Novinky z onlajnu #57 – Novinky z Googlu a tipy od Mergada pro expanzi do zahraničí
13. 07. 2020 Autor Milan FialaVítáme vás u dalšího dílu Novinek z onlajnu. Kromě tradičních tipů a novinek z oboru se můžete těšit na dávku inspirace na cestování po Česku. Připravili jsme pro vás také rozhovor s našimi kolegy Nataliou a Radimem z Mergada o tom, jak úspěšně zvládnout expanzi na zahraničí trhy.
#Novinky ze světa online marketingu
1. Social
Tik Tok představil novou platformu Tik Tok For Business
Společnost se oficiálně otevřela inzerentům a představila platformu Tik Tok For Businesses, ze které mohou značky spravovat své marketingové a reklamní kampaně.
Instagram testuje novou podobu feedu
V testovací podobě se instagramové příběhy zobrazují ve dvou řádcích pod sebou. A pokud se to osvědčí, bude to pro Instagram jasný signál, že čím více příběhů, tím lépe.
Reklamy v IGTV jsou dostupné pro širší okruh uživatelů
Reklamy v IGTV budou optimalizovány pro mobilní zařízení a budou mít délku až 15 vteřin. Z pohledu uživatelů se budou zobrazovat po rozkliknutí náhledové fotografie nebo videa v IGTV. Zajímavé ale je, že Instagram se chystá o příjmy z této reklamy dělit. Podle dostupných údajů by měli tvůrci daného obsahu dostat až 50 % z reklamních příjmů.
2. PPC
Google Shopping se rozšiřuje do dalších 33 zemí světa
Google Shopping rozšířil pole působnosti převážně o země v Africe a Střední Americe (kompletní seznam najdete v Nápovědě Google Ads). Pokud v některé z těchto zemí inzerujete, pak určitě zbystřete a Google nákupy v ní rychle spusťte. Jedná se totiž o nejvíce konverzní kampaně.
Spustily se místní kampaně v Google Maps
V květnu se v Česku začaly spouštět takzvané místní kampaně. Zobrazují se v Mapách Google a inzerent zde má možnost personalizovat sdělení, které se následně v Mapách zobrazuje. Pokud například máte o víkendu otevřeno nebo plánujete speciální akci pro zákazníky, můžete k tomu využít štítek dané pobočky v Mapách Google a oslovit tak přímo zákazníky z okolí. Je tu pouze jedna zásadní podmínka a sice, že ke spuštění této kampaně musí mít vaše firma minimálně 10 poboček.
V Google Ads začalo vyplácení kreditů
V Google Ads už začalo vyplácení kreditů jako pomoc za následky COVID 19. Výhodou je, že v momentě, kdy vám Google finanční pomoc přizná, automaticky ji propíše do vašich kreditů a nemusíte se prakticky o nic starat.
Google připravil příručku o přizpůsobení PPC kampaní v době COVID 19
Google připravil šikovnou příručku s praktickými tipy, jak se chovat během pandemie, jak přizpůsobit PPC kampaně krizi a se spoustou dalších praktických rad. Odkaz na průvodce najdete tady.
#Rozhovor s Nataliou a Radimem z Mergada
Natalia v Mergadu sedí na židli ředitelky Content & Support teamu, Radim se zase stará o Business Development do zahraničí. V rozhovoru nám prozradili, jak se v jednotlivých zemích e-commerce liší i kam plánuje expandovat samotné Mergado.
#Tipy a triky
Natalia i Radim se s námi na závěr podělili o své cenné tipy pro úspěšnou expanzi do zahraničí či rady, jak může Mergado usnadnit vašemu e-shopu cestu na zahraniční trhy.
Tip č. 1: Využívejte zbožové srovnávače
Při expanzi do zahraničí doporučujeme využívat zbožové srovnávače. K tomu budete potřebovat feedy v různých specifikacích a právě díky Mergadu si můžete tyto feedy jednoduše připravit na jednom místě.
Tip č. 2: Dostaňte produkty do správných kategorií
Stejně tak potřebujete dostat produkty do správných kategorií. Mergado má stromy kategorií různých zbožových srovnávačů. A pokud si náhodou nevíte rady, Mergado našeptávač vám napoví, jaká kategorie je pro vybraný produkt ta pravá.
Tip č. 3: Pracujte s inzercí na základě segmentů
S inzercí je dobré pracovat na základě různých segmentů. V Mergadu si můžete produkty snadno roztřídit podle toho, zda jsou to bestsellery nebo třeba novinky. Na základě toho pak můžete snadno upravit strategii, nastavit bidování nebo různé štítky.
# Ze života eVisions
Dneska pro vás naše social media specialistky Simča a Tereza vybraly pár facebookových skupin, které jsou bezednou studnicí inspirace pro malé i velké výlety po české krajině. A protože holky mají sociální sítě v malíku, dále prokleply také instagramové hashtagy, pod kterými najdete tipy na ta nejkrásnější místa v Česku. Až budete hledat inspiraci na výlet, mrkněte na #ceskojekrasne, #cestujemepocesku, #poznavamecesko, #krasyceska, #vyletypocesku nebo #cestujemeczsk.
Komentáře