Vítáme vás u májových Novinek z onlajnu! Tentokrát se dozvíte, jaké novinky si pro nás přichystal Google, co se děje na poli německé e-commerce i na jaké sociální síti to teď žije. Těšte se také na rozhovor s Honzou Bělohlávkem, zakladatelem startupu Beecom Prague, který se s námi podělil o tipy, jak své podnikání převést do online světa.
#Novinky ze světa online marketingu
1. PPC
Google se chystá rozdávat kredit zdarma
Pokud jste inzerovali minimálně 10 měsíců v loňském roce a v letošním lednu nebo únoru, s nejvyšší pravděpodobností vám do vašeho Google Ads účtu přistane upozornění, že dostanete kredity zdarma na podporu vašeho snažení.
Zalistování produktů do Google nákupů zdarma
Máte nahraný feed s produkty v Google Merchant Centru? Pak by se teď automaticky a bez nutnosti jakékoliv inzerce měly zobrazovat v záložce Nákupy na Googlu.
Nový Google Ads editor
Do Google Ads editoru se nově propisuje i mnohdy nenáviděná metrika skóre optimalizace. Doporučujeme ji prozkoumat a editor aktualizovat.
Google Ads ruší měsíční rozpočty
Doposud jste měli na výběr buď z denního, nebo měsíčního rozpočtu. Ten se však nyní v plném rozsahu ruší. Nezapomeňte proto všechny své měsíční rozpočty přepnout na denní.
2. Social
Instagram zprávy z pohodlí webového rozhraní
Vyřizovat zprávy na Instagramu teď už můžete nejen přes aplikaci, ale také z webového rozhraní. Stačí se přihlásit ke svému účtu na desktopu, funkci Instagram Direct najdete pod ikonkou vlaštovky vpravo nahoře.
Facebook zavedl novou reakci „Care“
Facebook zavádí novou reakci ‚Care‘ a to jak do newsfeedu, tak messengeru. Slouží k vyjádření solidarity a blízkosti s ostatními uživateli v době pandemie Covid-19. Už teď byste ji měli mít automaticky v nabídce mezi ostatními reakcemi, jako jsou „Like“, „Love“ nebo „Haha“.
TikTok překonal již 2 miliardy stažení
Závěrem ještě pár novinek z TikToku. Tato sociální síť založená na krátkých videích už překonala 2 miliardy stažení. Pokud jste ještě nezvažovali přidání TikToku do své marketingové strategie, pak je nejvyšší čas.
3. Německo
Google.de nabízí objednání dovozu jídla
Google DE se spojil s německou dovážkovou službou Lieferando DE, což je obdoba třeba českého Dáme jídlo, a nabízí objednání dovozu jídla přímo z vyhledávače. Zatím obsahuje jen nabídky portálu Lieferando.de a bude proto zajímavé, jak se k tomu postaví konkurence. Nutno však podotknout, že Lieferando DE má na německém trhu takřka monopolní postavení.
eBay nabízí výhodný program pro začínající prodejce
Německý eBay spustil masivní marketingovou kampaň na nábor nových prodejců pro jejich marketplace. Láká je zajímavou nabídkou na 6 měsíců bez poplatků za vedení účtu a 3 měsíce bez provizí z nákupů, které se pohybují mezi 8 až 15 % za jednu objednávku.
#Rozhovor se zakladatelem Beecom Prague
Honza Bělohlávek nám představil nejen svůj startup Beecom Prague, ale také iniciativu #jdemeonline, která pomáhá firmám přetavit své podnikání do online světa.
#Tipy a triky
Ze života eVisions na home officu
A co se aktuálně děje v naší agentuře? Kromě toho, že i z domova pro naše klienty děláme víc než maximum, pěstujeme týmového ducha. Jde to totiž skvěle i online! O tipy na nejlepší teambuildingové hry, které si zahrajete i na home officu, se s vámi podělila naše Social Media Specialistka a Happiness Manažerka Simona Samcová.
