuto chvíli funguje Amazon – pokud zde ještě nepodnikáte, rozhodně do toho běžte.
#3 PPC kampaně: Vypnout, nebo nechat zapnuté?
Odpověď na to, co v tuto chvíli dělat s PPC kampaněmi není úplně jednoduchá. Podle našeho PPC manažera Adama Dvořáka se vše odvíjí od toho, jak moc se současná situace vašeho podnikání dotýká.
Pozitivní: Váš business běží na plné obrátky
Pokud se pohybujete v segmentu, který ze současné situace těží (stavebnictví, hobby či potraviny), rozhodně má pro vás smysl posilovat PPC kampaně a dosáhnout tak vyšších tržeb. Jestliže je chcete rychle spustit a nemáte čas vytvářet nové, zaměřte se na ty automatizované (Google Nákupy, DSA či dynamický remarketing).
Spíše negativní: Fungujete v omezeném rozsahu
Nemůžete své produkty či služby nabízet v takovém rozsahu jako dříve? Zamyslete se nad tím, zda nejste schopni převést své další služby do online prostředí, ať už se jedná o různá školení, konzultace a podobně. I v tuto chvíli mají pro vás PPC kampaně určitě smysl, stačí je jen pozměnit a zaměřit se pouze na produkty, které jste teď schopni prodat.
Negativní: Krize váš projekt úplně zastavila
Jestliže momentálně nejste vůbec schopni prodávat své služby anebo produkty, tak pro vás čistě performance kampaně nemají význam. Na druhou stranu stojí za to zvážit, jak v tuto chvíli budovat značku. Pravděpodobně totiž budete mezi vašimi konkurenty jedni z mála, což vám pomůže obsadit jejich pozice.
Další tipy pro PPC
- Pokud se vám tenčí skladové zásoby, respektive vybrané produkty již nejsou na skladě, přesvědčte se, že je nepodporujete PPC kampaněmi.
- Dejte pozor na výkon tzv. smart kampaní. V poslední době se nákupní chování lidí mění a kampaně na to nejsou stavěné. Pokud čelíte prudkému nárůstu anebo propadu zájmu o vaše produkty, pravděpodobně vám budou lépe fungovat „hloupé“ kampaně.
- Investice do marketingu momentálně trochu klesají, právě teď je ale ideální šance zaměřit se na branding.
- Spousta lidí nyní tráví většinu času online. Skvělá příležitost oslovit je s novým produktem/značkou a vrýt se jim do paměti. Zkuste proto investovat do bannerů a PR článků na webech, kde se pohybuje vaše cílová skupina.