Poznej svého kolegu
Organizátor hry nejdříve musí od všech členů týmu získat odpovědi na tyto otázky:
- Jaká je tvá oblíbená sladkost?
- Co ti vždy udělá radost?
- Jaká je tvá oblíbená kniha?
- Jaká je tvá oblíbená kniha z oboru?
- Jakou šílenou věc jsi kdy udělal?
Na základě odpovědí pak připravíte prezentaci – na každý slide vložíte k odpovědi fotky vybraných kolegů a ostatní musí co nejrychleji poznat, komu odpovědi patří.
Cesta kolem světa
Úkolem této hry je poznat země podle emotikonů. Na každém slidu prezentace vyobrazíte pomocí emotikonů jednu zemi a vaši kolegové pak hádají, o jakou jde. Hru si můžete stáhnout přímo pod článkem na blogu. Nemusíte nic připravovat a rovnou s ní můžete zpestřit příští call s kolegy.
Filmová noc
Hra funguje na zcela stejném principu jako ta předchozí. Opět každý slide prezentace pomocí emotikonů popisuje jeden film a na vás je poznat, o který se jedná.
Veškeré informace a varianty her najdete v článku na našem blogu.
Tipy, jak převést business do online světa
Honza Bělohlávek z Beecomu se s námi podělil o tipy, jak převést své podnikání do online světa v okamžiku, kdy máte zamrzlé všechny kamenné prodejny nebo pobočky.
1. Sesumírujte si současné problémy
Dejte si dohromady své současné problémy v podnikání a najděte na ně odpovědi v rámci onlinu.
2. Nezapomínejte na dlouhodobou strategii a vizi
Snažte se momentální krizi řešit nějakým udržitelným způsobem, který nenaruší vaše dlouhodobé businessové plány.
3. Nalezněte vhodného partnera pro konzultaci
Unáhlený vstup do onlinu může být hodně drahá a zdlouhavá záležitost se spoustou chyb. Najděte si proto někoho, kdo má v online světě potřebné know-how, a celý proces s ním zkonzultujte.
4. Zvolte správné technologické řešení
Nepodceňujte výběr nástrojů, které vám vaše online cíle pomohou naplnit. Ne vždy to musí být to nejdražší, nejlevnější nebo nejnovější. Ve chvíli, kdy potřebujete vytvořit robustní e-shop, který pokryje váš rozsáhlý business, zamyslete se nad tím, kam s ním chcete dojít za dva až tři roky. Podle toho vybírejte i technologické řešení, které vás nebude limitovat v růstu.
5. Uvědomte si procesy spojené s přechodem do onlinu
Je důležité analyzovat procesy ve firmě, aby odpovídaly procesům v e-shopu. Ať už se to týká skladových zásob, distribuce nebo rozesílání zboží koncovým zákazníkům.
6. Myslete na legislativu
Častou chybou při přechodu do onlinu jsou nepodchycené obchodní podmínky, privacy policy nebo GDPR. Legislativu opravdu nepodceňujte a vyřešte ji hned na začátku, mohla by vás hrubě postihnout.
7. Vyvíjejte produkt tak, aby nejrychleji přinášel hodnotu
Krize sice může opadnout za tři měsíce, na druhou stranu může přijít další vlna. Nemá proto smysl několik měsíců stavět robustní e-shop, který vám v nejbližší době nepřinese žádné zhodnocení. Definujte si proto, co vám přinese výhody za dva týdny. Ať už jsou to online formuláře, kde budete sbírat leady nebo objednávky.
8. Dostaňte se co nejrychleji k zisku
V e-commerce a online světě má skvěle zvládnutý marketing kolikrát větší váhu než technologické nástroje. Je důležité si proto zanalyzovat vize, které by zároveň měly odpovídat vaší současné situaci. Ne každý brand musí mít nutně vlastní e-shop. Další cestou je prodávat přes marketplace nebo nějakého prostředníka a ušetřené peníze pak investovat právě do online marketingu, který mu přinese mnohem zajímavější zhodnocení.